Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów
SPRAWDZIAN
Liczba uczniów przystępująca do sprawdzianu w 2014r. LpSzkoła Liczba uczniów 1Szkoła Podstawowa w Brzezinkach 11 2Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Masłowie 28 3Szkoła Podstawowa w Mąchocicach Kapitulnych 16 4Szkoła Podstawowa im. S. Żeromskiego w Mąchocicach Scholasterii 18 Ogółem:73 Do tegorocznego sprawdzianu przystąpiło o 15 uczniów mniej w porównaniu do roku 2013.
Jakie umiejętności uczniów były mierzone podczas sprawdzianu? CZYTANIE PISANIE WYKORZYSTANIE WIEDZY W PRAKTYCE ROZUMOWANIE KORZYSTANIE Z INFORMACJI
Procent punktów otrzymanych przez uczniów na sprawdzianie 2014 w porównaniu do 2013
Skala staninowa 9-stopniowa Pozwala na badanie jednej szkoły w układzie wieloletnim. Średnie wynik szkół gminy Masłów na tle rozkładu wyników szkół z całego kraju: Stanin 1 - najniższy, 2 - bardzo niski, 3 - niski, 4 - niżej średni, 5 - średni, 6 - wyżej średni, 7 - wysoki, 8 - bardzo wysoki, 9 - najwyższy.
Szkoła Podstawowa w Brzezinkach Stanin r. 2011r. 2012r. 2013r. 2014r. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Masłowie 2010r. 2011r. 2012r. 2013r. 2014r. Szkoła Podstawowa w Mąchocicach Kapitulnych 2010r. 2011r. 2012r. 2013r. 2014r. Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Mąchocicach Scholasterii 2010r. 2011r. 2012r. 2013r. 2014r. Wyniki szkół w skali znormalizowanej (staninowej) w latach
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w 2014 r. uczniów szkół gminy Masłów
Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2014r. LpGimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych Ogółem: Do tegorocznego egzaminu przystąpiło o 27 uczniów mniej w porównaniu do roku 2013
Jakie umiejętności uczniów sprawdzał egzamin? Trzeciego dnia Język obcy nowożytny Język polski Pierwszego dnia Część Humanistyczna Historia i wiedza o społeczeństwie Przedmioty przyrodnicze Drugiego dnia Część Matematyczno- Przyrodnicza Matematyka Poziom podstawowy Poziom rozszerzony
Poziom osiągnięć uczniów na egzaminie gimnazjalnym w 2014 w części humanistycznej – Historia i WOS
Poziom osiągnięć uczniów na egzaminie gimnazjalnym w 2014r. z części humanistycznej – język polski
Poziom osiągnięć uczniów na egzaminie gimnazjalnym w 2014r. z części matematyczno-przyrodniczej – Matematyka
Poziom osiągnięć uczniów na egzaminie gimnazjalnym w 2013r. z części matematyczno-przyrodniczej – Przedmioty przyrodnicze
Jakie umiejętności uczniów z języków obcych sprawdzał egzamin? Odbiór testu słuchanego Odbiór testu czytanego Redagowanie językowe
Poziom osiągnięć uczniów na egzaminie gimnazjalnym w 2014r. z języka angielskiego – część podstawowa
Poziom osiągnięć uczniów na egzaminie gimnazjalnym w 2014r. z języka angielskiego – część rozszerzona
Skala staninowa 9-stopniowa Pozwala na badanie jednej szkoły w układzie wieloletnim. Średnie wynik szkół gminy Masłów na tle rozkładu wyników szkół z całego kraju: Stanin 1 - najniższy, 2 - bardzo niski, 3 - niski, 4 - niżej średni, 5 - średni, 6 - wyżej średni, 7 - wysoki, 8 - bardzo wysoki, 9 - najwyższy.
