Strategie promocji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Marketing w firmie Kinga Korniejenko.
Wielkość i struktura wydatków na promocję
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Bernadetta Bienia Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
LOGISTYKA LOGISTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Promocja jako element marketingu mix
Marketing mix Dr Grażyna Adamczyk.
Podstawowa analiza rynku
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
P O P Y T , P O D A Ż.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
Promocja jako element marketingu mix
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Narzedzia marketingowe promocji
DANE INFORMACYJNE II Liceum Ogólnokształcące im. ks. prof. J. Tischnera ID grupy: 97/49_PG_1 Opiekun: Maria Mańska Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Strategia Promocji.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Dystrybucja i promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym
Popyt i podaż jako regulatory rynku
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Program promocji.
PRODUKT.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
Komunikacja marketingowa (promocja)
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Pośrednicy w kanałach dystrybucji
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
Strategia Efektywnej Obsługi Klienta
SEGMENTACJA RYNKU.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Zapis prezentacji:

Strategie promocji

Celem stosowania promocji jest zmniejszenie lub wyeliminowanie dystansu pomiędzy produktem a konsumentem poprzez poinformowanie nabywców o ofercie istniejącej na rynku, miejscu i formie jej sprzedaży oraz poprzez pobudzenie jej skłonności do zakupu.

Instrumenty promocji różnią się od siebie pod względem promocyjnego oddziaływania na rynek. Na tej podstawie wyróżnia się dwa typy strategii promocyjnych: push i pull.

Wybór strategii promocji polega na określeniu narzędzi promocji oraz sposobu, czasu i obszaru ich stosowania.

strategia push (pchaj) polega na wykorzystaniu pośredników w aktywizacji sprzedaży

P U S H Producent Hurtownik Detalista Konsument pchanie agresywna produktu promocja Hurtownik Detalista Konsument

Strategia push towarzyszy dystrybucji intensywnej i oznacza nakłanianie uczestników kanału dystrybucji (hurtowników, detalistów) do sprzedawania i promowania oferty producenta, tzw. „pchania” jej przez kanał.

Strategia push Używane są do tego celu: sprzedaż osobista promocja sprzedaży.

Strategia push - zastosowanie w przypadku produktów powszechnych, mało zróżnicowanych cenowo i jakościowo oraz niewyróżniających się marką.

Strategia pull (ssanie produktu) Polega na tworzeniu popytu na produkt przez oddziaływanie bezpośrednio na nabywcę.

P U L L Producent Hurtownik Detalista Konsument ssanie produktu ssanie agresywna produktu promocja Hurtownik Detalista Konsument

Strategia pull Służą temu: Reklama Sponsoring Public relations

Strategia pull Nabywca pod wpływem promocji poszukuje produktu w sklepach i tym samym wyzwala aktywność u pośredników handlowych, którzy zamawiają produkt u producenta.

Strategia pull dotyczy w szczególności produktów markowych zaspakajających potrzeby wyższego rzędu.

Pytania 1. Jakie funkcje spełnia promocja w działalności przedsiębiorstwa? 2. Czym różni się strategia push od strategii pull?