Wyniki monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2013/14 w małopolskich przedszkolach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Szkoła Podstawowa im. Ryszarda Wyrzykowskiego w Bełdowie
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pracy przedszkola
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Sześciolatek idzie do szkoły
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
PRZEDSZKOLA Więcej miejsc w wychowaniu przedszkolnym 90 % 2015 DOTACJA PRZEDSZKOLA.
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
Rok szkolny 2013/ 2014.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Pustkowie.
PRZYGOTWANIE PRZEDSZKOLA I NAUCZYCIELI DO REFORMY PROGRAMOWEJ
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
Informatyzacja szkół i placówek oświatowych
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Program spotkania: 1. Sprawozdanie z dotychczasowej realizacji projektu 2. Przedstawienie planów na najbliższe miesiące Czas trwania spotkania max. 45.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania podstawy programowej – wychowanie przedszkolne Delegatura w Płocku.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
Wioletta Krzyżanowska
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
Rola przedszkola i szkoły w przygotowaniu dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego. 4 marca 2014 r.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zmiany w roku szkolnym 2014/2015
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Podsumowanie projektu „ Bezpieczny Przedszkolak” Rok szkolny 2013/2014.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
RAMOWY ROZKŁA D DNIA Ramowy rozkład dnia świetlicy szkolnej
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 24 im. Kornela Makuszyńskiego w Radomiu.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
„Sześciolatek w szkole”
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Tygodnie eTwinning od 1 do 31 października 2009 r.
„Sześciolatek w szkole”
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Strajk w oświacie – kwiecień 2019 r.
Zapis prezentacji:

Wyniki monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2013/14 w małopolskich przedszkolach

Zgodnie z ustalonymi przez Ministra Edukacji Narodowej podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2013/2014, w dniach 9 – 13 czerwca 2014 r., zostało przeprowadzone monitorowanie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego. W związku z powyższym Małopolski Kurator Oświaty wytypował do monitorowania 15% publicznych i niepublicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych. Wypełnianie ankiet odbywało się w formie elektronicznej poprzez stronę W ramach monitorowania o wypełnienie ankiet zostali poproszeni:  dyrektorzy wybranych przedszkoli,  nauczyciele wychowania przedszkolnego uczący jedną, najstarszą grupę w objętych badaniem przedszkolach. W dniach 23 – 26 czerwca 2014 r. wizytatorzy Kuratorium Oświaty w Krakowie dokonali w wybranych przedszkolach weryfikacji informacji zawartych w ankietach. Informacje ogólne Informacje ogólne

 sala gimnastyczna – 46%  boisko tradycyjne – 39%  boisko typu „Orlik” –11%  tablica interaktywna – 20%  pracownia komputerowa – 26%  plac zabaw – 83%  przedszkole nie posiada nic z powyższych – 2% Baza monitorowanych przedszkoli Baza monitorowanych przedszkoli

 do 10 dzieci – 5% grup przedszkolnych  11–16 dzieci – 20% grup przedszkolnych  17– 25 dzieci – 62% grup przedszkolnych  powyżej 25 dzieci – 13% grup przedszkolnych (niezgodnie z przepisami prawa) Do 35% oddziałów przedszkolnych uczęszczają dzieci poniżej 5 roku życia. Liczebność grup przedszkolnych Liczebność grup przedszkolnych

Rodzice o działaniach przedszkola informowani są przede wszystkim podczas zebrań grupowych. W około 60% przedszkoli rodzice nie wykazali własnej inicjatywy w organizacji zajęć, warsztatów dla rodziców. Jednocześnie w około 27% przypadków, przedszkola nie stworzyły takich możliwości rodzicom. Rodzice najczęściej mieli wpływ na:  organizacje wycieczek – 46% grup przedszkolnych,  organizacje imprez – 36% grup przedszkolnych,  wprowadzenia dodatkowych zajęć – 30% grup przedszkolnych. Jednocześnie w 35% przedszkoli wpływ rodziców nie spowodował zmiany w funkcjonowaniu grupy przedszkolnej. Udział rodziców w życiu przedszkola

Prawie wszyscy nauczyciele, realizujący w badanych oddziałach przedszkolnych zajęcia obejmujące zakres treści podstawy programowej zachowywali zalecane proporcje w odniesieniu do czasu przeznaczonego na zabawę, zajęcia dydaktyczne, dowolne czynności (opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne), przebywanie na świeżym powietrzu. Jednocześnie dzieci w 10% badanych oddziałów nie miały możliwości poznania zabytków i dzieł sztuki regionu, a w 7% – poznania tradycji i obrzędów ludowych regionu. Dzieci z około 50% badanych oddziałów przedszkolnych nigdy nie miały możliwości zwiedzenia wystawy w muzeum, obejrzenia filmu w kinie, ani uczestniczenia w koncercie muzycznym. Tylko w około ¼ przedszkoli nauczyciele dokonują ciągłej obserwacji dzieci i ją systematycznie dokumentują. Realizacja podstawy programowej Realizacja podstawy programowej