Finansowanie inwestycji Jednostek Samorządu Terytorialnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Finanse przedsiębiorstwa (3)
Advertisements

Zadłużenie jst w świetle nowej ustawy o finansach publicznych
Oferta kredytowa Marzec 2005.
Rozliczenia międzynardowe
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r
PROGRAM EUROPEJSKI PKO Banku Polskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Finanse przedsiębiorstwa (8)
Planowanie podatkowe Dariusz M. Malinowski. Planowanie podatkowe Dariusz M. Malinowski.
FAKTORING JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA
Program „Samorządowa Polska” – mechanizm wspierania lokalnej
Jarosław Hermaszewski Skarbnik Gminy
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
Program Europejski PKO Banku Polskiego INSTRUMENTY WSPIERAJACE POZYSKIWANIE ŚRODKÓW Z ZPORR.
Alternatywy finansowania inwestycji na obszarach wiejskich
Projekt uchwały budżetowej na 2013 rok
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
Do not put content in the brand signature area 24/02/ :59 Finansowanie inwestycji JST Alternatywy dla zaciągania kredytów przez JST Wojciech Ludynia.
Restrukturyzacja zobowiązań
Konferencja prasowa 26 stycznia 2005 r.
Bank Gospodarstwa Krajowego dla miast XXXII Zgromadzenie Ogólne Związku Miast Polskich Poznań, 3-4 marca 2011 r. Tomasz Mironczuk Prezes Zarządu.
Finansowanie bieżącej działalności przedsiębiorstwa
Katowice, październik 2006r.
SEKTOR BANKOWY WOBEC FINANSOWANIA INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH
Kapitał cz. II.
Co zrobić, gdy pojawią się kłopoty z płynnością
Faktoring Bezpieczeństwo i wygoda
Deficyt budżetowy a dług publiczny
Podstawy Organizacji i Przedsiębiorczości Wojciech St
NOWE MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INWESTYCJI SAMORZĄDÓW
Rola banku w procesie realizacji projektów współfinansowanych przez Unię Europejską Wrocław Wioletta Krawczyk-Namyślak.
204/204/ /32/56 118/126/ /32/51 227/30/54 Rynek obligacji 2015 Opole,
Patrycja Jarosławska i Daniel Kwaczyński. ubezpieczenia społeczne I Filar emerytalne (ZUS) rentowe wypadkowe chorobowe II Filar emerytalne (OFE) III Filar.
WYMIANA BARTEROWA Barter jest równoważącą się wartościowo wymianą,
Państwowy bank rozwoju Obligacje przychodowe emitowane przez Jednostki Samorządu Terytorialnego Alternatywne formy finansowania inwestycji.
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Warszawa X Samorządowe Forum Kapitału i Finansów.
Obligacje komunalne Wykorzystanie obligacji w finansowaniu samorządowych projektów inwestycyjnych.
Finansowanie projektów sektora publicznego Barbara Cendrowska, Dyrektor Biura Analiz i Finansowania Sektora Publicznego Kraków, 3 pażdziernika 2011.
Projekt budżetu Gminy Miejskiej Chojnice 2016 r..
(Przyjęty Uchwałą Nr CCXIII/769/14 Zarządu Powiatu w Rykach z dnia 13 listopada 2015 r. PROJEKT WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ POWIATU RYCKIEGO NA LATA.
Wskaźniki miasta. A. Dochody gminy ogółem na mieszkańca (PLN/mieszk) Wskaźnik pokazuje ogólny poziom łącznych dochodów miasta, przypadający na jednego.
PROJEKT BUDŻETU POWIATU BOLESŁAWIECKIEGO NA ROK 2016
204/204/ /32/56 118/126/ /32/51 227/30/54 Komercyjna oferta finansowania społecznego budownictwa czynszowego Departament Budownictwa Społecznego.
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
Upper Finance Med Consulting  Specjalista w dziedzinie pozyskiwania finansowania dla branży medycznej  Wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu finansowania.
Oferta Banku Handowego w Warszawie S.A. („BHW”) zabezpieczenia finansowego Transakcji Handlowych pomiędzy PGL LP a odbiorcami surowca drzewnego („Odbiorca”).
Oferta Banku Ochrony Środowiska S.A. dla nabywców surowca drzewnego od PGL Lasy Państwowe.
Gmina Wyszków Sprawozdanie Finansowe za 2013 Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2013 rok
BUDŻET MIASTA PODATKI LOKALNE. DOCHODY + PRZYCHODY = WYDATKI + ROZCHODY ,19 zł zł = ,76 zł ,43 zł.
Dochody PUBLICZNE. Najszersze pojęcie to SRODKI PUBLICZNE Najważniejsza część to dochody publiczne.
Wykonanie Budżetu Miasta Gdańska za rok Wykonanie Budżetu za 2004 r. - dochody, wydatki i nadwyżka.
Rolę aktu kodyfikującego przepisy prawa finansowego pełni ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U ) Tego bym nie powiedział.
Program Europejski PKO BP Rola banku w absorbcji środków europejskich.
Ograniczenie długu sektora samorządowego w świetle przepisów o finansach publicznych XV Dolnośląskie Forum Samorządu Terytorialnego, kwietnia 2014.
INFORMACJA z wykonania budżetu Gminy Czersk za I półrocze 2016 r. wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej 1.
Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2009 GMINA ŚWIEBODZICE.
Informacja o stanie finansowym Gminy Mściwojów Budżet Gminy Mściwojów na 2010r. został uchwalony przez Radę Gminy Mściwojów w dniu 2 grudnia 2009r. uchwałą.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY ŁUŻNA ZA 2011 ROK.
WYKONANIE BUDŻETU GMINY NOWE za I półrocze 2016 Wielkości rzeczywiste Załącznik do protokołu Nr XX/16 sesji Rady Miejskiej w Nowem w dniu 28 września 2016.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
UMOWA KREDYTU Literatura:
Współpraca banków z sektorem jednostek samorządu terytorialnego
Finanse jednostek samorządu terytorialnego – opracowywane zmiany w prawie Dr Jerzy Kwieciński, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju, Członek Rady Ministrów,
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Raport Electus S.A. Katowice
Ministerstwo Finansów
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Produkty wspierania eksportu
Zapis prezentacji:

