Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu 15.04.2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Informacja dla rodziców.
„Sześciolatek w szkole”
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Organizacja nauczania indywidualnego
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Plan Działań Wspierających w praktyce.
Wczesna edukacja dzieci w okresie od 1 września 2009 r. do 1 września 2012 r. marzec 2010 r.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Obniżenie wieku obowiązku szkolnego Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
PIERWSZE KROKI W SZKOLE
Spełnianie obowiązku szkolnego
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
Rola przedszkola i szkoły w przygotowaniu dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego. 4 marca 2014 r.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Edukacja wczesnoszkolna wg nowej podstawy programowej Aktualne przepisy prawa oświatowego Aktualne przepisy prawa oświatowego.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
„Sześciolatek w szkole”
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
„Sześciolatek w szkole”
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu

Wprowadzenie bezpłatnego podręcznika dla najmłodszych uczniów Odejście od systemu 45-minutowych lekcji, dostosowanie czasu trwania zajęć edukacyjnych do możliwości psychofizycznych uczniów Dostosowanie prac domowych do możliwości ucznia, monitorowanie czasu jaki uczeń poświęca na wykonywanie pracy domowej

 Zapewnienie warunków i możliwości do odrabiania zadań domowych w świetlicy szkolnej.  Określenie wymaganych efektów kształcenia dopiero po III klasie  Zatrudnianie osób wspierających nauczycieli w opiece nad dziećmi

 podejmowania decyzji o odroczeniu edukacji szkolnej sześciolatka, po uzyskaniu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej  złożenie wniosku o edukację domową w dowolnym momencie roku szkolnego.  złożenia wniosku o powrót pierwszoklasisty do przedszkola ( zerówki).

adaptacji w szkole tak długo jak jest to potrzebne wyodrębnionego miejsca do zabawy miejsca na podręczniki i przybory szkolne nauki w klasach do 25 uczniów nauki wśród dzieci w tym samym wieku indywidualnego podejścia do potrzeb sześciolatka wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dodatkowych zajęć po lekcjach opieki świetlicowej w grupie do 25 uczniów