Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia) Zajęcia nr 2 dr Tomasz Wójtowicz
Zajęcia nr 2 Analiza problematyki wypadków drogowych na podstawie danych statystycznych i opracowań służb i organów państwa.
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 201302020
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Czym jest KRBRD? międzyresortowy organ pomocniczy Rady Ministrów działający przy ministrze właściwym do spraw transportu; powstała na mocy Ustawy Prawo o ruchu drogowym w 2002 roku; Kompetencje Rady określa ustawa;
Zadania KRBRD proponowanie kierunków polityki państwa w zakresie bezpieczeństwa transportu; opracowywanie programów poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego; inicjowanie badań naukowych; inicjowanie i opiniowanie projektów aktów prawnych oraz umów międzynarodowych;
Zadania KRBRD inicjowanie kształcenia kadr administracji; inicjowanie współpracy zagranicznej; współpraca z właściwymi organizacjami społecznymi i NGO; inicjowanie działalności edukacyjno – informacyjnej;
Kampanie edukacyjno – informacyjne w Polsce i innych krajach – Australia.
Wojewódzkie RBRD funkcjonują przy marszałku województwa; powołane ustawą Prawo o ruchu drogowym; obsługę WRBRD zapewnia wyznaczony przez marszałka wojewódzki ośrodek ruchu drogowego;
Do zadań Wojewódzkich RBRD należy: opracowywanie regionalnych programów poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd); opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego w zakresie brd; zatwierdzanie planu wydatków WORD w części przeznaczonej na poprawę brd;
Do zadań Wojewódzkich RBRD należy: inicjowanie kształcenia kadr administracji publicznej; współpraca z właściwymi organizacjami społecznymi, NGO; inicjowanie działalności edukacyjno-informacyjnej;
Codzienne statystyki na stronie www Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Raporty KRBRD
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Wnioski programu czyli może być gorzej….:
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT Podstawowe informacje Rządowy program, którego celem było ukierunkowanie działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. cel krótkoterminowy – zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych do 5500 w roku 2003 (w stosunku do roku 2000); cel długoterminowy – zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych do 4000 w roku 2010;
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT Podstawowe informacje Obszary, na których należy skupić działanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa: nadmierna prędkość; niechronieni użytkownicy dróg; ciężkość wypadków; przejścia dróg przez małe miejscowości; miejsca koncentracji wypadków drogowych;
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2007-2013 GAMBIT
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku Ogólne dane o wypadkach
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku Czas i miejsce wypadków
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Rytm zdarzeń drogowych Największe prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku oraz odniesienia obrażeń jest w lipcu, sierpniu i październiku w piątek między godziną 16:00, a 19:00. Największe prawdopodobieństwo utraty życia w wypadku występuje w październiku w sobotę między 18:00, a 19:00. Najmniejsze prawdopodobieństwo udziału w wypadku oraz odniesienia obrażeń jest w lutym w niedziele między 2:00, a 5:00.
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku Miejsce wypadków
Wypadki drogowe w Polsce w 2013 roku
Tematy na następne zajęcia Europejski Program Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – zmniejszyć o połowę liczbę ofiar wypadków drogowych w Unii Europejskiej do 2010: wspólna odpowiedzialność; Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów W kierunku europejskiego obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego: kierunki polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego na lata 2011-2020 3. Europejska Karta Bezpieczeństwa Drogowego
Dziękuje za uwagę