Finansowanie inwestycji Jednostek Samorządu Terytorialnego FUNDACJA EKONOMII SKOJARZONEJ Deutsche Bank PBC S.A.

Sposoby finansowania inwestycji Zaciągnięcie długu przez budżet (kredyt bankowy, emisja obligacji) Najbardziej popularny sposób finansowania Zaangażowanie wskaźników długu i jego obsługi Środki własne budżetu w formie wydatków majątkowych Ograniczona nadwyżka operacyjna nie pozwala na szybką realizację/sfinansowanie inwestycji Środki własne budżetu w formie wydatków inwestycyjnych Wykup wierzytelności istniejących wg uzgodnionego harmonogramu płatności za usługi/dostawy (faktoring samorządowy)

FAKTORING SAMORZĄDOWY Faktoring samorządowy to rodzaj działalności finansowej polegającej na wykupie nieprzeterminowanych wierzytelności przedsiębiorstw, należnych im od Jednostek Samorządu Terytorialnego z tytułu dostaw towarów i/lub usług, wynikających z realizowanych kontraktów/przetargów połączony z finansowaniem oraz świadczeniem na ich rzecz dodatkowych usług. Faktorzy dostarczają przedsiębiorstwom współpracującym z JST środki finansowe pod fakturę/faktury płatne w określonej przyszłości, odnoszące się do realizacji inwestycji wynikającej z długoletnich programów inwestycyjnych zgodnie ze specyfikacją przetargu ogłoszonego na realizację danego projektu. Przedsiębiorstwa standardowo uzyskują 100% wartości wystawionych faktur po zrealizowaniu etapu inwestycji i udokumentowaniu bezsporności wierzytelności, poprzez przedstawienie uzgodnionej dokumentacji

Produkty dla JST SCHEMAT TRANSAKCJI GMINA Wykonawca Nabywanie wierzytelności wynikających z długoletnich programów inwestycyjnych GMINA Wykonanie inwestycji budowlanej dla Gminy Faktura VAT odbiorca : JST 20 % - płatne 2015 20 % - płatne 2016 20 % - płatne 2017 20% - płatne 2018 20 % - płatne 2019 Dokonanie płatności z faktury na rzecz banku Wykonawca Zapłata za fakturę 100 % jej wartości

Przedmiotem wykupu są wierzytelności: z odroczonym terminem płatności, istniejące i niewymagalne, bezsporne, co do istnienia, wysokości i terminu płatności, co, do których nie istnieją ograniczenia zbywalności wynikające z przepisów prawa, zastrzeżeń umownych lub właściwości zobowiązania, z terminem zapłaty nie dłuższym niż 15 lat. których płatnikiem jest Jednostka Samorządu Terytorialnego.

Produkty dla JST KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z FAKTORINGU SAMORZĄDOWEGO Korzyści dla Gminy : Pozyskanie finansowania jest kwestią wykonawcy, Ryzyko transakcyjne dla Gminy nie zmienia się Elastyczne kształtowanie terminów spłat, Brak zwiększania stanu zadłużenia wykorzystywanego do wyliczenia relacji, o której mowa w art.114 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych, dot. wierzytelności z terminem spłaty do 12 miesięcy, Możliwość zarezerwowania wolnych limitów zadłużenia na inne cele ,

Dziękujemy za uwagę FUNDACJA EKONOMII SKOJARZONEJ Jerzy T Dziękujemy za uwagę FUNDACJA EKONOMII SKOJARZONEJ Jerzy T. Żbikowski +48 660-221-172