Spotkanie z opiekunami modułów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

Dr inż. Magdalena Jabłońska
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Prowadzenie dokumentacji
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2013/2014.
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Wydział Prawa Kanonicznego UKSW OCENA EFEKTÓW REALIZOWANEGO PROCESU KSZTAŁCENIA Studia jednolite magisterskie Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
Krajowe Ramy Kwalifikacji Kształcenie na potrzeby pracodawcy
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
PROCEDURA PV-07 Kierowanie pracami i egzaminami magisterskimi
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biotechnologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Sylabusy przedmiotów w systemie USOS Informacje dotyczące wprowadzania sylabusów w roku akademickim 2015/16
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
KWALIFIKACYJNY KURS ZAWODOWY
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Specjalność Handel zagraniczny
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
Spotkanie z opiekunami modułów
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

Spotkanie z opiekunami modułów dr inż. M. Jabłońska dr inż. L. Gajda Katowice, 21.01.2014

Planowane terminy audytów 6 luty 2014 – audyt Wydziałowy w Instytucie Nauki o Materiałach Marzec 2014 – audyt Uczelniany

Niezbędne dokumenty Prowadzący zajęcia : posiadanie następujących dokumentów w cyklu rocznym (rok akademicki 2012/2013 oraz ostatni semestr roku akademickiego 2013/2014): Aktualne karty przedmiotu/modułu – przechowujemy 10 lat Aktualne katalogi ocen końcowych i cząstkowych (uzupełnione o zapisy efektów kształcenia dla trybu z modułami) przechowujemy 4 lata Do wglądu (egzaminy, kolokwia, sprawozdania i inne prace pisemne studentów, protokoły z egzaminów ustnych i inne zapisy potwierdzające uzyskanie przez studenta efektów kształcenia)

Niezbędne dokumenty Ww. przechowujemy 1 rok a odpowiedzialnym jest Prowadzący przedmiot / Pracownik odpowiedzialny za daną formę zajęć) Prowadzący przedmiot podaje informacje o przedmiocie, o której mowa w PU7 ustalenie harmonogramu i zasad prowadzenia przedmiotu, sposobu kontroli wyników, spisu literatury, zasad BHP obowiązujących podczas zajęć laboratoryjnych oraz warunków uzyskania oceny końcowej, do wiadomości studentom na pierwszych zajęciach z danego przedmiotu, a także opublikowanie ich na tablicy ogłoszeń lub na odpowiedniej stronie internetowej,

Kierownik jednostki organizacyjnej Karta przedmiotu PU7, pkt. 4.2 B10 Prowadzący przedmiot Z1-PU7 Kierownik jednostki organizacyjnej   Katalog ocen końcowych PU7, pkt. 4.2, PU11 B4 Protokoł ocen końcowych - wydruk z systemu EKOS BE50 Prodziekan właściwy ds. studenckich Katalog ocen cząstkowych Pracownik odpowiedzialny za daną formę zajęć Protokół szkolenia BHP studentów w ramach realizowanych zajęć B3 Harmonogram konsultacji B1 Ewidencja zastępstw i przenoszenia zajęć PU7, pkt. 4.5 ustala wydział Ramowy plan hospitacji PU8, pkt. 4.1 Okresowa ocena nauczycieli B5 Dziekan ds. ogólnych poufne Protokół hospitacji PU8, pkt. 4.6 Hospitujący Z1-PU8 Rejestr hospitacji

Niezbędne dokumenty Propozycja : Na pierwszych zajęciach (wykład, lub jeśli nie ma w danym semestrze wykładu na innej formie zajęć) studenci podpisują dokument o zapoznaniu się karta przedmiotu/modułu oraz z treściami w niej zawartymi podobnie jak robią to na zajęciach laboratoryjnych w odniesieniu do zasad BHP

Katowice dnia ……… Oznajmiam, iż zapoznałem/am się z kartą przedmiotu „Nowoczesne stale konstrukcyjne” prowadzonego w Instytucie Nauki o Materiałach oraz treściami w niej zwartymi Lp. Nazwisko Imię PODPIS  

Na co należy jeszcze zwrócić uwagę Audytor może analizować adekwatność pytań na egzaminie do ustalonych efektów kształcenia zapisanych w karcie modułu. Poza tym: Należy uzupełnić w dokumentach sekretariatu wszelkie nieobecności wynikające z delegacji lub chorobowego poprzez wypełnienie karty zastępstw/odrabiania zajęć jeśli w czasie nieobecności prowadzący miał przewidziane zajęcia dydaktyczne. Należy bezwzględnie dokonać aktualizacji miejsca odbywania zajęć w korelacji z planami dla poszczególnych grup. Należy przy planowaniu zajęć bezwzględnie umieszczać numer sali w jakiej odbywają się dane zajęcia.

