Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Ul. Pi ę kna 30/32 Łód ź Szkoła Podstawowa Dyrektor: El ż bieta Grzelakowska Tel
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Szkoła Odkrywania Talentów
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Teatrzyk Malutki Czyli dzieciarnia na warsztat !!! Cześć ! Jesteśmy uczniami i uczennicami Szkoły Podstawowej nr 44 w Białymstoku. Utwór, który słyszysz.
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Zajęcia z IMPRO (improwizacji teatralnej) W ramach projektu Głogóweckiej Szkoły Kompetencji Kluczowych Klub Animatorów Kultury i Sztuki.
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
,,NASZA BAJKA”. Inspiracją do podjęcia działań w zakresie tworzenia programu edukacji teatralnej stały się dla nas doświadczenia z pracy pedagogicznej.
„Świat jest teatrem, aktorami ludzie, którzy kolejno wchodzą i znikają
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Dziecko widzem i aktorem. Cele: Poznawanie ró ż nych form teatralnych. Odkrywanie własnych mo ż liwo ś ci i uzdolnie ń artystycznych. Rozwijanie zainteresowa.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Przedszkole Niepubliczne TEMPOO Koncepcja pracy. SPOŁECZEŃSTWO Pracujemy zespołowo, bo w grupie raźniej!
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Innowacja pedagogiczna
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Miejskie Przedszkole nr 17 „CHATKA PUCHATKA” - praca na konkurs.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Edukacja teatralna w podstawie programowej
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Projekt badawczy „Teatr”
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 4
Zapis prezentacji:

Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ

OPIS PROGRAMU Programu oparty został na konkretnych działaniach z zakresu twórczości, gdzie głównym narzędziem pracy stają się przede wszystkim elementy teatru, które stymulują wyobraźnię i ciekawość świata. Ponadto projekt inspirowany jest działaniami z zakresu wizualizacji, dramy oraz stosowanych elementów tańca kinezjologicznego i jogi. Projekt realizowany jest zawsze w formie zabawy i dziecięcego happeningu przy współdziałaniu i poszanowaniu demokratycznej jakości procesu edukacyjnego.

IDEA PROGRAMU Idea zajęć zrodziła się z obserwacji spontanicznych, naturalnych zachowań młodszego wieku dziecięcego, które Jean Piaget pięknie nazwał „zachowaniem magicznym”. Projekt nastawiony jest na proces działania i na takie jego aspekty poznawcze jak: przeżywanie, odkrywanie, pojmowanie, dzielenie się. Holistyczna jakość programu stwarza optymalne warunki do autokreacji dziecka- tak bardzo ważnej w dorosłym życiu.

CELE I ZAŁOŻENIA PROGRAMU Cel główny programu: stworzenie optymalnych warunków ku stymulacji spontanicznych- a więc naturalnych zachowań twórczych dzieci, takich jak moc dziwienia się, zachwycania, czy ciekawości świata. Poprzez zabieg integracji elementów teatru, tańca, plastyki, dramy oraz jogi animuję dzieciom przestrzeń do autokreacji- wyrażania się i kreatywnych działań. Przygotowanie dzieci do konkursów teatralnych „Fiku Miku w teatrzyku” Przygotowanie grupowych spektakli teatralnych Cele poznawcze projektu: zdobywanie wiedzy w zakresie form i możliwości wypowiedzi artystycznej, zasad kształtujących interakcje między ludźmi, zasobów słownictwa. Cele kształcące projektu: poszerzanie umiejętności poruszania się w przestrzeni, słuchania i wypowiadania się, współdziałania w grupie. Cele wychowawcze nastawione są na budzenie i rozwijanie ciekawości poznawczej, stymulowanie twórczej wyobraźni, poznawanie własnych możliwości.

Zajęcia w przedszkolu prowadzi: Agnieszka Kołodyńska- animator kultury i psychopedagog z wykształcenia. Specjalista od organizacji sfery kultury dla dzieci i młodzieży. Autorka licznych projektów artystycznych. Laureatka prestiżowych nagród. Aktorka na stale współpracująca z Teatrem Porywacze Ciał i Teatrem Ósmego Dnia z Poznania.

Program realizowany jest w przedszkolu od 3 lat. W tym czasie zrealizowaliśmy bardzo wiele spektakli teatralnych, które angażowały nie tylko dzieci – małych aktorów ale i rodziców.

Pierwsze zajęcia… wzajemne poznanie i zaufanie

Dzieci bawią się w teatr… Zaufanie do prowadzącego zajęcia jest istotną sprawą w edukacji, nie tylko teatralnej. Dzieci obserwując osobę dorosłą, która potrafi śmiać się z tego samego co one, którego słowo i zachowanie jest w pełni zrozumiane przez dziecko w każdym wieku pozwala na to, by maluchy zaczęły wyrażać swoje uczucia i emocje z nimi związane.

… każda okazja jest dobra…

Rodzice z ogromną przyjemnością uczestniczą w warsztatach teatralnych…

… razem z dziećmi ćwiczą role i …

… przygotowują rekwizyty do przedstawień

Nasze przedstawienia na teatralnych deskach…

Nasz teatr to nie tylko scena w teatrze ale i przedszkolny plac zabaw podczas heppeningu : „Kisielem malowane”

Uwierzcie – wszyscy jesteśmy świetnymi aktorami!!!