Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
W bieżącym roku szkolnym przez okres 8 miesięcy szkoła realizowała projekt rozwojowy pt. Moje miasto, moje korzenie. Przeworsk zza obiektywu fotograficznego.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Centrum Kształcenia Ustawicznego Nr 1
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(na podstawie badań ankietowych)
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Co to jest TIK?.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
opracowała Joanna Bojarska
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Pracownia fotografii cyfrowej Jakub Ochnio Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Wychowanie ekologiczne
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Technologia kształcenia zawodowego
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Zespół Szkół Ekonomiczno – Technicznych im. Cichociemnych w Gliwicach
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Fotografia w pracy nauczyciela
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zapis prezentacji:

warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń

Cele: 1. Poznanie oraz rozumienie podstaw nowoczesnego procesu fotografowania i jego uwarunkowań 2. Rozumienie związków fotografii z innymi dyscyplinami artystycznymi oraz z innymi środkami wyrazu-wypowiedzi artystycznej 3. Poznanie możliwości zastosowania fotografii w procesie kształcenia

4. Kształtowanie zdolności analizy obrazu fotograficznego oraz metod wnioskowania na jego podstawie 5. Poznanie roli światła, odległości i barw w tworzeniu obrazu fotograficznego 6. Wdrożenie do refleksyjnego stosunku do kompetencji w zakresie fotografowania samego pedagoga i jego uczniów

TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU 1.Wprowadzenie do przedmiotu. Fotografia – jest w niej ukryty skarb. Jak stajemy się fotografami? Cechy dobrego fotografa. Możliwości aparatu a umiejętności fotografa. Doskonalenie zdjęć. Wykorzystanie fotografii w procesie kształcenia. 2. Podstawy fotografowania: światło, odległość, barwy i triki w fotografowaniu.

3. Sztuka fotografowania w metodach dydaktycznych. 4. Sztuka fotografowania w środkach dydaktycznych. 5. Sztuka fotografowania w indywidualnym rozwoju ucznia. 6. Sztuka fotografowania w indywidualnym rozwoju pedagoga.

Założenia: Po zakończeniu cyklu ćwiczeń student będzie: 1.rozumiał rolę fotografii w pracy nauczyciela w nowoczesnej szkole 2.poprawnie analizował i wnioskował na podstawie obrazu fotograficznego 3.rozumiał rolę światła, odległości i barw w procesie fotografowania

4. posługiwał się wybranymi technikami fotograficznymi w tworzeniu środków dydaktycznych 5. posługiwał się wybranymi technikami fotograficznymi podczas stosowania różnorodnych metod kształcenia 6. rozwijał w sobie oraz w swoich uczniach potrzebę ciągłego rozwoju w zakresie kompetencji fotografowania.

Literatura Kelby S. Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 200 ujęć Scotta Kelby’ego. Gliwice Rouille A. Fotografia. Między dokumentem a sztuką współczesną. Kraków 2007 Sekuła A. Społeczne użycie fotografii. Warszawa Zakia R., Page D. Kompozycja w fotografii. Przewodnik praktyczny. Gliwice Dederko Sz. Światło i cień w fotografii. Warszawa2008.

Cykl zajęć w postaci ćwiczeń kończy się zaliczeniem z oceną na którą składa się: 1.udział studenta w zajęciach, który jest bardzo ściśle związany z aktywnością z uwagi na metody problemowe i warsztaty dydaktyczne, które są podstawowymi metodami pracy na ćwiczeniach 2.Prezentacja wykonanej przez studenta fotografii (lub cyklu fotografii) i jej/ich omówienie 3.Udział w badaniu dotyczącym zastosowania fotografii w edukacji

Na ocenę zaliczeniową składa się: 1. udział studenta w zajęciach ćwiczeniowych – możliwość otrzymania 32 punktów (po 4 punkty za każdą z 8 obecności) 2. Prezentacja samodzielnie wykonanej fotografii /cyklu fotografii i jej/ich omówienie (maksymalnie 20 punktów) 3. Udział w badaniu dotyczącym zastosowania fotografii w edukacji (maksymalnie 15 punktów) RAZEM: =67

Punktacja ocen zaliczeniowych z przedmiotu dydaktyka: 32 punkty za udział w ćwiczeniach 20 punktów za prezentację 15 punktów za badania-ankiety 0 – 38 ocena – 43 ocena – 47 ocena – 50 ocena – 52 ocena – 67 ocena 5.0

konsultacje piątki pokój 334 b w budynku C bardzo proszę o wcześniejszy mail na adres: