Polityka personalna w Urzędzie Miejskim w Zabrzu oparta na łączeniu potrzeb pracodawcy i oczekiwań pracowników Urząd Miejski w Zabrzu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Myślenie innowacyjne w obszarze polityki społecznej a projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU

Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
system zarządzania zasobami ludzkimi
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
System ewaluacji NPR i NSRO
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
URZĄD MIEJSKI W SŁUPSKU
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU
Zestaw narzędzi do budowania relacji partnerskich w organizacji Urząd Miasta w Dzierżoniowie   Warszawa,
„Urząd Miasta Zielonka miejscem pracy i dialogu”
URZĄD MIEJSKI W SŁUPSKU Ustalenie dla pracowników Urzędu dodatkowych świadczeń i nagród związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Wewnętrzny, dedykowany System Zarządzania Jakością
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Adam Walicki - 30 września 2010
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
CELE PROWADZENIA BADAŃ
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
Czym jest doradztwo zawodowe?
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Ministerstwo Finansów
Narzędzia wspomagające procesy zarządzania w gminach wiejskich Ossa, dnia września 2014 roku.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
System ocen pracowników
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Zapis prezentacji:

Polityka personalna w Urzędzie Miejskim w Zabrzu oparta na łączeniu potrzeb pracodawcy i oczekiwań pracowników Urząd Miejski w Zabrzu

Zwięzły opis zgłaszanego rozwiązania (1) Główne założenie polityki personalnej UM Zabrze to realizacja celów Miasta opisanych m.in. w Strategii Rozwoju Miasta Zabrze na lata 2008-2020 łącząc potrzeby pracodawcy i oczekiwania pracowników zachowując ramy prawne. . System podnoszenia kompetencji pracowników Urzędu Miejskiego w Zabrzu w tym realizacja projektu Kompetentni Urzędnicy w ramach Programu Kapitał Ludzki w partnerstwie z Politechniką Śląską w Gliwicach w okresie 01.03.2011 – 28.02.2013 r. Oceny pracownicze z uwzględnieniem karty rozwoju pracownika System oceniania pracowników służy ocenie wyników pracy pod kątem wytyczonych celów, a także ma na celu stworzenie sytemu motywowania pracowników i planowania ich rozwoju. Elektroniczne rozwiązania wspomagające procesy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi - E-rekrutacja - elektroniczne nabory - Aplikacja ZZL

Zwięzły opis zgłaszanego rozwiązania (2) Dodatkowo Miasto Zabrze we współpracy z lokalnymi Uczelniami podjęło współpracę w zakresie organizacji cyklicznej Międzynarodowej Konferencji pn.: „Kierunki Rozwoju Zarządzania Zasobami Ludzkimi”, której celem jest: zaprezentowanie dobrych praktyk Wymiana poglądów i doświadczeń wśród grona przedstawicieli środowiska samorządowego, naukowego oraz sektora prywatnego . Podczas Konferencji prezentowane są również rozwiązania Naszych Miast Partnerskich w zakresie ZZL i organizacji pracy urzędu

Adekwatność zgłaszanego rozwiązania: Działania podjęte przez Urząd w zakresie stworzenia spójnej polityki personalnej rozpoczęły się na podstawie decyzji Prezydenta Miasta o reorganizacji Urzędu, w tym utworzeniu Wydziału Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Organizacji Pracy Urzędu w ramach którego funkcjonuje Referat Kadr i Szkoleń (w latach 2007-2008 było to Biuro Dyrektora Urzędu) . Celem utworzenia było głównie: podwyższanie standardów wykonywania zadań przez samorząd usprawnienie komunikacji wewnątrz organizacji zwiększenia zaangażowania pracowników gospodarne i celowe wydatkowanie środków publicznych

Skuteczność zgłaszanego rozwiązania System szkoleń, uwzględniający potrzeby pracodawcy jak również oczekiwania pracowników oraz zrealizowany projekt Kompetentni Urzędnicy, w ramach którego zostały osiągnięte następujące rezultaty: system monitorowania satysfakcji klientów z usług świadczonych przez UM, procedura aktualizowania „Mapy Aktywności” Organizacji Pozarządowych na terenie Gminy narzędzie informatyczne – mapa aktywności lokalnej projekt „Kompetentni Urzędnicy” w sposób pozytywny wpłynął na wyniki uzyskane w przeprowadzonych badaniach- w przeciągu lat 2011– 2013 poprawiono jakość obsługi klienta. wzrósł wskaźnik zadowolenia klientów z jakości usług świadczonych przez UM o 5% w stosunku do roku 2008 oraz o 6,4% w stosunku do roku 2011. SYSTEM PODNOSZENIA KOMPETENCJI Osiągnięte rezultaty to przede wszystkim: zmiany wynagrodzeń pracowników np. wśród grupy pracowników, która zgłosiła chęć zmiany wynagrodzenia w 63,75% oczekiwania pracowników zostały rozpatrzone pozytywnie, zmiany stanowisk, określanie planów szkoleniowych w oparciu o oczekiwania pracowników, stworzenie potencjalnej kadry kierowniczej, przeniesienia służbowe między wydziałami, OCENY PRACOWNICZE usprawnienie procedur z zakresu ZZL, bardziej efektywne zarządzanie zespołami przez bezpośrednich przełożonych, zwiększona kontrola zasad w zakresie czasu pracy w związku z tym, iż system sam ich pilnuje na podstawie ustawionych parametrów, integracja z innymi podsystemami dziedzinowymi, dzięki której pracownik może na bieżąco weryfikować informacje, system pełni role kanału komunikacyjnego w zakresie wniosków urlopowych, harmonogramów, planów dokumentów czy dokumentów związanych z rozliczeniem czasu pracy pomiędzy pracownikami a działem kadrowym w Urzędzie Miejskim w Zabrzu, ELEKTRONICZNE ROZWIĄZANIA WSPOMAGAJĄCE PROCESY W ZAKRESIE ZZL

