Gimnazjum nr1 w Piszu Bożena Obrycka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wkład Branickich w obraz XVIII-wiecznego miasta Białegostoku
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
w Skoczowie wraz z opiekunem Barbarą Mendroch
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec
POKOCHAĆ TEATR NAUCZYCIEL: Agnieszka Masłowska UCZESTNICY:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
POLACY I WĘGRZY WSPÓLNE DROGI XIII-XXI WIEK "Magyarország és Lengyelország két örökéletű tölgy, melyek külön törzset növesztettek, de gyökereik a föld.
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
Co to jest TIK?.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Biblioteka szkolna Gimnazjum nr 12 w Tychach
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
MŁODZI TWORZĄ SZTUKĘ Projekt miał na celu: Aktywizację, rozwijanie warsztatu plastycznego oraz pogłębianie wiedzy z zakresu historii i teorii sztuki wśród.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Sprawozdanie z działań podjętych w Gimnazjum nr 1 im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej z okazji polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Bezpieczeństwo w sieci
Program kursu zakłada:
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Wirtualny portret Ukraińców mieszkających na Ziemi Wałeckiej
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Wojciech Krawczyk (fotograf)
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
SZKOLNY KODEKS 2.0 Zespół Szkół Politechnicznych im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni.
Z KLASĄ ..
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
Szkoły Podstawowej Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Ozorkowie
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
1  Monika  Emil  Tomasz  Agnieszka  Róża  Natalia  Edyta  Łukasz  Ewa  Monika  Katarzyna  Karolina  Żaneta  Martyna  Anna  Klaudia  Karolina.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2012.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Przyszłością edukacji
Szkolny Kodeks 2.0  .
Zapis prezentacji:

Polacy na frontach II wojny światowej – słynne bitwy z udziałem Polaków. Gimnazjum nr1 w Piszu Bożena Obrycka Elżbieta Domian, Martyna Dąbkowska Karolina Jędrzejczyk, Marta Ptak Przemysław Kaczmarczyk, Bartłomiej Malinowski, Tomasz Osiński

CELE PROJEKTU Poznanie lub doskonalenie sposobów posługiwania się narzędziami komputerowymi i korzystania z internetu: - przygotowanie prezentacji Power Point i filmów na temat wybranych bitew II wojny światowej z udziałem Polaków - zaprojektowanie strony internetowej i umieszczenie na niej wykonanych prezentacji Pogłębianie wiedzy historycznej dotyczącej udziału Polaków na frontach II wojny światowej: - wyjaśnienie roli polskich formacji zbrojnych podczas II wojny światowej, - wskazanie przykładów słynnych bitew z udziałem Polaków Doskonalenie umiejętności publicznej prezentacji efektów własnej pracy. Doskonalenie umiejętności pracy w zespole.

OPIS PROJEKTU Projekt: Polacy na frontach II wojny światowej – słynne bitwy z udziałem Polaków jest projektem badawczym opartym na podstawie literatury przedmiotu przy wykorzystaniu narzędzi komputerowych i internetu. Jego głównym celem jest rozbudzenie zainteresowania historią dzięki dostępnym nowoczesnym technologiom. Przedsięwzięcie realizowało 7 uczniów klasy IIIe – członków koła historycznego, podzielonych na 3 zespoły zadaniowe. Efektem pracy młodzieży są 4 prezentacje multimedialne, 3 filmiki, film ze spotkania z żywymi świadkami historii oraz projekt strony internetowej.

NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE PRZEGLĄDARKA INTERNET EXPLORER, GOOGLE – wyszukiwanie informacji, MICROSOFT POWER POINT – tworzenie prezentacji, ADOBE PHOTOSHOP – obróbka zdjęć, WINDOWS MOVIE MAKER – obróbka filmów, KAMERA – nagrywanie filmu, NVU – projektowanie strony internetowej, POCZTA ELEKTRONICZNA – komunikacja.

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW UCZNIOWSKICH I ZESPÓŁ – Martyna i Ela – przygotowanie prezentacji dotyczących: bitwy o Anglię i bitwy o Narwik; – podczas publicznej prezentacji: Ela - pomoc w obsłudze sprzętu; Martyna – omówienie pracy nad projektem. II ZESPÓŁ – Marta i Karolina – przygotowanie prezentacji dotyczących bitwy pod Lenino i obrony Tobruku; – pomoc w przygotowaniu scenariusza publicznej prezentacji, zaproszenia dla przedstawicieli władz miejskich i lokalnej prasy. III ZESPÓŁ – Bartek, Przemek i Tomek – przygotowanie filmików o bitwach pod Arnhem, Falaise i Monte Cassino; – zaprojektowanie strony internetowej; – nakręcenie i obróbka filmu ze spotkania z żywymi świadkami historii; – podczas publicznej prezentacji: Bartek – obsługa sprzętu; Tomek i Przemek – prezentacja efektów pracy zespołów

ROLA NAUCZYCIELA Sprecyzowałam temat projektu. Koordynowałam działania uczniów. Nawiązałam współpracę z Muzeum Ziemi Piskiej w Piszu. Ustaliłam termin i miejsce publicznej prezentacji; pozyskałam sprzęt (projektor multimedialny, laptop, nagłośnienie); rozdzieliłam zadania między uczniów; zaprosiłam przedstawiciela władz miejskich i lokalną prasę; wygłosiłam słowo wstępne. Dokonałam oceny pracy uczniów.