Na co należy jeszcze zwrócić uwagę Wskazane jest dostarczenie do sekretariatu właściwego instytutu wszelkich dokumentów potwierdzających rozwój zawodowy pracownika (ukończone kursy, szkolenia, studia podyplomowe, posiadane referencje eksperckie i inne). Szczególnie dotyczy to osób z zakresu minimum kadrowego danego kierunku.

Szczegóły w zakresie KRK Krajowe Ramy Kwalifikacyjne Dokumentowanie efektów kształcenia – dr inż. L. Gajda

KRK 02.11.2011r. Obszarowe efekty kształcenia Wiedza

Senat: 30.05.2012r. Obszarowe efekty kształcenia Kierunkowe efekty kształcenia Załącznik do uchwały Senatu dot. przyjętych kierunkowych efektów kształcenia: Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii - od strony 205 do strony 227

KRK KARTA MODUŁU Kierunkowe efekty kształcenia Przedmiotowe efekty kształcenia Kierunkowe efekty kształcenia

KRK Studia I stopnia, stacjonarne Odpowiedzialni za moduły   Kierunek Inżynieria Materiałowa: Moduł HES: dr inż. Lesław Gajda Moduł Technologie metali: prof. dr hab. inż. Wojciech Szkliniarz Moduł Nowoczesne technologie i materiały: dr hab. inż. Maria Sozańska, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Materiały Inżynierskie: dr hab. inż. Kazimierz Ducki, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Dobór materiałów w projektowaniu inżynierskim: prof. dr hab. inż. Jan Cwajna Moduł Metody badań materiałów: prof. dr hab. inż. Janusz Szala Moduł Inżynieria powierzchni: prof. dr hab. inż. Lucjan Swadźba Moduł Praktyka studencka: dr inż. Tomasz Rzychoń Moduł Dyplomowy: dr hab. inż. Grzegorz Niewielski, prof. nzw w Pol.Śl.

KRK Odpowiedzialni za moduły Studia I stopnia, stacjonarne Kierunek Metalurgia: Moduł HES: dr inż. Lesław Gajda Moduł Technologie metali: prof. dr hab. inż. Wojciech Szkliniarz Moduł Nowoczesne technologie i materiały: dr hab. inż. Maria Sozańska, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Materiały Inżynierskie: dr hab. inż. Kazimierz Ducki, prof. nzw w Pol.Śl. Kierunek Zarządzanie i Inżynieria Produkcji: Moduł Technologie metali: prof. dr hab. inż. Wojciech Szkliniarz Moduł Nowoczesne technologie i materiały: dr hab. inż. Maria Sozańska, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Materiały Inżynierskie: dr hab. inż. Grzegorz Niewielski, prof. nzw. w Pol. Śl. Moduł Jakość: dr inż. Lesław Gajda Kierunek Informatyka Przemysłowa: Moduł Technologie metali: prof. dr hab. inż. Wojciech Szkliniarz Moduł Nowoczesne technologie i materiały: dr hab. inż. Maria Sozańska, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Materiały Inżynierskie: prof. dr hab. inż. Wojciech Szkliniarz Moduł Praktyka studencka: dr inż. Tomasz Rzychoń

