Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Placówka posiada akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty www.oeiizk.waw.pl www.oeiizk.edu.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Przestrzeń Kreatywności w Szkole
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Co to jest TIK?.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Idea oceniania kształtującego
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
na rzecz cyfryzacji szkół
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
7 Nawyków – mapa wdrożenia
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Placówka posiada akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty

Nowa podstawa programowa, co to oznacza dla polskiej szkoły? Konferencja metodyczna Warszawa, 5 marca 2009 roku

Społeczeństwo informacyjne – mit, czy szansa dla Polski?

– 10 lat Obchody 20-lecia przemian ustrojowych i gospodarczych, 10-lecie komputeryzacji i internetyzacji polskich szkół, dzięki Programowi koordynowanemu przez Grażynę Staniszewską, wówczas Posła na Sejm RP. Od 1998 roku, w szkołach znalazło się wiele tysięcy komputerów, towarzyszyło temu także szkolenie nauczycieli. Działania te pozwoliły szkołom wejść w XXI wiek.

W tej chwili na rynek pracy wychodzą pierwsi absolwenci szkół wyższych, którzy od czasu nauki w gimnazjum posługują się skutecznie na co dzień komputerem. „cyfrowe”Według opinii np. pracodawców, to zupełnie inne, nowe, „cyfrowe” pokolenie o nowych potrzebach i nawykach. Pytanie tylko, czy Państwo za nimi nadąża?

Z okazji 10-lecia Programu w dniach roku, w Sejmie RP, z udziałem ministra edukacji narodowej, odbyła się konferencja pt. „Społeczeństwo wiedzy - mit, czy szansa dla Polski?”. Spotkanie było dobrą okazją do dyskusji na temat wyzwań dla Polski i budowania społeczeństwa wiedzy (informacyjnego) w naszym kraju.

Czy społeczeństwo wiedzy naprawdę stanowi wyzwanie, przed którym stoi dzisiejsza Polska? Czy sukces gospodarczy ostatnich lat nie potwierdza, że osiągnęliśmy już wystarczająco wiele? Czy to nie infrastruktura drogowa i kolejowa powinna być naszym zmartwieniem, biorąc pod uwagę problemy z infrastrukturą komunikacyjną i nasze zobowiązania w związku z EURO 2012? „Więcej betonu, czy więcej bitów?”

Europejski Rok Kreatywności i Innowacji Unia Europejska co roku organizuje kampanię informacyjną dotyczącą określonego tematu. W roku 2009 będą to kreatywność i innowacje. Przez cały rok w Europie obywać się będą liczne konferencje, projekty oraz wystawy mające podkreślić potrzebę znalezienia twórczych rozwiązań współczesnych problemów.

EUROSTATEUROSTAT podaje, że pod względem wyników na polu innowacyjności można wyróżnić w Europie cztery grupy państw: “Leading Countries” (kraje-liderzy), “Average Performance Countries” (kraje osiągające średnie wyniki), “Catching-up Countries” (kraje, które nadrabiają dystans) i wreszcie “Loosing ground countries” (kraje "tracące grunt"). Polska znajduje się wśród krajów "tracących grunt". Czy powinniśmy być zaniepokojeni o Polskę?

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przygotowało projekt „Strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do 2013 roku“ Warto przyjrzeć się opisanym w niej celom i zastanowić się, w jaki sposób je osiągnąć. Od czego zacząć, aby nadrobić powiększającą się lukę w stosunku do innych krajów UE? Czy propozycje zmian w oświacie będą także sprzyjały tym zmianom?

Na podstawie przyjętych wizji i misji społeczeństwa informacyjnego oraz postulatów realizacji Strategii, wyznaczone zostały następujące strategiczne kierunki Polski w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego do roku 2013, w trzech obszarach:

CZŁOWIEK► CZŁOWIEK: Przyspieszenie rozwoju kapitału intelektualnego i społecznego Polaków dzięki wykorzystaniu technologii informacyjnych i komunikacyjnych GOSPODARKA► GOSPODARKA: Wzrost efektywności, innowacyjności i konkurencyjności firm, a tym samym polskiej gospodarki na globalnym rynku oraz ułatwienie komunikacji i współpracy między firmami dzięki wykorzystaniu technologii informacyjnych i komunikacyjnych PAŃSTWO► PAŃSTWO: Wzrost dostępności i efektywności usług administracji publicznej przez wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych do przebudowy procesów wewnętrznych administracji i sposobu świadczenia usług

CZŁOWIEK W ramach obszaru CZŁOWIEK, wyszczególnione zostały następujące cele: ► Cel 1: Podniesienie poziomu motywacji, świadomości, wiedzy oraz umiejętności w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnych i komunikacyjnych► Cel 1: Podniesienie poziomu motywacji, świadomości, wiedzy oraz umiejętności w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnych i komunikacyjnych Miarą osiągnięcia celu jest wzrost umiejętności korzystania z narzędzi teleinformatycznych (mierzony umiejętnością wykonania 5-6 podstawowych czynności wymienianych przez Eurostat).

