WEWN Ą TRZSZKOLNA PROCEDURA Oprac. Magdalena Dyszkiewicz WYDŁUŻANIE OKRESU EDUKACYJNEGO.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
Advertisements

Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Podstawy prawne i organizacja oddziałów integracyjnych
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
SZE Ś CIOLATEK W SZKOLE. Senat RP przyj ą ł 1 lutego nowelizacj ę ustawy o systemie o ś wiaty, która o dwa lata ­ z 2012 r. na 2014 r. ­ przesuwa wprowadzenie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Indywidualne nauczanie
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Opracowanie: mgr Tomasz Durawa
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
ROLA RODZICÓW W SZKOLE Szkoła jest instytucją, która wspiera rodziców w ich funkcji wychowawczej. Umożliwia także rodzicom ich udział w planowaniu i realizacji.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 8 stycznia 2016 r. Poz. 35.
Edukacja najmłodszych dzieci ma być skuteczna i przyjazna Nasza szkoła jest gotowa na to, aby w swe szeregi przyjąć sześcio i siedmiolatki.
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Awans zawodowy nauczycieli.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Kształcenie specjalne
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zapis prezentacji:

WEWN Ą TRZSZKOLNA PROCEDURA Oprac. Magdalena Dyszkiewicz WYDŁUŻANIE OKRESU EDUKACYJNEGO

PODSTAWA PRAWNA §3 ust. 7 Rozporz ą dzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych. (Dz.U. z 2002r. Nr 15, poz. 142)Rozporz ą dzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002r.

Dla uczniów niepełnosprawnych mo ż na przedłu ż y ć okres nauki na ka ż dym etapie edukacyjnym co najmniej o jeden rok, zwi ę kszaj ą c proporcjonalnie liczb ę godzin zaj ęć edukacyjnych.

Decyzj ę o przedłu ż eniu uczniowi okresu nauki podejmuje dyrektor : na uzasadniony wniosek rodzica lub wychowawcy, w uzgodnieniu z rodzicami ucznia, na podstawie szczegółowej analizy osi ą gni ęć edukacyjnych ucznia dokonanej przez rad ę pedagogiczn ą.

Decyzj ę o wydłu ż eniu uczniowi okresu nauki nale ż y podj ąć nie pó ź niej ni ż do ko ń ca lutego roku poprzedzaj ą cego ostatni rok nauki w danej szkole.

Procedura wewnątrzszkolna Wniosek o wydłu ż enie uczniowi okresu edukacyjnego na danym etapie edukacyjnym składaj ą do dyrektora szkoły rodzice ( prawni opiekunowie ) ucznia lub wychowawca, Do wniosku doł ą cza si ę uzasadnienie, Wniosek nale ż y zło ż y ć nie pó ź niej ni ż do ko ń ca stycznia roku poprzedzaj ą cego ostatni rok nauki na danym etapie edukacyjnym.

Rada pedagogiczna dokonuje wnikliwej analizy osi ą gni ęć edukacyjnych ucznia. Podejmuje uchwał ę w sprawie wyra ż enia opinii na temat zasadno ś ci wniosku.

Dyrektor podejmuje decyzj ę o przedłu ż eniu uczniowi okresu edukacyjnego na danym etapie edukacyjnym: Na uzasadniony wniosek rodziców ( prawnych opiekunów) lub wychowawcy, Po wcze ś niejszej analizie osi ą gni ęć edukacyjnych ucznia dokonanej przez Rad ę Pedagogiczn ą, W uzgodnieniu z rodzicami, Nie pó ź niej ni ż do ko ń ca lutego roku poprzedzaj ą cego ostatni rok nauki na danym etapie edukacyjnym.

Ucze ń, któremu wydłu ż ono okres edukacyjny, na zako ń czenie pierwszego roku realizacji wydłu ż onego etapu edukacyjnego nie podlega klasyfikacji rocznej i nie otrzymuje ś wiadectwa promocyjnego. Ucze ń otrzymuje za ś wiadczenie o przebiegu nauczania.

Dla ucznia, któremu wydłu ż ono okres edukacyjny, opracowuje si ę indywidualny program uwzgl ę dniaj ą cy to wydłu ż enie.

W sprawozdaniu statystycznym ucznia, któremu wydłu ż ono etap edukacyjny, wykazuje si ę jako ucznia niepromowanego.