Wyniki gimnazjów w skali znormalizowanej (staninowej) w latach 2010 – 2014 Część Humanistyczna Część Humanistyczna Stanin Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych Historia i WOSJęzyk polski
Wyniki gimnazjów w skali znormalizowanej (staninowej) w latach 2010 – 2014 Część Matem-Przyrodnicza Część Matematyczno-Przyr. Stanin Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych MatematykaPPrzyrodnicze
Wyniki gimnazjów w skali znormalizowanej (staninowej) w latach 2010– 2014 Część Język Obcy Nowożytny – Język Angielski PP (część podstawowa) Język Angielski Stanin Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych
EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA EWD wskaźniki trzyletnie ustalone przez Instytut Badań Edukacyjnych Instrument statystyczny umożliwiający na podstawie zasobów uczniów na wejściu i na wyjściu ocenić efektywność nauczania, czyli wkład danej szkoły w końcowy poziom wiedzy uczniów na danym etapie kształcenia
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie
EWD gimnazjalne GH – część humanistyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie 100 to zawsze wynik średni w kraju, 115 to wynik przewyższający przeciętną krajową o jedno odchylenie standardowe W wypadku EWD skala ma swój środek w punkcie 0. Wynik EWD równy np. 5 pkt, oznacza, że przeciętny uczeń tego gimnazjum otrzymał na egzaminie gimnazjalnym o 5 punktów więcej, niż by to wynikało z jego rezultatu na sprawdzianie po szkole podstawowej.
EWD gimnazjalne GH – część humanistyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie
EWD GH w dwóch okresach Kolor niebieski oznacza okres , kolor różowy – Elipsa przesunęła się na dodatnią część osi ewd przy zachowaniu tego samego poziomu wyników egzaminu. Oznacza to że poprawiła się efektywność pracy szkoły w porównaniu do poprzedniego okresu.
EWD gimnazjalne GH – część humanistyczna Język polski Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie
EWD gimnazjalne GH – część humanistyczna Historia i WOS Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie
EWD GMP – część matematyczno-przyrodnicza Gimnazjum im. Jana Pawła II w Masłowie
EWD GMP w dwóch okresach Kolor zielony to okres zaś kolor niebieski to Oznacza, że efektywność nie zmieniła się zaś wyniki nauczania nieznacznie oddaliły się średniej krajowej.
Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych
EWD gimnazjalne GH – wskaźniki trzyletnie Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych Uczniowie tej szkoły osiągają niskie wyniki egzaminów ale szkoła ma dodatnie ewd oznacza to że szkoła wspiera swoich uczniów – jej praca jest efektywna
EWD gimnazjalne GH – wskaźniki trzyletnie Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych Uczniowie tej szkoły osiągają niskie wyniki egzaminów ale szkoła ma dodatnie ewd oznacza to że szkoła wspiera swoich uczniów – jej praca jest efektywna
EWD GH w dwóch okresach Kolor niebieski i kolor różowy Spadek efektywności pracy szkoły ale mimo to szkoła znajduje się w obszarze szkół wspierających pracę ucznia.
EWD gimnazjalne GMP – część matemat.-przyrodnicza Gimnazjum w Mąchocicach Kapitulnych
EWD GMP w dwóch okresach Kolor zielony to okres zaś kolor niebieski to Oznacza, że efektywność wzrosła.
EWD w całym powiecie kieleckim
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA Ewaluacja zewnętrzna polega na zbieraniu i analizowaniu informacji na temat funkcjonowania szkoły w obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa Ewaluacja zewnętrzna polega na zbieraniu i analizowaniu informacji na temat funkcjonowania szkoły w obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa
Ministerstwo zdefiniowało 12 wymagań wobec szkół dotyczących najróżniejszych dziedzin: od wyników nauczania, realizacji obowiązującej podstawy programowej, przez rozwijanie aktywności i umiejętności społecznych uczniów, współpracę z rodzicami, po organizację pracy placówki, w tym jej warunki lokalowe i wyposażenie. Każde z tych wymagań dana szkoła lub placówka może spełnić na poziomie od A (najwyżej) do E (najniżej).
W roku szkolnym 2013/2014 przeprowadzona została druga w historii naszej gminy ewaluacja zewnętrzna - ewaluacja problemowa, która została dokonana w Szkole Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Mąchocicach Scholasterii
Najniżej ocenione wymagania wobec szkoły: Rodzice są partnerami szkoły lub placówki - D
Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, uwzględniając ich indywidualną sytuację - B Najwyżej ocenione wymagania wobec szkoły: Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych B Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych B Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych B
Najwyżej ocenione wymagania wobec szkoły: Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych - B
Dziękuję za uwagę!