DZIAŁANIA UCZNIÓW Wyszukiwanie informacji w internecie i literaturze przedmiotu. Wykonywanie zdjęć dokumentujących pracę nad projektem. Wykonanie prezentacji multimedialnych. Przygotowanie krótkich filmików. Nagranie i obróbka filmu ze spotkania z żywymi świadkami historii – uczestnikami interesujących nas bitew. Zaprojektowanie strony internetowej. Opracowanie programu publicznej prezentacji i zaproszenie na nią przedstawicieli : władz miejskich i lokalnej prasy.

DZIAŁANIA UCZNIÓW

REZULTATY PRACY UCZNIÓW 4 prezentacje multimedialne: - bitwa o Anglię http://www.badongo.com/file/9414212 - bitwa pod Lenino http://www.badongo.com/file/9402277 - bitwa o Narwik http://www.badongo.com/file/9402077 - obrona Tobruku http://www.badongo.com/file/9413554 3 filmiki: - Arnhem http://www.youtube.com/watch?v=9a9t95lGJJw&eurl=file:///F:/strona/Polacy_na_frontach_II_wojny_swiatowej/Arnhem_strona/strona.html

REZULTATY PRACY UCZNIÓW - Falaise http://www.youtube.com/watch?v=pWS-9br3UlM&eurl=file:///F:/strona/Polacy_na_frontach_II_wojny_swiatowej/Falaise_strona/strona.html - Monte Cassino http://www.youtube.com/watch?v=M_FNcSyyys8&eurl=file:///F:/strona/Polacy_na_frontach_II_wojny_swiatowej/montecassino_strona/strona.html Film – wywiad z Panem Franciszkiem Kalińskim- uczestnikiem bitwy pod Lenino i Panem Józefem Derejko- uczestnikiem bitwy o Monte Cassino. Projekt strony internetowej. Relacja z publicznej prezentacji zamieszczona w lokalnej prasie

PREZENTACJA PUBLICZNA PROJEKTU Prezentacja projektu odbyła się 13.05.2008r.w Muzeum Ziemi Piskiej w Piszu. Wzięli w niej udział : wiceburmistrz Pisza Pan Zenon Bednarczyk, dziennikarz lokalnej Gazety Piskiej Pan Łukasz Szymański, dyrektor Muzeum Ziemi Piskiej Pan Dietmar Serafin, kustosz Muzeum Pan Waldemar Brenda, nauczyciele i uczniowie klas trzecich Gimnazjum nr1 w Piszu. Przebieg uroczystości: Moje wystąpienie – powitanie zebranych, wyjaśnienie celu spotkania, prezentacja uczestników projektu, podziękowanie za współpracę kustoszowi i dyrektorowi Muzeum Ziemi Piskiej;

PREZENTACJA PUBLICZNA PROJEKTU Bartek i Ela – obsługa sprzętu – komputera i projektora multimedialnego; Martyna – krótka prezentacja pracy nad projektem, zaproszenie do obejrzenia fragmentów wywiadu z żywymi świadkami historii- uczestnikami bitew pod Lenino i Monte Cassino; Przemek i Tomek – prezentacja wyników pracy zespołów (przed każdą prezentacją lub filmem, krótki komentarz ponieważ chłopcy nie zastosowali chronologii wydarzeń): 1 film o Falaise, 2 bitwa o Narwik, 3 bitwa pod Lenino, 4 film o Arnhem, 5 obrona Tobruku, 6 bitwa o Anglię, 7 film o Monte Cassino (uczniowie biorąc pod uwagę jakość wykonanych prac uznali że taki układ będzie dla odbiorców ciekawszy), krótka prezentacja projektu strony internetowej; wystąpienie Pana Zenona Bednarczyka wystąpienie Pana Dietmara Serafina;

WNIOSKI – CZEGO NAUCZYLI SIĘ UCZNIOWIE? Pogłębili wiedzę o II wojnie światowej: „Dzięki realizacji projektu dowiedziałam się dużo ciekawych rzeczy dotyczących bitew, które prezentowaliśmy. Poszerzyłam w ten sposób wiedzę, jaką zdobyłam na lekcjach historii”. Zdobyli praktyczną wiedzę i umiejętności w zakresie korzystania z programów komputerowych umożliwiających tworzenie prezentacji, stron www oraz filmu: „Nauczyłam się obsługiwać Power Pointa”, „Potrafię obsługiwać Adobe Photoshop i korzystać z programu NVU przy tworzeniu stron www”. Mieli okazję zapoznać się z warsztatem pracy historyka.

WNIOSKI Poznałam lepiej moich podopiecznych, ciągle potrafią mnie zaskoczyć. Zauważyłam nowe możliwości uczniów. Doskonaliłam obsługę programu Power Point. Miałam okazję poznać zasady obsługi kamery. Zamierzam w przyszłości realizować kolejne projekty historyczne.