„ Serce jako organ życia i uczuć”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Województwo Podkarpackie
Advertisements

Województwo Podkarpackie
Działania prowadzone przez Stowarzyszenie ETAP na rzecz seniorów.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Szkolny program profilaktyczny „Trzymaj formę”
Dzień Transplantologii
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
Turniej tańca dyskotekowego z udziałem uczniów klas I – VI.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Zespół Szkół w Starzynie
Gimnazjum nr 2 w Andrychowie
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Fina ł akcji Mi ś Ratowni ś ! 15 maja 2011 r. w Gimnazjum nr 1 w Tarnobrzegu odby ł o si ę podsumowanie akcji Mi ś Ratowni ś.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
URZĄD MIASTA LEGIONOWO
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
PROJEKT TRZYMAJ FORMĘ realizowany w roku szkolnym 2006/2007 w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 4 im. C. K. Norwida w Olsztynie Gimnazjum Nr 8 w Olsztynie.
Udział uczniów w konkursach.
im. ks. Jana Twardowskiego w Mrokowie
Wybory parlamentarne 2011 w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zręcinie.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Współpracy.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Źródła energii na świecie
W GIMNAZJUM NR 1 W SROKOWIE W ROKU SZKOLNYM 2007/2008
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Weź stypendium… Zdobądź świat! 1.
Serce jako organ życia i uczuć
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Projekt edukacyjny dla uczniów
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Pasjonaci i ich skarby Grupa 2 – klasa 2a Nauczyciele realizujący ścieżkę: Katarzyna Sztęborowska Grażyna Machelska.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
P IERWSZA POMOC. W OLONTARIAT MOŻE PRZYBIERAĆ RÓŻNE FORMY. M Y ZDECYDOWAŁYŚMY SIĘ WYBRAĆ DZIAŁANIA PROPAGOWANIA I ZACHĘCANIA STARSZYCH ORAZ MŁODSZYCH.
ZINTEGROWANY PROGRAM DZIAŁAŃ Z ZAKRESU PROFILAKTYKI NADWAGI I OTYŁOŚCI ORAZ PROMOCJI ZDROWEGO ŻYWIENA DZIECI I MŁODZIEŻY.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Projekt edukacyjny „GDY CHCESZ ZDROWYM BYĆ, CZYSTYM POWIETRZEM MUSISZ ŻYĆ” Zespół Szkół Nr 3 w Legionowie.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Od września w naszej szkole realizowany jest program „Szkoła z klasą”.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Bijemy rekord z WOŚP w RKO
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

„ Serce jako organ życia i uczuć”

„Serce jako organ życia i uczuć” Projekt realizowała uczennica klasy 2, Gimnazjum nr 2 w Legionowie Agata Paruch w ramach Regionalnego Programu Stypendialnego dla Uczniów Szczególnie Uzdolnionych”.

„Serce jako organ życia i uczuć” Projekt jest realizowany przez Departament Edukacji Publicznej i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie w ramach programu Kapitał Ludzki 2007-2014.

DZIAŁANIA gruntownie poznała budowę i pracę serca Na początku roku szkolnego stypendystka wraz z Opiekunem panią Katarzyną Tomaszewską opracowały Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Ucznia, według którego pracowała Agata: gruntownie poznała budowę i pracę serca skutki nieprawidłowej pracy serca konsekwencje zatrzymania akcji serca i sposoby przywracania akcji serca. następstwa przeszczepu serca, zmiany nawyków i osobowości zapoznała się z osiągnięciami polskich kardiologów śledziła prasę medyczną kształciła umiejętności poszukiwania i przetwarzania informacji z różnych źródeł doskonaliła umiejętności związane z obsługą programów komputerowych odwiedzała wystawy związane z tematyką jej projektu.

EFEKTY Albumy: „Serce – życiodajna pompa” „Zatrzymanie pracy serca, skutki i pierwsza pomoc „Życie za życie czyli transplantacja serca” „Serce jako narząd uczuć” „Wywiad z lekarzem oddziału kardiologii Szpitala Dziecięcego Akademii Medycznej w Warszawie” Broszurki-ulotki: „Zdrowa dieta-zdrowe serce” „Objawy, które mogą świadczyć o nieprawidłowej pracy serca”

EFEKTY Plakaty: „Budowa serca” „Resuscytacja krążeniowo- oddechowa” „Symbole związane z transplantacją” „Uczucia w ujęciu chemicznym” Inne zrealizowane przez Agatę: 1. Ukończenie kursu pierwszej pomocy 2. Przeprowadzenie lekcji pokazowej w klasie Agaty z wykorzystaniem zakupionego modelu serca, 3. Wystawka wykonanych albumów i prac plastycznych 4. Prezentacja multimedialna.

Lekcja pokazowa w klasie stypendystki

Swoją obecnością zaszczyciła klasę pani wicedyrektor Anna Mermer

W trakcie lekcji otwartej w klasie 2f gimnazjum Agata prezentowała zdobytą wiedzę, wykorzystując model serca

Wszyscy byli pod wrażeniem wiedzy jaką zdobyła Agata oraz lekkości z jaką ją przedstawiała

Po omówieniu budowy serca, jego funkcjonowania, przybliżeniu transplantologii uczniowie mieli jeszcze wiele pytań, na które Agata chętnie udzielała odpowiedzi

Przez kolejne dwa dni można było obejrzeć wystawę prac wykonanych przez stypendystkę

Profesjonalnie wykonane plakaty

Zainteresowaniem cieszyły się albumy i broszurki

Prace Agaty wzbudziły podziw zarówno wśród nauczycieli jak i uczniów gimnazjum i liceum

Warto wspomnieć o innej pasji stypendystki - malarstwie

Parafrazując Cycerona czyli słowo od Opiekuna Stypendystki Praca z Agatą to była prawdziwa przyjemność, bo nie ma nic lepszego niż dojrzałość otoczona młodością, która chce się czegoś nauczyć Katarzyna Tomaszewska

Dziękuję za uwagę