Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program wychowawczy szkoły
BUDOWANIE ZADAŃ DO PLANU PODNOSZENIA EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA W LUBUSKICH SZKOŁACH PODSTAWOWYCH I GIMNAZJACH.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
Edukacyjna Wartość Dodana
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Edukacyjna Wartość Dodana- EWD
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Od 2006 roku zespół EWD udostępnia szkołom tzw. kalkulator EWD oraz materiały szkoleniowe pozwalające placówkom prowadzić analizy EWD w ramach ewaluacji.
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Zwoleniu
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
RODZICE W SZKOLE.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Co wpływa na uczenie się uczniów?
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
STANISŁAW WYSPIAŃSKI ( ) polski dramaturg, poeta, malarz, grafik i architekt. Patronem XII LO jest Stanisław Wyspiański, wybitny twórca epoki.
Szkoła sukcesu ! 1.Zdawalność egzaminu maturalnego w 100% ! 2.Należymy do szkół znajdujących się na wysokich miejscach w rankingach ! 3.EWD od lat w.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Dziecko romskie w szkole
EWD 2016 Język polski.
Szkoła Promująca Zdrowie
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
Historia i wiedza o społeczeństwie
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom osiągnięć uczniów i wpływają na ich dalsze losy. Po co EWD?

Metoda EWD to zestaw technik statystycznych pozwalających oszacować wkład szkoły w końcowe wyniki egzaminacyjne. Wkład ten nazywamy edukacyjną wartością dodaną. EWD jest egzaminacyjnym wskaźnikiem efektywności nauczania w danej szkole.

Zastosowania EWD Efekty trzyletnie wskaźniki EWD, jednoroczne wskaźniki EWD, dynamika zmian wskaźników EWD. Procesy EWD wg klas, EWD wg potencjału, EWD wg innych grup uczniowskich. Środowisko EWD wg uczniów-absolwentów tej samej szkoły podstawowej. Zarządzanie wykorzystanie metody EWD do określenia obszarów do zmiany i do planowania badania ewaluacyjnego, wykorzystanie wskaźników EWD do weryfikacji skuteczności wprowadzonych działań.

Wykres EWD

Przykłady Kolejne slajdy przedstawiają trzyletnie wartości EWD dla szkół naszego regionu. Proszę zwrócić uwagę na różne wartości EWD maturalnego z języka polskiego i matematyki w technikach. Te informacje są dostępne dla wszystkich w Internecie.

Potencjał Analizując wyniki EWD i podejmując na ich podstawie decyzje należy pamiętać, że EWD jest miarą względną o statystycznej pewności 90 – 95%, a na dalsze losy ucznia ma wpływ bardzo wiele czynników, np.:

model i program szkoły, model i program szkoły, liczba uczniów w klasie, liczba uczniów w klasie, zasoby materialne szkoły, zasoby materialne szkoły, rozkład zajęć i organizacja lekcji, rozkład zajęć i organizacja lekcji, wykształcenie i doświadczenie nauczycieli, wykształcenie i doświadczenie nauczycieli, przygotowywanie się nauczycieli do zajęć, przygotowywanie się nauczycieli do zajęć, nieobecności nauczycieli - zastępstwa, nieobecności nauczycieli - zastępstwa, współpraca między nauczycielami, współpraca między nauczycielami, metody nauczania i sprawdzania osiągnięć, metody nauczania i sprawdzania osiągnięć, stosunek nauczycieli do uczniów, stosunek nauczycieli do uczniów, podręczniki i programy nauczania, podręczniki i programy nauczania, organizowanie zajęć pozalekcyjnych; organizowanie zajęć pozalekcyjnych;

inteligencja, inteligencja, uzdolnienia kierunkowe, uzdolnienia kierunkowe, stan zdrowia i sprawność psychoruchowa, stan zdrowia i sprawność psychoruchowa, aspiracje, motywacje, zainteresowania, aspiracje, motywacje, zainteresowania, uczestnictwo w kulturze, uczestnictwo w kulturze, czas przeznaczany na pracę domową, czas przeznaczany na pracę domową, nieobecności na zajęciach; nieobecności na zajęciach;

wykształcenie rodziców, wykształcenie rodziców, status społeczno-ekonomiczny rodziny, status społeczno-ekonomiczny rodziny, funkcjonowanie systemu rodzinnego, funkcjonowanie systemu rodzinnego, warunki pracy domowej, warunki pracy domowej, stosunek rodziców do nauki, stosunek rodziców do nauki, współdziałanie rodziców ze szkołą, współdziałanie rodziców ze szkołą, środowisko rówieśnicze, środowisko rówieśnicze, tradycje społeczności lokalnej. tradycje społeczności lokalnej.

Na koniec Warto pamiętać, że obecna reforma szkół ponadgimnazjalnych 1.stwarza lepsze warunki przygotowania ucznia technikum do matury (obowiązkowe rozszerzenia) 2.Zwiększa odpowiedzialność ucznia za dokonywane wybory (szkoły, przedmiotu, zawodu, …)