Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Obowiązki wynikające z Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Art. 1 Ustawa określa zasady i tryb udzielania zamówień publicznych, środki ochrony prawnej, kontrolę udzielania zamówień publicznych oraz organy właściwe w sprawach uregulowanych w ustawie.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Art. 2 Ilekroć w ustawie jest mowa o: 12) zamawiającym – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej obowiązaną do stosowania ustawy
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Art. 2 Ilekroć w ustawie jest mowa o: 3) kierowniku zamawiającego – należy przez to rozumieć osobę lub organ, który zgodnie z obowiązującymi przepisami, statutem lub umową – jest uprawniony do zarządzania zamawiającym, z wyłączeniem pełnomocników ustanowionych przez zamawiającego.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Art. 3 Ustawę stosuje się do udzielania zamówień publicznych przez: 1)jednostki sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych; 2)inne, niż określone w pkt 1, państwowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej; (…) 6) inne niż określone w pkt 1 i 2, podmioty, jeżeli zamówienie jest finansowane z udziałem środków, których przyznanie jest uzależnione od zastosowania procedury udzielania zamówienia określonej w ustawie.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Ustawę z dnia 29 stycznia 2004 roku z późn. zm. stosuje się m. in. do zamówień i konkursów, których wartość przekracza wyrażoną w złotówkach równowartość kwoty euro (54 279,40 zł).
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE AKTY WYKONAWCZE Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U r. Nr 241 poz. 1763); średni kurs złotego wynosi 3, 8771 PLN
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Obowiązki wynikające z Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2008 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE § 4 ust. 2 pkt 2 Koszty uznaje się za koszty kwalifikowalne, jeżeli: dostawy, roboty budowlane i usługi, związane z realizacją operacji, zostały nabyte w trybie przepisów o zamówieniach publicznych, a postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało wszczęte po dniu złożenia wniosku o przyznanie pomocy.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Zobowiązania wynikające z umowy o przyznanie pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego PROW na lata
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE § 6 ust. 1 pkt 1 1.Beneficjent zobowiązany jest do przedłożenia Samorządowi Województwa kompletnej dokumentacji z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: a) niezwłocznie po zawarciu umowy o przyznanie pomocy, w przypadku postępowania zakończonego przed dniem jej zawarcia; b) w terminie 14 dni od zakończenia postępowania, w przypadku postępowania zakończonego po dniu zawarcia umowy o przyznanie pomocy; − w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez osobę pełniącą funkcję kierownika Zamawiającego lub osobę upoważnioną przez Zamawiającego.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE § 6 ust. 1 pkt 2 Samorząd Województwa dokona oceny postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w terminie 60 dni roboczych od dnia złożenia kompletnej dokumentacji, a w przypadku wniosku, o którym mowa w ust.6, w terminie 60 dni roboczych od dnia otrzymania kompletnego wniosku.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE § 6 ust. 1 pkt 3 Jeżeli w trakcie oceny postępowania niezbędne jest uzyskanie opinii innego podmiotu, to termin dokonania oceny wydłuża się o czas niezbędny do uzyskania opinii. Samorząd Województwa informuje o tym fakcie beneficjenta na piśmie.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE § 6 ust. 1 pkt 4 Jeżeli złożona dokumentacja nie jest kompletna wówczas Samorząd Województwa wzywa beneficjenta w formie pisemnej do ich uzupełnienia (usunięcia braków) lub złożenia dodatkowych wyjaśnień w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE § 6 ust. 1 pkt 5 Jeżeli beneficjent pomimo wezwania, nie złożył wymaganych dokumentów w wyznaczonym terminie lub w wyniku oceny stwierdzono, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało przeprowadzone z naruszeniem ustawy PZP, mającym wpływ na wynik tego postępowania lub niezgodnie z warunkami określonymi w Programie, ustawie, rozporządzeniu lub umowie, Samorząd Województwa pisemnie zawiadamia beneficjenta o negatywnej ocenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE § 6 ust. 1 pkt 6 Beneficjent w terminie 14 dni od dnia otrzymania pisma o negatywnej ocenie postępowania ma prawo do złożenia wniosku o ponowną ocenę przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wniosek taki powinien zawierać uzasadnienie.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE § 6 ust. 1 pkt 7 Po ustaleniu wysokości kosztów kwalifikowalnych operacji na podstawie oceny postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Samorząd Województwa może wezwać beneficjenta do zmiany umowy, o czym mowa w § 13 ust.4 pkt 4.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE § 5 ust. 1 pkt 5 lit. g) Beneficjent zobowiązany jest do przechowywania całości dokumentacji związanej z przyznaną pomocą do dnia upływu 7 lat od dnia dokonania przez Agencję płatności ostatecznej z wyłączeniem dokumentów których oryginały znajdują się w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE § 11 ust. 1 pkt 4 Umowa ulega rozwiązaniu w : (…) 4) w wyniku negatywnej oceny wszystkich postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Wykaz dokumentów składanych do Wydziału PROW
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE 1. Protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 2. Podstawa prawna i uzasadnienie zastosowania trybu niekonkurencyjnego przy udzieleniu zamówienia; 3. Opublikowane ogłoszenie o zamówieniu publicznym; 4. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia; 5. Odrzucone oferty wykonawców (wraz z uzasadnieniem) lub oferty złożone przez wykonawców wykluczonych, zawierające niższą cenę, lub korzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów niż oferta wybrana;
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE 6. Oferta wykonawcy, któremu udzielono zamówienia publicznego; 7. Umowa w sprawie udzielenia zamówienia publicznego; 8. Opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia publicznego; 9. Publikacja informacji o wykonawcach, których oferty zostały odrzucone lub, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; 10.Dokumentacja związana z protestami i odwołaniami (jeśli miały miejsce).
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Potwierdzanie dokumentów za zgodność z oryginałem Kopie dokumentów składanych do Wydziału PROW powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę pełniącą funkcję kierownika Zamawiającego lub przez osobę upoważnioną przez Zamawiającego.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Z uwagi na obszerność dokumentacji z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z rekomendacjami ARiMR, dopuszcza się możliwość potwierdzania kopii dokumentów poprzez zapis umieszczony na pierwszej stronie dokumentu, potwierdzający za zgodność z oryginałem strony od 1 do n.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Każda złożona do beneficjenta oferta jest oświadczeniem woli wykonawcy i składana jest w oryginale. Oryginał oferty złożony przez wykonawcę pozostaje w rękach beneficjenta.
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE Jeżeli w skład oryginału oferty wchodzą jakiekolwiek kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, to stają się one częścią oryginalnej oferty. Zamawiający potwierdza dokumenty za zgodność z oryginałem, czyli z oryginalną, złożoną przez wykonawcę ofertą. Należy więc potwierdzać za zgodność z oryginałem traktując jako oryginał ofertę złożoną przez wykonawcę, bez względu na to czy w jej skład wchodzą same oryginały dokumentów czy też znajdują się w niej również kopie potwierdzone za zgodność.
Dziękujemy za uwagę! Wydział Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Biuro autoryzacji wniosku o płatność Kontakt: Marcin Matusiak tel Anna Kyc tel