Przejrzystość procesu wdrożenia rozwiązania Wprowadzając nowe rozwiązania w zakresie polityki personalnej nie można zapomnieć o zachowaniu zasad przejrzystości. W Urzędzie Miejskim w Zabrzu pracownicy są partnerami przy wdrożeniach nowych rozwiązań, przeprowadzane są badania ankietowe oraz wywiady w celu precyzyjnego określenia potrzeb i oczekiwań pracowników. Bez analizy otrzymywanych informacji zwrotnych m.in. w zakresie ocen pracowniczych i wyciągania wniosków, a co za tym idzie podejmowania decyzji personalnych na bazie otrzymanych wyników system jest nieskuteczny. Wprowadzono również szkolenie wewnętrzne, w ramach którego pracownicy zapoznawani są m.in. z kulturą organizacji.

Trwałość zgłaszanego rozwiązania Wdrożony system podnoszenia kompetencji jest elementem stałym polityki personalnej prowadzonej przez Urząd Miejski. Ustawa o pracownikach samorządowych gwarantuje nam przeznaczanie środków na podnoszenie kwalifikacji w związku z tym, nawet jeśli byłyby one stosunkowo niskie, to dzięki trenerom wewnętrznym jak również realizowaniem szkoleń grupowych zewnętrznych Urząd jest w stanie realizować to zadania na wysokim poziomie. System podnoszenia kompetencji Ustawa o pracownikach samorządowych wymaga stworzenia regulaminu oceniania pracowników, ale to od tej jednostki zależy czy system ocen potraktuje jako czynnik motywacyjny dla pracowników w celu osiągania postawionych celów. Aby system był efektywny każdy bezpośredni przełożony dokonujący ocen powinien rozumieć jego cele i zadania. W związku z tym w UM w Zabrzu każdorazowo przed rozpoczęciem ocen pracowniczych prowadzone są szkolenia dla kadry kierowniczej z metodologii ocen pracowniczych, w tym w zakresie prowadzenia rozmów oceniających (warsztaty). Dodatkowo pracownikom są również przedstawiane wyniki poprzednich ocen w skali Urzędu, a także osiągnięte rezultaty. Oceny pracownicze Elektroniczne rozwiązania wspomagające procesy zzl są najbardziej korzystne w średnich i dużych organizacjach, gdzie duża ilość pracowników, budynków utrudnia komunikację. Minimalnymi warunkami trwałości systemu są przede wszystkim środki finansowe na narzędzie informatyczne, wyspecjalizowana kadra działu personalnego, która trafnie opisze procesy ZZL tak aby można je było zaimplementować do narzędzi informatycznych. Kolejnym elementem jest kampania informacyjno-szkoleniowa wśród pracowników aby takie narzędzia były wykorzystywane w bieżącej pracy. Elektroniczne rozwiązania wspomagające procesy w zakresie ZZL

Możliwość zastosowania w innych jednostkach samorządowych: Każda organizacja, która chce osiągać założone cele powinna inwestować w swoich pracowników, w związku z tym warto kształtować politykę personalną, która diagnozuje potrzeby dwóch stron ukierunkowane na cele organizacji. Wyodrębnienie jednej komórki zajmującej się kształtowaniem polityki personalnej Analiza potrzeb pracodawcy i pracowników Stworzenie procedur w zakresie polityki personalnej, w szczególności dot. podnoszenia kompetencji pracowników, systemu oceniania, systemu wynagradzania Elektroniczne rozwiązania wspomagające procesy zarządzania zasobami ludzkimi Wyselekcjonowanie trenerów wewnętrznych w organizacji, którzy będą w sposób ciągły podnosić wiedzę i przekazywać kierunki rozwoju organizacji pracownikom Minimalne wymagania to przede wszystkim: