Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
Advertisements

Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 30.
Budowa systemu zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – kolejny etap (2012/2013) Agata Wroczyńska Uniwersytet Warszawski.
Zapewnianie jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Paweł Stępień i.
Uniwersytet Warszawski
Rola Wydziałowych Zespołów Zapewniania Jakości Kształcenia w pracach nad wewnętrznymi systemami zapewniania jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu.
Uniwersytet Warszawski
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Opisywanie programu kształcenia a nowe zadania WZZJK w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet.
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Spotkanie inicjujące prace Komisji Rektorskich ds
Programy studiów doktoranckich w świetle nowych regulacji prawnych Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 2 października 2012 r.
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
System Krajowych Ram Kwalifikacji w Uniwersytecie Gdańskim
WIZA STUDENCKA propozycje rozwiązań systemowych
Deklaracja Bolońska Europejska Przestrzeń Edukacyjna
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Spotkanie Koordynatorów ds Mobilności - BWZ r. 1 Spotkanie Koordynatorów ds. Mobilności Porządek spotkania Program Erasmus+ na lata 2014/2015.
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Efekty kształcenia a zadania uczelnianego systemu doskonalenia jakości na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 29.
Uniwersytet Warszawski. Studia I i II stopnia w świetle założeń Procesu Bolońskiego Biuro ds. Jakości Kształcenia we współpracy z Pełnomocnikiem ds. Realizacji.
Uniwersytet Warszawski. REKRUTACJA WIELOKIERUNKOWA Kilka uwag praktycznych Spotkanie z Prodziekanami ds. Studenckich 13 października 2009.
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski. Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie.
Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 5.
Projektowanie programów studiów
Wewnętrzny, dedykowany System Zarządzania Jakością
Cykl konferencji REA 2008/ listopada 2008 (piątek) EDUKACJA SZKOLNA I AKADEMICKA W POLSCE Konferencja z udziałem Minister Edukacji Narodowej, Katarzyny.
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Proces Boloński Życie i twórczość.
Nowe zadania w zakresie dydaktyki
Wojciech Dziemianowicz
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Uniwersytet Warszawski
Pełnosprawny Student VIII
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Ocena efektów uczenia się -przykłady dobrych praktyk
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
SPORT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Uniwersytet Warszawski. Paweł Stępień, Agata Wroczyńska Rola wydziałowych zespołów zapewniania jakości kształcenia w działaniach związanych z modyfikacją.
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 24 marca 2015 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Nowelizacja Wskazówek i propozycji rozwiązań dotyczących systemu zapewniania i doskonalenia jakości na wydziałach i w innych jednostkach kształcących studentów.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Potwierdzanie efektów uczenia się w świetle aktualnych przepisów – obowiązki, wyzwania, dylematy praktyczne Agata Wroczyńska Warszawa, r.
Nowelizacja wewnątrzuniwersyteckich aktów prawnych dotyczących jakości kształcenia oraz Wskazówek i propozycji rozwiązań dotyczących systemu zapewniania.
O możliwościach wynikających z uwzględnienia piątego poziomu w Polskiej Ramie Kwalifikacji Agata Wroczyńska 03 czerwca 2016 r. Uniwersytet Warszawski.
Potwierdzanie efektów uczenia się na Uniwersytecie Warszawskim w świetle aktualnych przepisów Agata Wroczyńska Warszawa r.
Opiekunowie roczników
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Kształcenie września 2018.
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Zapis prezentacji:

Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia nauczycieli akademickich UW, projektu Nowoczesny Uniwersytet, pt. Uczenie się przez całe życie a dydaktyka szkoły wyższej na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego, 14 marca 2014) Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi Wydziałowych Zespołów Zapewniania Jakości Kształcenia Uniwersytet Warszawski 27 marca 2014

1) Decyzja władz UW o rozpoczęciu uznawania efektów uczenia się zdobytych poza edukacją formalną ma charakter strategiczny i pociągnie za sobą bardzo poważne zmiany. Wnioski z warsztatu: Wprowadzenie na uczelnie RPL – podejście praktyczne 2

2) Konieczny stanie się przegląd i ew. udoskonalenie: a) opisów i sposobów weryfikacji efektów kształcenia na kierunkach studiów Uniwersytetu Warszawskiego (od poziomu przedmiotów, przez moduły, aż po pełne programy kształcenia), b) punktacji ECTS przypisanej przedmiotom i modułom. 3 Wnioski z warsztatu: Wprowadzenie na uczelnie RPL – podejście praktyczne 3

3) Konieczne stanie się podjęcie decyzji i działań, które umożliwią przeprowadzenie tak poważnej i głębokiej zmiany przy obecnym poziomie obciążenia i braku zaufania wśród nauczycieli akademickich UW do reformy szkolnictwa wyższego: a) wykorzystanie środków finansowych w ramach programu Erasmus+, b) opracowanie nowych zasad rozliczania pensum (w warunkach pogłębiającego się niżu demograficznego i zmniejszania się liczebności studentów na poszczególnych kierunkach). 4 Wnioski z warsztatu: Wprowadzenie na uczelnie RPL – podejście praktyczne 4

4) Konieczne jest uwzględnienie złożonych uwarunkowań finansowych systemu uznawania efektów uczenia się zdobytych poza edukacją formalną: a) wstępny okres budowy i funkcjonowania systemu wymagać będzie znacznych nakładów przy niewielkich przychodach, b) konieczne jest precyzyjne określenie docelowej liczby kandydatów (z uwzględnieniem nakładów i korzyści finansowych), c) konieczne jest rozpoznanie progu opłacalności procesu uznawania z punktu widzenia kandydata. 5 Wnioski z warsztatu: Wprowadzenie na uczelnie RPL – podejście praktyczne 5

5) Rozpoczęcie uznawania efektów uczenia się zdobytych poza edukacja formalną bez wcześniejszego pełnego przygotowania systemu może zaszkodzić wizerunkowi UW. 6 Wnioski z warsztatu: Wprowadzenie na uczelnie RPL – podejście praktyczne

Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia dr hab. Paweł Stępień, prof. UW Tel Biuro ds. Jakości Kształcenia Kierownik: mgr Agata Wroczyńska mgr Katarzyna Wileńska Tel. (022) , (022) , Fax (022) Siedziba: ul. Karowa 18, p. 203