„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
uczyć się języka angielskiego
Advertisements

który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Dobre praktyki w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Opracowała: Joanna Kozieł
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Na zajęciach z matematyki umiejętnie rozwijamy swoje zdolności logicznego myślenia, argumentacji, jak również ćwiczymy sprawność stosowania poznanych.
Czarodziejskie Mandale
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
„Otwarta droga ku przyszłości
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Co to jest spacer edukacyjny?
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
„Koło Młodych Odkrywców”
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Techniki efektywnego uczenia się
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
ŚWIATOWY DZIEŃ ZDROWIA W SŁONECZNEJ ŚWIETLICY z Samorządem Uczniowskim
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1

Realizowany był w okresie od lutego do kwietnia 2014r. Program obejmował cykl 4 spotkań w ramach zajęć pozalekcyjnych z uczniami klas IV i V. Realizowany był w okresie od lutego do kwietnia 2014r. W ramach zajęć dzieci poznawały wybrane metody i techniki uczenia się, które stymulowały wzrost ich zaangażowania i samodzielności oraz mobilizowały je do przyjęcia na siebie większej odpowiedzialności za proces nabywania wiedzy i umiejętności.

Spotkanie pierwsze Zajęcia rozpoczęły się od ćwiczeń integrujących grupę. Następnie uczniowie razem z prowadzącą spotkanie starali się odpowiedzieć na pytania: „Jak się uczyć?”, „Gdzie się uczyć?”, „Kiedy się uczyć?” Do tego celu wykorzystano prezentację multimedialną. Dzieci miały także okazję poznać oraz określić (za pomocą testu) preferowane style uczenia się. 3

Spotkanie drugie „TRENING PAMIĘCI” Podczas spotkania dzieci aktywnie ćwiczyły pamięć oraz rozwijały twórcze myślenie. Zaproponowano im następujące zadania: - ćwiczenia poprawiające sprawność umysłową - „Ruchy naprzemienne”, „Leniwe ósemki”, „Słoń” (metoda Paula Dennisona), - zapamiętanie sekwencji obrazków, a następnie ciągu słów, - układanie figur geometrycznych zgodnie z prezentowanymi wzorami, - rozwiązanie dwóch zagadek logicznych, - uzupełnianie prostego diagramu „Sudoku”,

- tworzenie grypy wyrazów rozpoczynających się od litery „p”, - podanie jak największej liczby słów kojarzących się z wyrazem „szyba” - układanie zdań, których kolejne wyrazy rozpoczynają się od M...K...P...B..., - wymyślić jak najwięcej zastosowań (praktycznych i dziwnych) „parasola”. Uczniowie wykazywali duże zainteresowanie i zaangażowanie, chętnie pracowali samodzielnie, jak i w grupach.

Spotkanie trzecie „Metody i techniki uczenia się” Pierwszą część spotkania poświęcono na omówienie i przećwiczenie następujących technik uczenia się: „Łańcuszek skojarzeń ” „Rymowanki” „Numeryczne haki”

Drugą część zajęć przeznaczono na zapoznanie uczniów z różnymi metodami robienia notatek (kontrastowe podkreślenia, streszczenia, konspekty, punkty i podpunkty, „mapy myśli” ) oraz zachęcenie ich do stosowania ww. metod w praktyce

Spotkanie czwarte Tworzenie „Map myśli”

Najciekawsze prace uczniów „LAS” - budowa las - rodzaje lasu - zwierzęta - rośliny - znaczenie - zagrożenia

Najciekawsze prace uczniów „WODA”

Najciekawsze prace uczniów - występowanie - wykorzystanie - znaczenie - zanieczyszczenie - stany skupienia - rodzaje zbiorników wodnych

Najciekawsze prace uczniów „PLANY NA WAKACJE” 12

Dzięki aktywnemu udziałowi uczniów i ich zaangażowaniu w zajęcia udało się zrealizować podstawowe cele spotkań. Wzmocniono i rozwinięto naturalne predyspozycje dzieci do nauk, podniesiono ich motywację do działania, a przede wszystkim wskazano nowe i efektywne narzędzia, dzięki którym łatwiej zrealizują zamierzone cele edukacyjne.