Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Przemysław Skoczyński
Wybrane inwestycje infrastrukturalne w zakresie transportu szynowego w województwie wielkopolskim Janusz Górny Polityka przestrzenna a transportowa.
Zarządzanie finansami w NGO
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Pierwsza Doroczna Konwencja Europejskiej Platformy Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu Kraków października 2011 r.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Ewaluacja w ramach ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGiP MARZEC 2005 Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Bezpieczeństwo państwa
Polski system medialny
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stan prac nad przygotowaniem PROW Kwiecień 2013 WARSZAWA 23 kwietnia 2013 r. 1.
Statystyczne sterowanie procesem produkcyjnym
ZESPÓŁ SZKÓŁ ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
M I N I S T E R S T W O O B R O N Y N A R O D O W E J
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Managing a Microsoft Windows Server 2003 Environment
Gospodarka morska jako sektor innowacyjny
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
BIURO BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
40 lat minęło... W Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Słubicach
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
Techniki działań terrorystycznych kryteria zaliczenia
Ceremonie oficjalne i państwowe
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Transport Tomasz A. Winiarczyk.
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Planowanie i wdrażanie inteligentnych systemów transportowych w Polsce
Ceremonie oficjalne i państwowe
Andrzej Grzyb Wielkopolski Punkt Widzenia 10 LAT P OLSKI W U NII E UROPEJSKIEJ : OCZEKIWANIA, WYZWANIA, OSIĄGNIĘCIA, CELE 2014.
Historia integracji Polski z Unią Europejską:
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska
Historia Administracji Ćwiczenia I.
Poznań, 15 października 2014 r. Andrzej Tyszecki Wybrane uwarunkowania formalno-proceduralne i systemowe eksploatacji gazu z łupków.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
ĆWICZENIA I mgr Paulina Ilnicka-Jordan
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Katedra Prawa o Wykroczeniach
Projekt – to zbiór aktywności charakteryzujących się następujących cechami: są ze sobą powiązane w złożony sposób; zmierzają do osiągnięcia celu, często.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Bezpieczeństwo społeczności lokalnych
mgr Joanna Lewandowska Katedra Zarządzania Sieciami Logistycznymi
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
UBEZPIECZENIA W LOGISTYCE dr hab. Marek Szczepański, prof. nadzw. PP.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
Perspektywy rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
Literatura, zakres zajęć, zasady zaliczenia kryminalistyka
Prawo Wyznaniowe Studia Stacjonarne Administracji
Historia Administracji Ćwiczenia I.
Organizacja i funkcjonowanie transportu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zasady obowiązujące na zajęciach
Historia Administracji SSA rok I
Zapis prezentacji:

Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia) Zajęcia nr 1 dr Tomasz Wójtowicz

Plan zajęć: Zajęcia wprowadzające, ustalenie tematyki i przydzielenie zagadnień do opracowania oraz przedstawienia podczas ćwiczeń. Wskazanie sposobów i metod wypowiedzi studentów podczas omawiania poszczególnych zajęć. Analiza problematyki wypadków drogowych na podstawie danych statystycznych i opracowań służb i organów państwa. Europejska Karta Bezpieczeństwa Drogowego i jej polski odpowiednik – studium przypadku.

Zachowanie kierowców a stan bezpieczeństwa w komunikacji; Podstawowe problemy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Polsce – studium przypadku; Infrastruktura transportowa – morska i rzeczna Polski – jej stan techniczny i ekonomiczny, bezpieczeństwo w transporcie kolejowym; Stan bezpieczeństwa w lotnictwie na przykładzie polskich portów lotniczych; Inteligentne systemy transportowe a system Galileo. Panel dyskusyjny (transport towarów niebezpiecznych) Kolokwium zaliczeniowe

Literatura obowiązkowa: Fijałkowski T., Transport drogowy, Warszawa 2007. Nowak E., Logistyka w sytuacjach kryzysowych, Wyd. AON, Warszawa. Ociepka B. Komunikowanie międzynarodowe, Wrocław 2002. Transport, pod red. K. Wojewódzkiej-Król i W. Rydzkowskiego, Warszawa 2007.

