„ Serce jako organ życia i uczuć”
„Serce jako organ życia i uczuć” Projekt realizowała uczennica klasy 2, Gimnazjum nr 2 w Legionowie Agata Paruch w ramach Regionalnego Programu Stypendialnego dla Uczniów Szczególnie Uzdolnionych”.
„Serce jako organ życia i uczuć” Projekt jest realizowany przez Departament Edukacji Publicznej i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie w ramach programu Kapitał Ludzki 2007-2014.
DZIAŁANIA gruntownie poznała budowę i pracę serca Na początku roku szkolnego stypendystka wraz z Opiekunem panią Katarzyną Tomaszewską opracowały Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Ucznia, według którego pracowała Agata: gruntownie poznała budowę i pracę serca skutki nieprawidłowej pracy serca konsekwencje zatrzymania akcji serca i sposoby przywracania akcji serca. następstwa przeszczepu serca, zmiany nawyków i osobowości zapoznała się z osiągnięciami polskich kardiologów śledziła prasę medyczną kształciła umiejętności poszukiwania i przetwarzania informacji z różnych źródeł doskonaliła umiejętności związane z obsługą programów komputerowych odwiedzała wystawy związane z tematyką jej projektu.
EFEKTY Albumy: „Serce – życiodajna pompa” „Zatrzymanie pracy serca, skutki i pierwsza pomoc „Życie za życie czyli transplantacja serca” „Serce jako narząd uczuć” „Wywiad z lekarzem oddziału kardiologii Szpitala Dziecięcego Akademii Medycznej w Warszawie” Broszurki-ulotki: „Zdrowa dieta-zdrowe serce” „Objawy, które mogą świadczyć o nieprawidłowej pracy serca”
EFEKTY Plakaty: „Budowa serca” „Resuscytacja krążeniowo- oddechowa” „Symbole związane z transplantacją” „Uczucia w ujęciu chemicznym” Inne zrealizowane przez Agatę: 1. Ukończenie kursu pierwszej pomocy 2. Przeprowadzenie lekcji pokazowej w klasie Agaty z wykorzystaniem zakupionego modelu serca, 3. Wystawka wykonanych albumów i prac plastycznych 4. Prezentacja multimedialna.
Lekcja pokazowa w klasie stypendystki
Swoją obecnością zaszczyciła klasę pani wicedyrektor Anna Mermer
W trakcie lekcji otwartej w klasie 2f gimnazjum Agata prezentowała zdobytą wiedzę, wykorzystując model serca
Wszyscy byli pod wrażeniem wiedzy jaką zdobyła Agata oraz lekkości z jaką ją przedstawiała
Po omówieniu budowy serca, jego funkcjonowania, przybliżeniu transplantologii uczniowie mieli jeszcze wiele pytań, na które Agata chętnie udzielała odpowiedzi
Przez kolejne dwa dni można było obejrzeć wystawę prac wykonanych przez stypendystkę
Profesjonalnie wykonane plakaty
Zainteresowaniem cieszyły się albumy i broszurki
Prace Agaty wzbudziły podziw zarówno wśród nauczycieli jak i uczniów gimnazjum i liceum
Warto wspomnieć o innej pasji stypendystki - malarstwie
Parafrazując Cycerona czyli słowo od Opiekuna Stypendystki Praca z Agatą to była prawdziwa przyjemność, bo nie ma nic lepszego niż dojrzałość otoczona młodością, która chce się czegoś nauczyć Katarzyna Tomaszewska
Dziękuję za uwagę