KRK Studia II stopnia, stacjonarne Odpowiedzialni za moduły   Kierunek Inżynieria Materiałowa: Moduł HES: dr inż. Lesław Gajda Moduł Zaawansowane obliczenia inżynierskie: dr inż. Marian Maliński, doc. w Pol.Śl. Moduł Chemia ciała stałego: prof. dr hab. Michał Żelechower Moduł Fizyka ciała stałego: prof. dr hab. Michał Żelechower Moduł Zaawansowane materiały inżynierskie: dr hab. inż. Anita Olszówka – Myalska, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Dobór i zastosowanie materiałów: prof. dr hab. inż. Jan Cwajna Moduł Komputerowe metody wspomagania w inżynierii materiałowej: dr inż. Jacek Chrapoński, doc. w Pol. Śl. Moduł Zaawansowane technologie materiałowe: dr hab. inż. Janusz Adamiec, prof. nzw w Pol.Śl. Moduł Specjalnościowy: prof. dr hab. inż. Adam Hernas (IJ), dr hab. inż. Maria Sozańska, prof. nzw w Pol.Śl. (ME), dr hab. inż. Andrzej Kiełbus, prof. nzw w Pol.Śl. (MK), dr hab. inż. Jerzy Myalski (TSiK), prof. dr hab. Michał Żelechower (MF), prof. dr hab. inż. Małgorzata Sopicka-Lizer (MB), dr hab. inż. Dariusz Kuc (MT), prof. dr hab. inż. Lucjan Swadźba (IP) Moduł Dyplomowy: dr hab. inż. Grzegorz Niewielski, prof. nzw w Pol.Śl.

KRK Odpowiedzialni za moduły Studia II stopnia, stacjonarne Kierunek Metalurgia: Moduł Materiały inżynierskie: dr hab. inż. Dariusz Kuc   Kierunek Zarządzanie i Inżynieria Produkcji: Moduł Nowoczesne technologie i materiały: dr hab. inż. Grzegorz Niewielski, prof. nzw. w Pol. Śl. Moduł Systemy jakością i audit w przemyśle: dr inż. Lesław Gajda Kierunek Informatyka Przemysłowa: Zaawansowane metody badania materiałów: prof. dr hab. inż. Janusz Szala Systemy zarządzania jakością: dr inż. Lesław Gajda

KRK Dokumentowanie Dokumentowanie wszystkich zajęć w ramach KRK realizowane jest w oparciu o zasady SZJK w tym procedury PU-11 oraz zasad przyjętych na Wydziale, dla: I stopień, stacjonarne i niestacjonarne: semestr I ÷ IV II stopień, stacjonarne i niestacjonarne: semestr I ÷ III Pozostałe zajęcia na I stopniu (sem. V ÷ VII) realizowane są na dotychczasowych zasadach dokumentowania opisanych w SZJK

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 1) Zapis, który należy wykonać na początku I semestru danego modułu: Macierz modułu/przedmiotu - (opracowuje i nadzoruje - odpowiedzialny za moduł)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 2) Zapisy, które należy wykonać na początku 1 semestru danego modułu i uaktualniać na koniec każdego semestru, aż do końca realizacji danego modułu: Wykaz prowadzących zajęcia w ramach modułu - (opracowuje i nadzoruje - odpowiedzialny za moduł)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 2) Zapisy, które należy wykonać na początku 1 semestru danego modułu i uaktualniać na koniec każdego semestru, aż do końca realizacji danego modułu: Lista zaliczonych efektów przez studentów w ramach modułu - (opracowuje i nadzoruje - odpowiedzialny za moduł)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 2) Zapisy, które należy wykonać na początku 1 semestru danego modułu i uaktualniać na koniec każdego semestru, aż do końca realizacji danego modułu: Zestaw pytań na egzamin/zaliczenie w danym semestrze trwania modułu - (opracowuje i nadzoruje - prowadzący dany wykład)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 3) Zapisy, które należy wykonać na zakończenie realizacji formy zajęć – semestru, w ramach danego modułu: Protokół z egzaminu ustnego – wykład - w danym semestrze trwania modułu/przedmiotu - (opracowuje i nadzoruje - prowadzący dany wykład)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 3) Zapisy, które należy wykonać na zakończenie realizacji formy zajęć – semestru, w ramach danego modułu: Protokół z zaliczenia formy zajęć w danym semestrze trwania modułu/przedmiotu - (opracowuje i nadzoruje - wpisujący zaliczenie w danym semestrze)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia 4) Zapis, który należy wykonać w przypadku przepisania studentowi oceny Przepisanie oceny - (opracowuje i nadzoruje - odpowiedzialny za moduł)

KRK Weryfikacja efektów kształcenia Makro opracowane w programie Excel przez doc. Malińskiego pozwala na wygenerowanie po pobraniu z BOS listy studentów w pliku *.XLS następujących formularzy: Lista zaliczonych efektów kształcenia w ramach modułu Protokół z zaliczenia formy zajęć z modułu Protokół z egzaminu ustnego - wykład z modułu

KRK Dziękujemy za uwagę i zapraszamy do dyskusji