Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Advertisements

Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
logopedyczny-prezentacja
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
w praktyce pedagogicznej
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Otwarta droga ku przyszłości
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Logopedia w szkole.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Szkoła Nauczycielem stoi
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu

W Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce pracowało 9 zespołów tematycznych, których prace przedstawiliśmy na posterze wykonanym w ramach pracy Koła Miłośników Nauk Ścisłych. Dzięki zajęciom realizowanym w naszej szkole w ramach projektu „Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu” uczniowie potrafią:

1. Przezwyciężać trudności w nauce dzięki zajęciom wyrównawczym kształcenie zintegrowane język angielski matematyka szkoła podstawowa I gimnazjum

KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE W klasach nauczania zintegrowanego zajęcia pozwoliły pokonać problemy związane z czytaniem, pisaniem i liczeniem, utrwaliły podstawowe zasady ortograficzne, udoskonaliły umiejętności matematyczne, nauczyły wypowiadania się w języku ojczystym oraz współpracy w grupie.

JĘZYK ANGIELSKI Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego zapewniają uczniom poszerzenie wiedzy z zakresu gramatyki języka angielskiego, poznanie nowego słownictwa, które umożliwia komunikację. Uczniowie dzięki „osłuchaniu się” z językiem obcym nauczyli się prawidłowej wymowy i akcentu.

szkoła podstawowa i gimnazjum MATEMATYKA szkoła podstawowa i gimnazjum W trakcie zajęć wyrównawczych za matematyki uczniowie szkoły podstawowej wyrównali braki i przygotowali się do egzaminu po szkole podstawowej, uczniowie słabi osiągnęli sukcesy w samodzielnym i zespołowym przygotowaniu się do nauki w gimnazjum Gimnazjaliści uczęszczający na zajęcia wyrównawcze z matematyki na bieżąco utrwalali materiał, dzięki czemu mogli zrozumieć trudne zagadnienia matematyczne. Widząc swoje postępy uczniowie podejmowali próby samodzielnego rozwiązywania zadań. Zajęcia te pomogły przygotować się do egzaminu gimnazjalnego i osiągnąć jak najlepszy wynik.

2.Przezwyciężyć wady wymowy W tym celu prowadzono zajęcia logopedyczne mające na celu korygowanie wad wymowy i likwidację przyczyn zaburzeń wad wymowy. Dla każdego dziecka opracowano indywidualny program terapii pod kątem jego problemu. Na zajęcia przychodzili rodzice, którzy byli na bieżąco informowani o postępach dziecka, sposobie korekcji mowy i konieczności systematycznych ćwiczeń w domu.

3. KOŁO JĘZYKÓW OBCYCH Aby poszerzyć znajomość języków obcych uczniowie uczęszczali na zajęcia Koła Języków Obcych, pogłębiali wiedzę o krajach anglojęzycznych, rozwijali umiejętności rozumienia tekstu czytanego i słuchanego. Zajęcia umożliwiły przygotowanie się do konkursów z języka angielskiego i do egzaminu gimnazjalnego. Uczniowie mieli możliwość komunikowania się w języku obcym pod nadzorem nauczyciela. W ramach Koła Języków Obcych odbyło się przedstawienie z okazji Halloween w języku angielskim, które zostało zaprezentowane uczniom naszej szkoły.

4. Koło Informatyczne Kształtować umiejętności posługiwania się technologią informacyjną, korzystać z różnych programów komputerowych, realizować własne pomysły i rozwijać zainteresowania można było w ramach Kółka Informatycznego. Uczniowie poszerzali wiedzę zdobytą na lekcjach informatyki, interesowali się technologią informacyjną. Młodzież nauczyła się wykorzystywać techniki komputerowe do przedstawienia zdobytej wiedzy za pomocą prezentacji multimedialnych, dokumentów tekstowych oraz stron internetowych.

Koło miłośników nauk ścisłych Rozbudzenie zainteresowań i uzdolnień w zakresie przedmiotów matematyczno – przyrodniczych Koło matematyczne Koło miłośników nauk ścisłych

KOŁO MATEMATYCZNE Na Kole Matematyczny. Uczniowie zmagali się z problemami matematycznymi, które wykraczały poza podstawę programową. Rozwiązywane były zadania konkursowe z różnych szczebli konkursów matematycznych. Rozwiązywanie testów IQ uatrakcyjniało zajęcia. Uczniowie zauważyli zalety pracy w zespole, np. kiedy wykonanie zadania wykraczało poza możliwości jednej osoby, praca w grupie rozwiązywała „problem” zadania.

KOŁO MIŁOŚNIKÓW NAUK ŚCISŁYCH Celem Koła Miłośników Nauk Ścisłych było usystematyzowanie wiedzy z zakresu przedmiotów ścisłych i rozszerzenie jej o treści nadprogramowe. Uczniowie doskonalili umiejętności laboratoryjne, korzystanie z różnych źródeł informacji, odczytywali, interpretowali i rozwiązywali problemy. Zajęcia odbywały się w miłej atmosferze, nauczyły pracy w grupie, wymiany informacji, doświadczeń i spostrzeżeń między członkami zespołu.

6. Warsztaty socjoterapeutyczne W naszej szkole odbywały się Warsztaty Socjoterapeutyczne. Ich głównym celem była poprawa funkcjonowania grupy uczniów, którzy przejawiali zaburzenia w zachowaniu. W trakcie zajęć uczestnicy poznawali mechanizmy uzależnień, nauczyli się rozpoznawać emocje, poznali swoje słabe i mocne strony, wzmacniali swoją osobowość. Odbywało się to poprzez ćwiczenia, zabawy i rozmowy terapeutyczne.

7. Koło Młodych Przedsiębiorców W trakcie Koła Młodych Przedsiębiorców pogłębiana była wiedza ekonomiczna, uczniowie zdobywali umiejętności działania i podejmowania decyzji w tej sferze. Uczestnicy odkrywali swoje umiejętności i predyspozycje, nauczyli się budować dobre relacje z innymi ludźmi. Omawiali zagadnienia związane z bankowością, poznawali cechy człowieka przedsiębiorczego.

8. Zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego Uczestnicząc w zajęciach z Zakresu Doradztwa Zawodowego uczniom ułatwiono poruszanie się w przyszłości na rynku pracy. Nauczyli się poprawnej autoprezentacji, pisania listu motywacyjnego, CV itp. Aby ułatwić wybór szkoły uczniowie poznawali siebie pod kątem wyboru zawodu. Zajęcia nauczyły pracy w grupie, wymiany informacji między ich członkami. W ramach zajęć odbywały się wycieczki do szkół ponad gimnazjalnych.

Podsumowanie Zajęcia prowadzone w ramach projektu kształtowały umiejętności radzenia sobie z nieśmiałością, budowania pozytywnej samooceny, wzmacniania poczucia własnej wartości. uczniowie przygotowywali prezentacje na różne tematy, np. rysunek poziomicowy, bezpieczeństwo w lesie i ochrona przed chorobami zakaźnymi, wyrażeń algebraicznych, figur geometrycznych i wiele innych, po czym prezentowali je na zajęciach wykonano wiele prac plastycznych, plakatów, posterów, które zaprezentowano na terenie szkoły indywidualnie pracowano z uczniami przygotowującymi się do udziału w konkursach. przedstawiciele szkoły brali udział w III Powiatowym Zjeździe Młodych Miłośników Informatyki i Nauk Ścisłych, gdzie zaprezentowano prezentację i film wykonany w ramach projektu na temat zdrowego żywienia.