Literatura uzupełniająca: Tarkowski J. Iresrahl B., Lumsden R., Transport – logistyka. Towary, informacje, środki, 1998. Transport drogowy materiałów niebezpiecznych, Warszawa 1968. Różycki M., Bezpieczny transport towarów niebezpiecznych. Tom 1 i 2, Warszawa 2010.

Akty prawne: Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (dostępna w Internecie) Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (dostępna w Internecie) Ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (dostępna w Internecie) Ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. prawo lotnicze (dostępna w Internecie) Ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (dostępna w Internecie)

Akty prawne: 6. Ustawa z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (dostępna w Internecie) 7. Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego, raport Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego za 2010 r. (dostępny w Internecie)

Przydatne materiały: Pieprzny Stanisław, Administracja bezpieczeństwa i porządku publicznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2012. Krystek Ryszard, Zintegrowany system bezpieczeństwa transportu, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2009. Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013-2020, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Warszawa 2013. Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu E-S i Komitetu Regionów. W kierunku europejskiego obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego na lata 2011-2020.

Przydatne materiały: 5. Europejski Program Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Zmniejszyć o połowę liczbę ofiar wypadków drogowych w UE do roku 2010: wspólna odpowiedzialność. Strategia rozwoju transportu do 2020 roku (perspektywa do 2030 roku). Program budowy dróg krajowych na lata 2011-2015. Wypadki drogowe w Polsce 2 2012 roku. Komenda Główna Policji. Warszawa 2013. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, http://www.mir.gov.pl/Strony/glowna.aspx Europejska Karta Bezpieczeństwa, http://www.erscharter.eu/pl/node

Zaliczenie: Zaliczenie z oceną Kolokwium zaliczeniowe – realizacja efektów kształcenia na podstawie karty przedmiotu; Aktywność na zajęciach;

Dyżur: Pokój RA219 Poniedziałki Niedziele – w czasie zjazdów dla studentów zaocznych;

Kontakt: Tomasz Wójtowicz twojtowicz@wsiz.rzweszow.pl t.wojtowicz@wp.pl 660482613 (w wyjątkowych sytuacjach) Katedra Bezpieczeństwa Wewnętrznego WSIiZ Pokój RA219 (dla studentów zaocznych w czasie zjazdów)

Od historii do geopolityki – znaczenie infrastruktury dla bezpieczeństwa zainteresowanie drogami jako dobrem publicznym w XVI wieku (Epoka Odrodzenia); „Konstytucje sejmowe” z 1539 roku; początek strategicznego myślenia o drogach we Francji – władza absolutna (Jean B. Colbert);

Od historii do geopolityki – znaczenie infrastruktury dla bezpieczeństwa „Problem” dróg publicznych w Rzeczpospolitej Szlacheckiej; obowiązek właściciela przyległych gruntów; podatek myta (Drohobycz-Jarosław 90x podatek);

Od historii do geopolityki – znaczenie infrastruktury dla bezpieczeństwa centralizacja władzy we Francji; Korpus Dróg i Mostów (XVIII w.); rozbudowa infrastruktury drogowej w czasach napoleońskich;

Od historii do geopolityki – znaczenie infrastruktury dla bezpieczeństwa II RP – od państwa rolniczego w kierunku państwa przemysłowego; Modernizacja infrastruktury kolejowej (18 tyś km w 1918 roku); Tragiczna sytuacja infrastruktury drogowej (brak źródeł finansowania);

Od historii do geopolityki – znaczenie infrastruktury dla bezpieczeństwa

Planowana sieć drogowa w Polsce wg Prof. Nesterowicza (1939) Od historii do geopolityki – znaczenie infrastruktury dla bezpieczeństwa 2400 km dróg pierwszej kolejności; 2295 km dróg drugiej kolejności; Planowana sieć drogowa w Polsce wg Prof. Nesterowicza (1939)

Od historii do geopolityki – znaczenie infrastruktury dla bezpieczeństwa Gęstość dróg o nawierzchni twardej 29,2 km/100 km (1945 roku); Gęstość dróg o nawierzchni twardej 89,7 km/100 km (2013 roku);

Od historii do geopolityki – znaczenie infrastruktury dla bezpieczeństwa Infrastruktura, a geopolityka Polski

Dziękuje za uwagę

Następne zajęcia prezentacje: Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Polsce; Rządowy Program GAMBIT; Wypadki drogowe w Polsce 2013;