Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Analiza porównawcza wyników egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Lp. TYPY SZKÓŁ LICZBA UCZNIÓW LICZBA ODDZIAŁÓW 1 SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA V LO 2699 OGÓŁEM 4951 uczniów 209 oddziałów LICZBA DZIECI.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Edukacyjna Wartość Dodana
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Analiza porównawcza ZESPOŁÓW SZKÓŁ W POWIECIE EŁCKIM.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE)
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Edukacyjna Wartość Dodana- EWD
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
WYNIKI OGÓLNOPOLSKIEGO BADANIA UMIEJĘTNOŚCI TRZECIOKLASISTY, SPRAWDZIANU, EGZAMINU GIMNAZJALNEGO I MATURALNEGO W 2013 ROKU UCZNIÓW SZKÓŁ PROWADZONYCH.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2010/2011.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2013/2014.
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty w Tychach, lipiec 2015 r.
Renata Toboła. Trzyletnie wskaźniki EWD Część humanistyczna egzaminu gimnazjalnego Lata Wyniki egzaminu coraz niższe, poniżej średniej kraju.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE JUCHNOWIEC KOŚCIELNY W ROKU SZKOLNYM 2014/2015, W TYM O WYNIKACH SPRAWDZIANU I EGZAMINÓW GIMNAZJALNYCH.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO ANALIZA WYNIKÓW Część humanistyczna język polski.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
PREZENTACJA DLA RADY GMINY SZAFLARY
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2017/2018.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2011/2012 Wyniki krajowe.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Zapis prezentacji:

Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów

SPRAWDZIAN

Liczba uczniów przystępująca do sprawdzianu w 2014r. LpSzkoła Liczba uczniów 1Szkoła Podstawowa w Brzezinkach 11 2Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Masłowie 28 3Szkoła Podstawowa w Mąchocicach Kapitulnych 16 4Szkoła Podstawowa im. S. Żeromskiego w Mąchocicach Scholasterii 18 Ogółem:73 Do tegorocznego sprawdzianu przystąpiło o 15 uczniów mniej w porównaniu do roku 2013.

Jakie umiejętności uczniów były mierzone podczas sprawdzianu? CZYTANIE PISANIE WYKORZYSTANIE WIEDZY W PRAKTYCE ROZUMOWANIE KORZYSTANIE Z INFORMACJI

Procent punktów otrzymanych przez uczniów na sprawdzianie 2014 w porównaniu do 2013

Skala staninowa 9-stopniowa Pozwala na badanie jednej szkoły w układzie wieloletnim. Średnie wynik szkół gminy Masłów na tle rozkładu wyników szkół z całego kraju: Stanin 1 - najniższy, 2 - bardzo niski, 3 - niski, 4 - niżej średni, 5 - średni, 6 - wyżej średni, 7 - wysoki, 8 - bardzo wysoki, 9 - najwyższy.

Szkoła Podstawowa w Brzezinkach Stanin r. 2011r. 2012r. 2013r. 2014r. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Masłowie 2010r. 2011r. 2012r. 2013r. 2014r. Szkoła Podstawowa w Mąchocicach Kapitulnych 2010r. 2011r. 2012r. 2013r. 2014r. Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Mąchocicach Scholasterii 2010r. 2011r. 2012r. 2013r. 2014r. Wyniki szkół w skali znormalizowanej (staninowej) w latach

Wyniki egzaminu gimnazjalnego w 2014 r. uczniów szkół gminy Masłów

Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2014r. LpGimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych Ogółem: Do tegorocznego egzaminu przystąpiło o 27 uczniów mniej w porównaniu do roku 2013

Jakie umiejętności uczniów sprawdzał egzamin? Trzeciego dnia Język obcy nowożytny Język polski Pierwszego dnia Część Humanistyczna Historia i wiedza o społeczeństwie Przedmioty przyrodnicze Drugiego dnia Część Matematyczno- Przyrodnicza Matematyka Poziom podstawowy Poziom rozszerzony

Poziom osiągnięć uczniów na egzaminie gimnazjalnym w 2014 w części humanistycznej – Historia i WOS

Poziom osiągnięć uczniów na egzaminie gimnazjalnym w 2014r. z części humanistycznej – język polski

Poziom osiągnięć uczniów na egzaminie gimnazjalnym w 2014r. z części matematyczno-przyrodniczej – Matematyka

Poziom osiągnięć uczniów na egzaminie gimnazjalnym w 2013r. z części matematyczno-przyrodniczej – Przedmioty przyrodnicze

Jakie umiejętności uczniów z języków obcych sprawdzał egzamin? Odbiór testu słuchanego Odbiór testu czytanego Redagowanie językowe

Poziom osiągnięć uczniów na egzaminie gimnazjalnym w 2014r. z języka angielskiego – część podstawowa

Poziom osiągnięć uczniów na egzaminie gimnazjalnym w 2014r. z języka angielskiego – część rozszerzona

Skala staninowa 9-stopniowa Pozwala na badanie jednej szkoły w układzie wieloletnim. Średnie wynik szkół gminy Masłów na tle rozkładu wyników szkół z całego kraju: Stanin 1 - najniższy, 2 - bardzo niski, 3 - niski, 4 - niżej średni, 5 - średni, 6 - wyżej średni, 7 - wysoki, 8 - bardzo wysoki, 9 - najwyższy.

