Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj 213239.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Rola i zadania systemów CRM w e-biznesie
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
O czym należy pamiętać przy budowaniu partnerstwa typu LEADER? Urszula Budzich-Szukała Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz PREPARE.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
1978 B.Klein, R.Crawford, A.Alchain Opracowane przez O.Kiuila
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
MARKETING STRATEGICZNY
Podstawy wyboru strategii marketingowej
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Kierunki rozwoju marketingu w usługach transportowych
Katedra Marketingu Usług
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Rynek usług medycznych
Szkolenia, Coaching, PR.
Istota konkurencji w internecie …
Łukasz & Partnerzy Nasza firma zajmuje się produkcją soków oraz dań gotowych niezawierających konserwantów, sztucznych barwników i glutenu. Bogata oferta.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Strategia przedsiębiorstwa
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
TECHNIK HANDLOWIEC.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
OBSŁUGA KLIENTA.
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
Zintegrowane systemy informatyczne
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Afektywne podejście do lojalności
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zapis prezentacji:

Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj 213239

Plan prezentacji Definicja modelu „sześciu rynków”, Przestawienie struktury modelu „sześciu rynków”, Marketing transakcyjny a marketing relacji, Opis każdego z elementów modelu, Przykłady oczekiwań uczestników poszczególnych rynków.

Model „sześciu rynków” Firmy zmieniają sposób postrzegania swoich relacji z otoczeniem, Firmy zaczynają dostrzegać nowe obszary swojej działalności, Jakość, obsługa klienta i marketing są ze sobą nierozerwalnie związane.

Struktura modelu „sześciu rynków”

Porównanie marketingu transakcji z marketingiem relacji Marketing transakcji Marketing relacji Koncentracja na pojedynczej sprzedaży Koncentracja na utrzymaniu klienta Cechy produktu są najważniejsze Korzyści z zakupów produktu są najważniejsze Krótkookresowa skala działania Długookresowa skala działania Obsługa klienta niezbyt ważna Obsługa klienta bardzo ważna Ograniczone przywiązanie klienta do firmy Duże przywiązanie klienta do firmy Umiarkowany kontakt z klientem Stały kontakt z klientami O jakości dba dział produkcji O jakości dbają wszyscy

Rynek klientów Główny obszar działań marketingowych, Zmiana marketingu transakcyjnego na marketing relacji, Budowa trwałych kontaktów z klientami, Przesuwanie klientów na wyższe szczeble drabiny lojalności.

Drabina lojalności klienta Partner Rzecznik Akcent na tworzenie i wzbogacenie więzi Stronnik Klient Nabywca Akcent na pozyskanie nowych klientów Reflektant

Rynki pośredników Marketing prowadzony przez samych klientów, Eksponuje znaczenie drabiny lojalności, Najskuteczniejsza forma marketingu, Plany poprawy relacji z pośrednikami, Rekomendacje partnerów i rzeczników.

Rynek Dostawców Szansa na lepszą przyszłość, Długoterminowa współpraca z dostawcami, Partnerskie powiązania, Niskie koszy. Dbałość o jakość, Zanik poglądu, że dostawca jest przeciwnikiem firmy,

Rynek potencjalnych pracowników firmy Najważniejszy zasób firmy – wykształcony pracownik, Ograniczone zasoby, Opracowanie skutecznych ofert pracy.

Rynek wpływowych instytucji Instytucje mają mniejszy lub większy wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa, Osoby i instytucje związane z działalności finansową, Współpraca pozwala na rozwój przedsiębiorstwa oraz poczucie bezpieczeństwa.

Rynki wewnętrzne Każdy pracownik i każdy dział firmy są jednocześnie wewnętrznymi klientami i wewnętrznymi dostawcami, System motywacji pracowników, Personel pracuje zgodnie z strategia i misją firmy, Silne związanie z przedsiębiorstwem. Jak najlepsze reprezentowanie firmy,

Oczekiwanie uczestników różnych rynków i podmiotów na przykładzie banku Klienci Wysoka jakość obsługi Zaufanie Umiarkowane ceny Dostawcy Jasno sformułowane potrzeby Partnerstwo Duże zamówienia

Oczekiwanie uczestników różnych rynków i podmiotów na przykładzie banku cd. Pośrednicy rekomendujący produkt firmy Solidność Wywiązywanie się z obowiązków Wzajemność Instytucje wpływowe Akcjonariusze (zysk, przestrzeganie prawa, dobra opinia) Rząd i instytucje kontroli (ocena zdolności kredytowej, solidność)

Oczekiwanie uczestników różnych rynków i podmiotów na przykładzie banku cd. Pracownicy (potencjalni) Liczba miejsc pracy Pierwsze wrażenie Uprzejme traktowanie Personel firmy Dowody uznania System nagród Bezpieczeństwo

Dziękuję za uwagę Filip Tadaj 213239