Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, 27.03.2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Rodzic jako doradca zawodowy
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
CZYNNIKI WYBORU DROGI EDUKACYJNO-ZAWODOWEJ
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego na poziomie GIMNAZJUM
Warsztaty zawodoznawcze
Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Warszawski system doradztwa zawodowego
Działania PPPP w Tarnowie
Opracowanie: Paulina Obijalska 2009/2010
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Prezentacja Łódzkiego Modelu Doradztwa Zawodowego
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Szkolenie dla opiekunów Centów
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Jak wybrać zawód?.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Opracowała Izabela Suckiel W WCIES, marzec 2017
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF” Warszawa, r.
Pomoc w dokonywaniu wyboru w zakresie edukacji,
Przykłady dobrych praktyk
PORADNICTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE WYBIERAM, WIĘC MYŚLĘ…
Rola i zadania doradcy zawodowego w realizacji zadań edukacyjno-doradczych w szkole Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca.
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, 27.03.2015 r.

„Ludzie mający jasne, sprecyzowane i zapisane cele mogą w o wiele krótszym czasie osiągnąć więcej, niż ludzie bez celów są w stanie sobie wyobrazić.” Brian Tracy

Spójny system doradztwa zawodowego

Struktura Warszawskiego Systemu Doradztwa Zawodowego

Centrum Rozwoju Doradztwa Zawodowego Główne zadania Prowadzenie modelowych zajęć edukacyjnych, szkoleń i warsztatów Współpraca z instytucjami wspierającymi system doradztwa zawodowego oraz pracodawcami Gromadzenie materiałów informacyjnych, statystycznych i analitycznych wspierających prowadzenie doradztwa zawodowego Opracowywanie materiałów dla nauczycieli z zakresu doradztwa zawodowego

Zespół ds. Doradztwa Zawodowego

Oferta zajęć dla uczniów

* KTO PEŁNI W SZKOLE FUNKCJĘ KOORDYNATORA DORADZTWA ZAWODOWEGO ? *W niektórych przypadkach koordynator pełni więcej niż jedną funkcję

Doradztwo zawodowe Realizacja programu zajęć dla I klas gimnazjum „Mądrze zaplanuj swoją przyszłość” Realizacja programu zajęć dla III klas gimnazjum „Zastanów się zanim zdecydujesz”

PRZYGOTOWANIE ZAWODOWE SZKOLNYCH KOORDYNATORÓW DORADZTWA ZAWODOWEGO DOŚWIADZCZENIE ZAWODOWE SZKOLNYCH KOORDYNATORÓW W ZAKRESIE DORADZTWA ZAWODOWEGO

Szkoła podstawowa Poznanie siebie: Jakie mam zainteresowania? W jaki sposób spędzam wolny czas? Kim chcę zostać w przyszłości? Jakie zawody wykonują osoby z najbliższego otoczenia?

Gimnazjum I klasa - Samopoznanie III klasa - Planowanie przyszłości Indywidualny Plan Działania Mocne, słabe strony Umiejętności, uzdolnienia Cechy osobowości- osobowość zawodowa Zainteresowania Osobowość zawodowa Predyspozycje zawodowe Temperament Praca jako wartość Zawody przyszłości System edukacyjny - różne ścieżki kariery Kompetencje uniwersalne Podejmowanie trafnych decyzji Opracowanie Indywidualnego Planu Działania IPD (na podstawie teczek ,,portfolio” dla każdego ucznia) obejmującego: wyznaczenie celu diagnozę zainteresowań, umiejętności, temperamentu, określenie cenionych wartości wstępną ocenę stanu zdrowia wybór szkoły ponadgimnazjalnej II klasa – Rynek edukacji i pracy

Szkoły ponadgimnazjalne Planowanie kariery edukacyjnej Poznanie predyspozycji zawodowych Zawody przyszłości Kierunki studiów Zainteresowania Dokumenty aplikacyjne Autoprezentacja Źródła pozyskiwania informacji o rynku pracy Zakładanie własnej działalności gospodarczej Rynek pracy

Aktualna oferta zajęć dla uczniów gimnazjum oraz ich rodziców

Aktualna oferta dla uczniów szkół podstawowych i ponadgimnazjalnych

Współpraca OHP Fundacje KOWEZIU KNF Urzędy pracy ABK Poradnie CKP SDSIZ Pracodawcy Izby rzemieślnicze IBE OHP Fundacje KOWEZIU KNF Urzędy pracy ABK

Co już zrobiliśmy? Przeprowadziliśmy diagnozę stanu doradztwa w Warszawie Utworzyliśmy sieć współpracy między koordynatorami szkolnymi, poradniami, CRDZ, Biurem Edukacji Opracowaliśmy pakiet materiałów dla nauczycieli gimnazjów, szkoły podstawowej i ponadgimnazjalnej Opracowaliśmy scenariusze zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi Opracowaliśmy scenariusze zajęć dla uczniów z dysfunkcją wzroku Zmodyfikowaliśmy scenariusze i prezentacje, które powstały w ramach realizacji projektu dla uczniów i oraz ich rodziców ,,Zastanów się, zanim zdecydujesz!”

Co już zrobiliśmy? Zorganizowaliśmy szkolenia dla koordynatorów doradztwa w dzielnicach, w poradniach oraz szkołach m.in. dotyczące tworzenia Wewnątrzszkolnych Systemów Doradztwa Zawodowego, wykorzystania nowych technologii w doradztwie zawodowym, wykorzystania narzędzi coachingowych w doradztwie zawodowym, warszawskiego rynku pracy, KRK. Zaprosiliśmy do współpracy instytucje, organizacje, placówki oświatowe, pracodawców. Przedstawiliśmy założenia Warszawskiego Systemu Doradztwa Zawodowego w publikacji „Doradztwo edukacyjno-zawodowe. Przykładowe rozwiązania” 2014, KOWEZIU.

Co już zrobiliśmy? W ramach OTK zorganizowaliśmy warsztaty dla gimnazjalistów „Wybierz praktycznie” Do Warszawskiego Systemu Doradztwa Zawodowego zaprosiliśmy szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne We wszystkich dzielnicach odbyły się spotkania z udziałem: koordynatora dzielnicowego, koordynatora PPP, koordynatorów szkół. Utworzyliśmy nową stronę internetową dla doradców www.crdz.wcies.edu.pl Nauczyciele gimnazjów wzięli udział w wycieczkach do CKP

„Wybierz praktycznie” 23.10.2014 r. warsztaty dla uczniów w CKP

Co planujemy? Zorganizowanie spotkań we wszystkich dzielnicach z udziałem koordynatorów dzielnicowych, koordynatorów PPP, koordynatorów szkolnych oraz przedstawicieli zespołu ds. doradztwa zawodowego Opracowanie materiałów Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole w ramach kompleksowego wspomagania szkół Zorganizowanie wspólnie z pracownikami Katedry Rozwoju Kapitału Ludzkiego SGH pilotażowego programu zajęć z doradztwa zawodowego w 8 wybranych warszawskich szkołach (gimnazja, licea, technika, ZSZ). Przystąpienie do konkursu organizowanego w ramach ZIT WOF (doradztwo zawodowe – 2,5 mln euro)

Koordynatorka Centrum Rozwoju Doradztwa Zawodowego Beata Grzelak beata.grzelak@wcies.edu.pl