Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Advertisements

Stare media w nowych czasach
Najważniejsze problemy przy implementacji znowelizowanego pakietu dyrektyw łączności elektronicznej kwiecień 2010 r.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Klasyfikacja product placement w Unii Europejskiej i USA
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
Wzmocnienie mediów publicznych: reforma struktury nadawców oraz metody ich finansowania Propozycje Białej księgi.
POŁĄCZONY REGULATOR BRYTYJSKI: OFCOM
Możliwości KRRiT w kształtowaniu jakości reklamy w rtv
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
W RADIU I TELEWIZJI – kontekst międzynarodowy i doświadczenia polskie
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
Nowe modele biznesowe dla wydawców treści
Informacja w nauce, społeczeństwie, gospodarce Serwisy informacyjne w Internecie – rynek mediów, technologii, wyszukiwania.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Internet 2006: rozwój e-commerce
Spam w Europie i w Polsce
Katedra Marketingu Usług
Gazeta i czasopismo - źródło aktualnej wiedzy.
Praca dyplomowa magisterska
Praca dyplomowa magisterska
Jesień Niezależny, polski nadawca telewizyjny, działa od 1997 roku. Tworzy tematyczny kanał telewizyjny i nadaje z Polski drogą satelitarną, w technice.
Wpływ orzecznictwa ETS w sprawie Mediakabel na kwalifikację linearnych usług audiowizualnych Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Polski członek GALA.
MEDIA CYFROWE W EDUKACJI
1. Wstęp Norbsoft Sp. z o.o. od 2003 roku tworzy oprogramowanie dla urządzeń przenośnych, w szczególności telefonów komórkowych, specjalizując się w aplikacjach.
WSPÓŁCZESNE TECHNIKI INFORMACYJNE I ICH WPŁYW NA SPOSÓB KOMUNIKOWANIA
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Foresight kosmicznyWarszawa, 27-XI TECHNIKI SATELITARNE A RADIOFONIA I TELEWIZJA Foresight sektora kosmicznego w Polsce Dr Karol Jakubowicz.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji Warszawa, 27 kwietnia 2009 Wideo na żądanie w kontekście implementacji tzw. dyrektywy O audiowizualnych usługach medialnych.
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Technologia informacyjna
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Metodologia badań wydatków reklamowych
USŁUGI ELEKTRONICZNE Informatyka Zakres podstawowy 1 Zebrał i opracował : Maciej Belcarz 9.
Mass media, publikatory
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji Warszawa, 17 lutego 2009 Wideo na żądanie w kontekście implementacji tzw. dyrektywy O audiowizualnych usługach medialnych.
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
-wyszukiwanie informacji.
Robert Kroplewski Dyrektor Biura Prawnego TVP, radca prawny
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam. Rynek pracy i ja Oddziaływanie reklam Reklama to szczególny rodzaj komunikatu, zazwyczaj komercyjnego, mającego.
Podział i funkcje mass mediów
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Cyfrowy Polsat SA jest największym operatorem telewizji satelitarnej w Europie środkowo-wschodniej i piątym pod względem liczby abonentów w całej Europie.
Metody komunikacji.
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
Departament Monitoringu Biura KRRiT Warszawa, lipiec- sierpień 2015
1 Nowy model funkcjonowania mediów publicznych. Składka audiowizualna powszechna, indywidualna pobierana od płatnika PIT (KRUS) i CIT pobierana przez.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka.
REKLAMA MOBILNA Oferta współpracy. Dlaczego Mobile? Dotarcie do nowej grupy docelowej. Aż 40%* użytkowników poszukujących informacji z regionu, robi to.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Strategia.
Przemysły kreatywne Na podstawie raportu:
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
REKLAMA AUDIOWIZUALNA Dawid Gawryluk. CZYM JEST? Reklama audiowizualna to reklama która oddziałuje jednocześnie na nasze zmysły wzroku i słuchu. Najpopularniejsza.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Maciej Leszczyński Kl. 2c
Lokowanie produktu, sponsorowanie
Zapis prezentacji:

Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006

Media elektroniczne Wszystkie media są elektroniczne lub mają swoje elektroniczne odpowiedniki

Mediamorfoza Złożony proces oddziaływania i dostosowywania się subiektywnych potrzeb odbiorców, konsumentów i klientów mediów, istniejącej struktury politycznej i jej zdolności adaptatywnej, stanu konkurencji oraz innowacji społecznych i technologicznych, ze szczególnym naciskiem na technologię cyfrową

Nowe technologie UK

13 grudnia 2005 Od Dyrektywy o „Telewizji Bez Granic” Do Dyrektywy „O audiowizualnych usługach medialnych” (projekt)

