Nazwa procedury Analiza prac uczniów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania - WSTĘPNY MODEL INFORMACJE ZWROTNE OD WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW 6 marca 2013 r. Cynthia C. Nambo.
ocenianie, które pomaga się uczyć
im. Króla Jana III Sobieskiego
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
ocenianie, które pomaga się uczyć
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
Czytanie ze zrozumieniem
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie
Obserwacja wybranych uczniów
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
Co to jest spacer edukacyjny?
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Obserwacja wybranych uczniów
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
PLANOWANIE PROJEKTU PLANOWANIE PROJEKTU
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Nazwa procedury Analiza prac uczniów

Cel Gromadzenie i analiza dowodów na postęp w procesie uczenia się swoich uczniów. Identyfikowanie luk między stawianymi uczniom celami a ich rzeczywistymi osiągnięciami, żeby udoskonalać swój sposób nauczania. Współpraca nauczycieli w celu zrozumienia toku myślenia ucznia i zobaczenia go w szerszym kontekście.

Krótki opis Procedura analizy polega na cyklicznym, szczegółowym badaniu efektów pracy uczniów. Odbywa się ono w grupach nauczycielskich. Służy prześledzeniu toku rozumowania i zaangażowania uczniów w swój proces uczenia się. Zgromadzone wnioski z analiz umożliwiają konstruktywną ewaluację pomocną w ulepszaniu działań swoich i szkoły.

Stosowanie - jak to się robi, kto bierze udział? Zebranie grupy nauczycieli (nie więcej niż 8 osób) Przyniesienie 6-8 prac (np. zadania wykonanego na lekcji w formie pisemnej, nagrania, pracy plastycznej itp.) wybranych uczniów z poleceniem nauczyciela i nacobezu Wybór facylitatora / przewodniczącego dbającego o sprawny przebieg procedury. Praca wg kroków zawartych w arkuszu „Spojrzenie na uczenie się i nauczanie poprzez prace uczniów”. Ustalenie terminu następnego spotkania i dalsze zbieranie prac.  

Korzyści/efekty Przełamanie obaw przed „otwarciem drzwi” - najmniej „inwazyjna” forma Doskonalenie kultury współpracy Niwelowanie różnic w rozumieniu idei OK przez poszczególnych członków grupy Skuteczne motywowanie do pracy nad jakością planowanych lekcji Pogłębione rozumienie toku myślenia uczniów Oddzielanie opinii od faktów