Poziom ten jest mierzony liczbą operacji, jakie użytkownik jest w stanie samodzielnie wykonać spośród następujących: 1.Rozwiązywanie problemów związanych z pracą komputera, 2.Podłączanie komputera do sieci lokalnej (LAN), 3.Kopiowanie/przenoszenie pliku lub folderu, 4.Korzystanie z narzędzi do kopiowania lub wycinania i wklejania, 5.Używanie funkcji matematycznych w arkuszu kalkulacyjnym, 6.Kompresowanie plików, 7.Programowanie w specjalistycznym języku, 8.Proste instalowanie nowych urządzeń (drukarek, skanerów, kamerek itp.)

Poziom umiejętności informatycznych znacząco jest uzależniony od wieku użytkowników. Odsetek młodych osób (16-24), które w 2007 roku potrafiły wykonać 5-6 czynności spośród 8 badanych czynności był jedenastokrotnie wyższy niż odsetek wśród osób starszych.

► Cel 2: Podniesienie poziomu i dostępności edukacji (od przedszkola do uczelni wyższej) oraz upowszechnienie zasady nauki przez całe życie poprzez wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych.► Cel 2: Podniesienie poziomu i dostępności edukacji (od przedszkola do uczelni wyższej) oraz upowszechnienie zasady nauki przez całe życie poprzez wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Miarą osiągnięcia celu jest wzrost procentowego udziału osób w wieku uczących się i dokształcających w ogólnej liczbie ludności w tym wieku.

Każdy z nas - i uczeń i osoba dorosła – zobowiązana jest do podejmowania edukacji przez całe życie, ponieważ każdy musi być świadom tego, że bez niej nie będzie możliwe zarabianie przez całe życie („Without lifelong learning, there is no lifelong earning”). Ján Figel Komisarz UE ds. edukacji, kształcenia, kultury i młodzieży

Nowe podejście do uczenia się: Osoba ucząca się w dużej mierze decyduje o tym, co, w jaki sposób i jakimi metodami będzie się uczyć Whatever Whenever Whereever Uczmy się cokolwiek robiąc, w każdej chwili, gdziekolwiek jesteśmy To jest nie mniej ważne, niż wprowadzanie sześciolatków do szkół

Komputer dla Ucznia Mobilny Model Edukacyjny Przeniesienie nacisku z nauczania (teaching) na uczenie się (learning). Realizowana jest idea learning anytime i anywhere, czyli uczenia się w dowolnym czasie i w dowolnym miejscu, co wymaga świadomego zaangażowania ucznia. Proces kształcenia ma charakter asynchroniczny (nie wszyscy uczą się jednocześnie i tego samego) i rozproszony (przebiega w różnych miejscach i w różnym czasie). Istnieją daleko zaawansowane możliwości personalizacji, tworzenia indywidualnych ścieżek kształcenia. Następuje przejście od modelu teacher centered do learner centered, czyli uczeń staje się głównym podmiotem edukacji. System kształcenia jest oparty na ideach konstruktywistycznych, czyli budowania i rozwoju wiedzy przez uczniów w rzeczywistym środowisku ich przebywania i rozwoju.

► Cel 3: Dopasowanie oferty edukacyjnej do wymagań rynku pracy, którego istotnym elementem są technologie informacyjne i komunikacyjne.► Cel 3: Dopasowanie oferty edukacyjnej do wymagań rynku pracy, którego istotnym elementem są technologie informacyjne i komunikacyjne. Miarą osiągnięcia celu jest wzrost poziomu dopasowania polskiego systemu edukacji do potrzeb globalnie konkurencyjnej gospodarki.

Co nas czeka do 2030 roku? Wiedza zawodowa nabyta w procesie kształcenie będzie dezaktualizowała się prawie natychmiast po skończeniu nauki. Większość zawodów będzie wymagała stałego wysiłku kształcenia i uzupełniania na bieżąco wiedzy. Edukacja w trakcie pracy będzie dotyczyła praktycznie każdego pracownika – zawsze duża część zatrudnionych będzie znajdowała się na etapie przekwalifikowania i/lub uzupełniania wiedzy i umiejętności. view&id=605&Itemid=11http://edunews.pl/index.php?option=com_content&task= view&id=605&Itemid=11

Wiele osób uważa, że umiejętności, które potrzebne są uczniom wchodzącym na rynek pracy i te kształtowane w szkołach, to dwa oddzielne zestawy kompetencji. Edukacja lekiem na kryzys finansowy Według Wagnera, który jest wykładowcy na Harvardzie, zmiana ekonomiczna, tak bardzo potrzebna w czasach kryzysu, zależy od zmian w systemie kształcenia, w tym od konstrukcji samych programów nauczania.