Zakres regulacji TV analogowa TV cyfrowa IP TV Mobile TV VoD Pay per view

Zasada państwa pochodzenia Miejsce siedziby Miejsce decyzji o strukturze i zawartości Pracownicy Początek działalności

Neutralność wobec technologii Takie same przepisy dla tego samego rodzaju usług Niezależne od platformy Jednakowa polityka regulacyjna Usługi liniowe i nieliniowe

Inne kierunki prac Delokalizacja Liberalizacja w reklamie Lokowanie produktu Niezależność regulatora

Audiowizualna usługa medialna Usługa, za którą odpowiada dostawca, której przeznaczeniem jest dostarczanie ogółowi odbiorców – poprzez sieci komunikacji elektronicznej – audycji złożonych z obrazów (z dźwiękiem lub bez) w celach informacyjnych, rozrywkowych lub edukacyjnych

Audiowizualny przekaz handlowy towarzyszące Ruchome obrazy (z dźwiękiem lub bez) towarzyszące audiowizualnym usługom medialnym i przeznaczone do promowania, bezpośrednio lub pośrednio towarów, osób lub wizerunku osoby fizycznej lub prawnej

Lokowanie produktu w ramach Dowolna forma audiowizualnego przekazu handlowego obejmująca włączenie lub odwołanie się do produktu, usługi lub znaku towarowego tak, aby wyeksponować go w ramach audiowizualnej usługi medialnej

Lokowanie w …USA *dzienniki, czasopisma, gry wideo, Internet, muzyka, książki, radio

Liniowe - nieliniowe Usługa /platforma TV analogowa Kabel analogowy Satelita analogowy Naziemna TV cyfrowa Satelitarna TV cyfrowa Cyfrowa TV kablowa Usługi IP Szerokopasmowe lub XDSL Telefony komórkowe Internet streaming Cyfrowe mobilne Tradycyjna TV (liniowa) Publiczna Ogólna płatna Publiczna Ogólna płatna Publiczna Ogólna płatna Publiczna Ogólna płatna IPTV Publiczna Ogólna płatna Publiczna Ogólna płatna Publiczna Ogólna płatna Płatna na życzenie (liniowa) Sport, film i inne wydarzenia Sport Wideo na życzenie (nieliniowe) Filmy, seriale, wideoklipy (muzyka Gry wideo Wiadomości Reality Sport Clipy Wiadomości Reality Sport Clipy

Jakie usługi są regulowane? Filmy, telenowele, seriale na życzenie Wydarzenia sportowe na życzenie Rozrywka na życzenie Reality shows na życzenie Reportaże wideo i performance na życzenie Wiadomości TV na życzenie Reklama – inna niż tekstowa i statyczna – dostarczana w związku z usługami powyżej

Co nie jest regulowane? Reklama – pop-up w postaci innej niż tekstowa lub planszowa – dostarczana w związku z usługami powyżej Wideoklipy na stronach WWW jeśli celem nie jest dostarczanie zawartości AV Animacje na stronach gazet, czasopism, agencji informacyjnych etc. Blogi niekomercyjne

Większe obowiązki wobec usług liniowych Im mniejsza możliwość wyboru i kontroli ze strony użytkownika oraz większy wpływ na opinię publiczną tym większy zakres regulacji

Wszystkie usługi Identyfikacja usługodawcy Ochrona osób małoletnich i godności ludzkiej Promocja dzieł europejskich Identyfikacja handlowych przekazów audiowizualnych Obowiązki jakościowe wobec lokowania produktu

Promocja dzieł europejskich

Wobec lokowania produktu Informacja o porozumieniu sponsorskim lub lokowaniu produktu Oznakowanie audycji (nazwa, logo lub inne oznaczenie) Na początku identyfikacja dla uniknięcia nieporozumień po stronie widzów

Wobec przekazów handlowych Nie mogą dyskryminować ze względu na płeć, rasę lub narodowość Nie mogą obrażać przekonań politycznych lub religijnych Nie mogą zachęcać do zachowań niebezpiecznych dla zdrowia lub bezpieczeństwa Papierosy i wyroby tytoniowe Alkohol Produkty i usługi lecznicze Małoletni i skłanianie do zakupów

Co do reklamy Niezależność redakcyjna Integralność audycji 20 minut przerwy Wyłączenia Sport Limit 20% w godzinie!

Kontekst Polski Niezależny regulator (UKE, KRRiT) Wyzwania cyfryzacji Nadawca publiczny  Struktura  Licencje programowe  Finansowanie Transpozycja nowej dyrektywy

Polska w Europie

Dziękuję za uwagę!