Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przemysław Skoczyński
Advertisements

II Europejska Konferencja Samorządowych Specjalistów do spraw Energii Warszawa, 5-6 październik 2006.
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Bezpieczeństwo w Ruchu Drogowym – zobowiązania i wyzwania
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
Unia Europejska Oparta na trzech filarach I filar-gospodarczy
V Gala Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Nowelizacja Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w Unii Europejskiej Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych.
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 23. –
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
Wyznaczanie oraz zmiana obszaru i granic aglomeracji
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Informacja nt. stanu prac nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie KSOW oraz zarządzenia w sprawie powołania Grupy Roboczej ds. KSOW.
Analiza bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie powiatu strzyżowskiego w latach mł. insp. Andrzej Wędrychowicz mł. insp. Andrzej Wędrychowicz.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
r., godz – 15.00, – Ochrona danych medycznych
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
BIURO BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach województwa kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2007 roku i w okresie od stycznia.
Rząd i prezydent.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela Jakie warunki pracy nauczyciela? Warszawa, 4 październik 2010 r.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Regionalny Program Operacyjny
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
II WYDZIAŁOWA KONFERENCJA KÓŁ NAUKOWYCH „WOJEWÓDZTWO, REGION – REGIONALIZACJA – 15 LAT PO REFORMIE TERYTORIALNEJ I ADMINISTRACYJNEJ Pomoc społeczna jako.
Kazimierz Dolny, 29 października 2014 r. III K ONWENT M ARSZAŁKÓW W OJEWÓDZTW RP INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI KONWENTU MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP W LATACH
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Projekt – to zbiór aktywności charakteryzujących się następujących cechami: są ze sobą powiązane w złożony sposób; zmierzają do osiągnięcia celu, często.
Posiedzenie Opolskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych woj. opolskiego.
Polska w Unii Europejskiej
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
Propozycja współpracy Pracodawców RP z regionalnymi partnerami 2 września 2015 r.
Weryfikacja obszarów zabudowanych ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego Runowo Krajeńskie.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Zakres obowiązywania kpa
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Planistyczne działania wspierające.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Struktura organizacyjna i zatrudnienie w jednostkach.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
I kwartał 1. Informacja o wykonaniu budżetów WORD w części przeznaczonej na bezpieczeństwo ruchu drogowego w roku 2011 i zatwierdzenie planu wydatków.
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Rządowa administracja zespolona w administracji
ZESPÓŁ EKSPERCKI DS. EUROPEJSKIEJ I KRAJOWEJ POLITYKI STRUKTURALNEJ RP
Wrocławska Rada Działalności Pożytku Publicznego
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Zapis prezentacji:

Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia) Zajęcia nr 2 dr Tomasz Wójtowicz

Zajęcia nr 2 Analiza problematyki wypadków drogowych na podstawie danych statystycznych i opracowań służb i organów państwa.

Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 201302020

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Czym jest KRBRD? międzyresortowy organ pomocniczy Rady Ministrów działający przy ministrze właściwym do spraw transportu; powstała na mocy Ustawy Prawo o ruchu drogowym w 2002 roku; Kompetencje Rady określa ustawa;

Zadania KRBRD proponowanie kierunków polityki państwa w zakresie bezpieczeństwa transportu; opracowywanie programów poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego; inicjowanie badań naukowych; inicjowanie i opiniowanie projektów aktów prawnych oraz umów międzynarodowych;

Zadania KRBRD inicjowanie kształcenia kadr administracji; inicjowanie współpracy zagranicznej; współpraca z właściwymi organizacjami społecznymi i NGO; inicjowanie działalności edukacyjno – informacyjnej;

Kampanie edukacyjno – informacyjne w Polsce i innych krajach – Australia.

Wojewódzkie RBRD funkcjonują przy marszałku województwa; powołane ustawą Prawo o ruchu drogowym; obsługę WRBRD zapewnia wyznaczony przez marszałka wojewódzki ośrodek ruchu drogowego;

Do zadań Wojewódzkich RBRD należy: opracowywanie regionalnych programów poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd); opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego w zakresie brd; zatwierdzanie planu wydatków WORD w części przeznaczonej na poprawę brd;

Do zadań Wojewódzkich RBRD należy: inicjowanie kształcenia kadr administracji publicznej; współpraca z właściwymi organizacjami społecznymi, NGO; inicjowanie działalności edukacyjno-informacyjnej;

Codzienne statystyki na stronie www Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Raporty KRBRD

Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Wnioski programu czyli może być gorzej….:

Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT Podstawowe informacje Rządowy program, którego celem było ukierunkowanie działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. cel krótkoterminowy – zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych do 5500 w roku 2003 (w stosunku do roku 2000); cel długoterminowy – zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych do 4000 w roku 2010;

Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT Podstawowe informacje Obszary, na których należy skupić działanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa: nadmierna prędkość; niechronieni użytkownicy dróg; ciężkość wypadków; przejścia dróg przez małe miejscowości; miejsca koncentracji wypadków drogowych;

Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT

Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT

Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT

Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT

Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT

Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT

Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT

Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku Ogólne dane o wypadkach

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku Czas i miejsce wypadków

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku

Rytm zdarzeń drogowych Największe prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku oraz odniesienia obrażeń jest w lipcu, sierpniu i październiku w piątek między godziną 16:00, a 19:00. Największe prawdopodobieństwo utraty życia w wypadku występuje w październiku w sobotę między 18:00, a 19:00. Najmniejsze prawdopodobieństwo udziału w wypadku oraz odniesienia obrażeń jest w lutym w niedziele między 2:00, a 5:00.

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku Miejsce wypadków

Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku

Tematy na następne zajęcia Europejski Program Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – zmniejszyć o połowę liczbę ofiar wypadków drogowych w Unii Europejskiej do 2010: wspólna odpowiedzialność; Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów W kierunku europejskiego obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego: kierunki polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego na lata 2011-2020 3. Europejska Karta Bezpieczeństwa Drogowego

Dziękuje za uwagę