► Cel 4: Podniesienie poczucia bezpieczeństwa w społeczeństwie przez wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych.► Cel 4: Podniesienie poczucia bezpieczeństwa w społeczeństwie przez wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Miarą osiągnięcia celu jest podniesienie poczucia bezpieczeństwa wśród Polaków (odpowiedzi „tak” na pytanie „Czy Pana (i) zdaniem, Polska jest krajem, w którym żyje się bezpiecznie?”)

► Cel 5: Zwiększenie aktywności społecznej, kulturalnej i politycznej Polaków poprzez wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych► Cel 5: Zwiększenie aktywności społecznej, kulturalnej i politycznej Polaków poprzez wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych Miarą osiągnięcia celu jest wzrost odsetka osób wykorzystujących Internet do komunikowania się. Odpowiedź na potrzeby „cyfrowego pokolenia”.

► Cel 6: Zapewnienie efektywnej ekonomicznie, bezpiecznej i zorientowanej na przyszłe potrzeby Polaków infrastruktury technologii informacyjnych i komunikacyjnych, niezbędnej do rozwoju polskiego społeczeństwa informacyjnego► Cel 6: Zapewnienie efektywnej ekonomicznie, bezpiecznej i zorientowanej na przyszłe potrzeby Polaków infrastruktury technologii informacyjnych i komunikacyjnych, niezbędnej do rozwoju polskiego społeczeństwa informacyjnego Miarą osiągnięcia celu jest zwiększenie odsetka gospodarstw domowych posiadających dostęp do internetu.

Plan 10 punktów w odniesieniu do edukacji 1.Upewnić się, że narzędzia technologii informacyjnych i komunikacyjnych i źródła danych są używane stale i na równi z innymi pomocami naukowymi. Stosowane powinny być zarówno do nauczania, wspierania współpracy uczniów, jak i do oceniania. 2.Zaznajomić wszystkich uczniów, niezależnie od typu szkoły, z działalnością w obszarze STEM ( ang. Science, Technology, Engineering, and Mathematics – Fizyka, Technologia, Inżynieria, Matematyka). 3.Umożliwić nauczycielom trwały i ciągły rozwój zawodowy.

Plan 10 punktów w odniesieniu do edukacji 4.Wykorzystać wirtualne przestrzenie służące rozwojowi zawodowemu nauczycieli, np. społeczności lub portale edukacyjne. 5.Regularnie włączać do codziennych zajęć innowacyjne, sprawdzone i przeprowadzane w odpowiednim czasie zadania oceniające postępy uczniów. 6.Wspierać związek pomiędzy domem a szkołą poprzez użycie technologii, żeby informować rodziców o postępach uczniów. 7.Dostarczyć odpowiednich środków tak, żeby społeczność szkolna miała infrastrukturę wspierającą naukę opartą na technologii, włącznie z systemem oceniania oraz e-learningiem.

7.Walczyć o wsparcie społeczne dla nowoczesnej edukacji ze strony różnych podmiotów – uczniów, nauczycieli, rodziców, administratorów szkół i lokalnych władz. 8.Zapewnić poparcie władz państwowych dla reformy systemu kształcenia poprzez wprowadzenie nowych technologii. 9.Zwiększyć środki finansowe na zakup przez szkoły potrzebnego sprzętu oraz podłączenie szybkiego Internetu. Pokryć koszty obsługi zakupionych urządzeń. Plan 10 punktów w odniesieniu do edukacji

Nasza oferta Skierowana na zmiany w podstawach programowych – „Dziecko – mały uczeń w świecie współczesnym” Wydawnictwo „Komputer w Szkole”, dotyczące reformy Szkolenia on-line Wdrożenie efektów współpracy międzynarodowej Podniesienie kompetencji edukatorskich nauczycieli Zintensyfikowanie działań dotyczących wspierania dzieci i młodzieży uzdolnionej informatycznie Rozwijanie kompetencji zawodowych nauczycieli informatyki w związku z rozwojem technologii informacyjnych i komunikacyjnych i wyzwaniami społeczeństwa informacyjnego.