Każdy Może Odkrywać Klub Młodego Odkrywcy.  W spotkaniu ZAWSZE uczestniczy Opiekun Klubu oraz Klubowicze.  Najlepiej w Klubie pracuje się w grupie 8.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Advertisements

GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Psycholog szkolny.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
ZAANGAŻUJ SIĘ! 8 lutego 2012 WIELOPOKOLENIOWY KLUB WOLONTARIUSZA W LUBLINIE Wolontariat Seniorów.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Wady postawy Wieloletnie doświadczenia nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi w Dobrzeniu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
ku lepszej przyszłości”
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Szkoła Współpracy.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata pracowników szkoły
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Młodzież w okresie szkolnym wykazują dużą otwartość i ciekawość świata, mają potrzebę przebywania w grupie, podejmowania działań na rzecz innych. Wolontariat.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
SIECI WSPÓŁPRACY content/uploads/2013/12/post_dzieci_sieci_20-580x578.jpg.
SIECI WSPÓŁPRACY content/uploads/2013/12/post_dzieci_sieci_20-580x578.jpg.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Zmieniamy naszą okolicę!. XXI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Konkurs organizowany przez: Kancelarię Sejmu w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej,
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
„Dzieci potrzebują tego, abyśmy poświęcali im swój własny czas. W tym leży problem - dzieci wymagają mnóstwa czasu. Poświęćmy więc dzieciom czas, którego.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Partnership for Children
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
„ Wolontariat i prawo - z czym to się je
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Nauka to wielka przygoda! Przeżyj ją z nami!
„Mistrzowie KMO” Konkurs Polsko Amerykańskiej Fundacji Wolności i Centrum Nauki Kopernik Klub Młodego Odkrywcy Exodus działający przy SP 4 w Zambrowie.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Sopocka Akademia Tenisowa
Zachęcamy do aktywności fizycznej
XVII SESJA DZIECI I MŁODZIEŻY
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

Każdy Może Odkrywać Klub Młodego Odkrywcy

 W spotkaniu ZAWSZE uczestniczy Opiekun Klubu oraz Klubowicze.  Najlepiej w Klubie pracuje się w grupie 8 – 12 osób. Jednak liczba osób jest dowolna. Klub Młodego Odkrywcy „NIUTONKI” Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kańczudze

 Wszyscy dobrowolnie wyrażają chęć tworzenia Klubu.  Wszyscy stosują się do wspólnie uzgodnionego kontraktu.  Wszyscy staja się jedna drużyną.

 Aby założyć Klub Młodego Odkrywcy potrzebujesz,,odrobinę’’ energii!

 Zacznij od,,czegoś’’ w czym czujesz się najpewniej!

 A dalej potoczy się,,samo’’ jak lawina!

 Spotkania Klubu należy organizować co najmniej raz w miesiącu, a najlepiej co dwa tygodnie.  Im rzadziej spotyka się Klub, tym spotkania muszą być dłuższe.  Sprawdzają się spotkania co dwa tygodnie po dwie godziny zegarowe.  Systematyczność spotkań jest ważna. Zbyt długie przerwy między spotkaniami mogą spowodować brak zaangażowania u uczniów.  Nie można dopuścić, aby uciekły wrażenia z eksperymentowania. Podtrzymywanie emocji daje łatwość kolejnego doświadczania.

 Prowadząc zajęcia KMO, należy zapewnić stałe miejsce spotkań.  Najlepiej, jeśli klubowicze są gospodarzami w swojej przestrzeni, gdzie mogą zostawić materiały do doświadczeń i późniejsze efekty działań.  Miejscem spotkań może być: Sala lekcyjna Świetlica środowiskowa Sala w bibliotece Sala w domu kultury Sala przedszkolna Park, las, boisko, parking podczas zajęć terenowych

 Klubowicze sami przynoszą większość potrzebnych materiałów (plastikowe kubki, rurki do soków, baloniki, wykałaczki, papier, taśmy).  Materiały do doświadczeń to najczęściej produkty spożywcze (olej, mąka ziemniaczana, makaron, soda, ocet, płyn do mycia naczyń).  Można również pozyskiwać fundusze od Rady Rodziców, Sponsorów lub z Organu Prowadzącego.

Założenie Klubu Młodego Odkrywcy wiąże się z wymyśleniem wspólnej nazwy przez Klubowiczów i zarejestrowaniem w serwisie internetowym

 Klub Młodego Odkrywcy można założyć w dowolnym momencie roku szkolnego.  Zajęcia mogą być realizowane w ramach godzin z art. 42 ust. pkt. 2 KN.  Nie ma konieczności prowadzenia dziennika zajęć pozalekcyjnych.  Projekt KMO nie zakłada pisania rocznego programu.  Warunkiem działalności Klubu nie jest pisanie sprawozdań.  Klubowicze mogą uczestniczyć w różnych projektach i konkursach.  Opiekun Klubu nie ponosi żadnej konsekwencji w przypadku rozwiązania Klubu. Należy tylko poinformować koordynatora w celu usunięcia konta.

 Główną wartością Klubu Młodego Odkrywcy jest możliwość uczestniczenia w większej wspólnocie.  Klubowicze mają możliwość udziału w Konkursie,,KMO na Pikniku Naukowym’’. Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik jest międzynarodowym świętem nauki.

 Dla Opiekunów KMO co roku organizowane jest dwudniowe Forum Klubów Młodego Odkrywcy. Są to spotkania, które z pewnością nie należą do standardowych konferencji. To atrakcyjne i rozmaite aktywności wypełnione ciekawymi wykładami, warsztatami i panelami.  Są to spotkania ludzi z pasją, którzy w zadziwiający sposób realizują marzenia Klubowiczów i własne.  Forum umożliwia,,naładować akumulatory’’, zaczerpnąć inspiracji i twórczej energii na realizacje nowych pomysłów.  Centrum Nauki Kopernik opracowuje również zestawy edukacyjne (pudełka), które są narzędziem wsparcia Opiekunów i zwiększeniem aktywności Klubowiczów. Centrum Nauki Kopernik, III Forum KMO, fot. Adam Kozak.

Dlaczego warto założyć Klub – mówią opiekunowie KMO