Wyniki gimnazjów w skali znormalizowanej (staninowej) w latach 2010 – 2014 Część Humanistyczna Część Humanistyczna Stanin Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych Historia i WOSJęzyk polski

Wyniki gimnazjów w skali znormalizowanej (staninowej) w latach 2010 – 2014 Część Matem-Przyrodnicza Część Matematyczno-Przyr. Stanin Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych MatematykaPPrzyrodnicze

Wyniki gimnazjów w skali znormalizowanej (staninowej) w latach 2010– 2014 Część Język Obcy Nowożytny – Język Angielski PP (część podstawowa) Język Angielski Stanin Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych

EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA EWD wskaźniki trzyletnie ustalone przez Instytut Badań Edukacyjnych Instrument statystyczny umożliwiający na podstawie zasobów uczniów na wejściu i na wyjściu ocenić efektywność nauczania, czyli wkład danej szkoły w końcowy poziom wiedzy uczniów na danym etapie kształcenia

Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie

EWD gimnazjalne GH – część humanistyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie 100 to zawsze wynik średni w kraju, 115 to wynik przewyższający przeciętną krajową o jedno odchylenie standardowe W wypadku EWD skala ma swój środek w punkcie 0. Wynik EWD równy np. 5 pkt, oznacza, że przeciętny uczeń tego gimnazjum otrzymał na egzaminie gimnazjalnym o 5 punktów więcej, niż by to wynikało z jego rezultatu na sprawdzianie po szkole podstawowej.

EWD gimnazjalne GH – część humanistyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie

EWD GH w dwóch okresach Kolor niebieski oznacza okres , kolor różowy – Elipsa przesunęła się na dodatnią część osi ewd przy zachowaniu tego samego poziomu wyników egzaminu. Oznacza to że poprawiła się efektywność pracy szkoły w porównaniu do poprzedniego okresu.

EWD gimnazjalne GH – część humanistyczna Język polski Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie

EWD gimnazjalne GH – część humanistyczna Historia i WOS Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie

EWD GMP – część matematyczno-przyrodnicza Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie

EWD GMP w dwóch okresach Kolor zielony to okres zaś kolor niebieski to Oznacza, że efektywność nie zmieniła się zaś wyniki nauczania nieznacznie oddaliły się średniej krajowej.

Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych

EWD gimnazjalne GH – wskaźniki trzyletnie Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych Uczniowie tej szkoły osiągają niskie wyniki egzaminów ale szkoła ma dodatnie ewd oznacza to że szkoła wspiera swoich uczniów – jej praca jest efektywna

EWD gimnazjalne GH – wskaźniki trzyletnie Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych Uczniowie tej szkoły osiągają niskie wyniki egzaminów ale szkoła ma dodatnie ewd oznacza to że szkoła wspiera swoich uczniów – jej praca jest efektywna

EWD GH w dwóch okresach Kolor niebieski i kolor różowy Spadek efektywności pracy szkoły ale mimo to szkoła znajduje się w obszarze szkół wspierających pracę ucznia.

EWD gimnazjalne GMP – część matemat.-przyrodnicza Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych

EWD GMP w dwóch okresach Kolor zielony to okres zaś kolor niebieski to Oznacza, że efektywność wzrosła.

EWD w całym powiecie kieleckim

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA Ewaluacja zewnętrzna polega na zbieraniu i analizowaniu informacji na temat funkcjonowania szkoły w obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa Ewaluacja zewnętrzna polega na zbieraniu i analizowaniu informacji na temat funkcjonowania szkoły w obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa

Ministerstwo zdefiniowało 12 wymagań wobec szkół dotyczących najróżniejszych dziedzin: od wyników nauczania, realizacji obowiązującej podstawy programowej, przez rozwijanie aktywności i umiejętności społecznych uczniów, współpracę z rodzicami, po organizację pracy placówki, w tym jej warunki lokalowe i wyposażenie. Każde z tych wymagań dana szkoła lub placówka może spełnić na poziomie od A (najwyżej) do E (najniżej).

W roku szkolnym 2013/2014 przeprowadzona została druga w historii naszej gminy ewaluacja zewnętrzna - ewaluacja problemowa, która została dokonana w Szkole Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Mąchocicach Scholasterii

Najniżej ocenione wymagania wobec szkoły:  Rodzice są partnerami szkoły lub placówki - D

 Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, uwzględniając ich indywidualną sytuację - B Najwyżej ocenione wymagania wobec szkoły: Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych B Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych B Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych B

Najwyżej ocenione wymagania wobec szkoły:  Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych - B

Dziękuję za uwagę!