Konsument.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bądź świadomym konsumentem
Advertisements

Cel lekcji: poznanie istoty kredytu konsumenckiego i różnic między kredytem inwestycyjnym, a kredytem konsumenckim. Oczekiwane osiągnięcia ucznia: wyjaśni.
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
PRAWNE FORMY DZIAŁANIA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ.
INTERNET POŻYTECZNIE-
Kontrola koncentracji przedsiębiorców – proponowane zmiany legislacyjne Lucyna Kołnierzak Starszy Specjalista Departament Kontroli Koncentracji Urząd.
Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
Ekonomiczna teoria biurokracji
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku
Internet 2006: rozwój e-commerce
Autor: Adam Bzdawka kl. III LI
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
–KANCELARIA RADCÓW PRAWNYCH SOBCZAK - POŁCZYŃSKA ŁAGODA –1–1 człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Schemat etapów postępowania w przypadku naruszeń interesów konsumentów
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
PRZYWILEJE I OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY ORAZ KONSUMENTA
Prawa konsumenta.
KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Opracowanie: Wioleta Musiał
Konferencja Zmagania z koniunkturą czyli dobre i złe strony kryzysu Villa Drawa 28/29 maja Ogólne warunki sprzedaży – nasza polisa.
zastosowanie w rozliczeniach transakcji handlowych
Dziś Zajmiemy Się Takimi Hasłami:
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
G r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom Research
Procedury związane ze zgłaszaniem, uczestnictwem, rozliczaniem i raportowaniem projektów VOUCHER BADAWCZY BIURO UPOWSZECHNIANIA NAUKI UKW.
Prawa konsumenta Czyli z czym to się je..
Prawdy oczywiste Sprzedaż zgodnie z ustawą o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Konsument – świadomy uczestnik rynku
Prawdy oczywiste Regulamin sklepu internetowego - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawo ochrony konsumentów
Rynek Biomasy na Platformie InfoEngine OTC Model funkcjonowania Rynku Biomasy dla Celów Energetycznych Listopad 2014.
OBOWIĄZKI ZARZĄDCÓW CMENTARZY PORADNIK Warszawa, listopad 2014 r.
Prawo ochrony konsumentów
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Sprawozdanie z działalności Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu w roku 2014 Sprawozdanie stanowi wykonanie art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego.
Dr hab. Marlena Pecyna Wykład 24 marca 2015 r.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
Ul. Basztowa 22, Kraków tel , fax NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA [ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej.
Reglamentacja procesu budowy
OCENA OFERT NA USŁUGI INŻYNIERA WEDŁUG KRYTERIÓW POZACENOWYCH Andrzej Grabiec Inżynier Konsultant SIDIR; Warsztaty SIDIR 23 czerwca 2015 Wyłączny reprezentant.
PRZESZKODY W DOCHODZENIU ROSZCZEŃ W SPRAWACH KONSUMENCKICH adwokat Bartosz Kosmala prezes krakowskiego oddziału Federacji Konsumentów członek Rady Krajowej.
Zakres obowiązywania kpa
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. Rachunek powierniczy –Rachunek celowy przeznaczony do gromadzenia środków i prowadzenia rozliczeń pomiędzy określonymi.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
BUSINESS LEX POZNAŃ, Ul. Chwaliszewo 60/62 Tel Fax
T. Skoczny, D. Aziewicz Ochrona wolnej i uczciwej konkurencji Wykład monograficzny WZ UW Warszawa 2013.
Działaniu 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskch na lata , w zakresie budowy.
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
T. Skoczny Zwalczanie nieuczciwej konkurencji
Konsument jest to osoba fizyczna, która nabywa określony towar lub usługę tylko na potrzeby własne lub swojego gospodarstwa domowego. Osoba, która kupuje.
Poradnik wodociągowo-kanalizacyjny   Przegląd zagadnień w świetle decyzji UOKiK Warszawa, lipiec 2016.
Barbara Denisiuk. Postępowanie cywilne Inf. ogólne grupowe SOKIK Postępowanie polubowne mediacja arbitraż.
Postępowania Prezesa UOKiK w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów dotyczące reklam suplementów diety.
Mirosław Pachucki   Ulgi w podatku od nieruchomości jako pomoc de minimis w kontekście rozwiązań oferowanych przez miasto Racibórz Piotr Wojaczek, Mirosław.
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
O czym pamiętać podczas zakupów?
ZAKUPY W INTERNECIE Autorka: Lena Eisner.
Ochrona praw konsumenta – odpowiedzialność za sprzedany towar
15 marca ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW KONSUMENTA
Publiczne prawo konkurencji
Publiczne prawo konkurencji
Umowy przenoszące prawa
OBOWIĄZKI ZARZĄDCÓW CMENTARZY PORADNIK
Ochrona konsumenta usług zawieranych na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa Barbara Trybulińska.
Prawo cywilne w zarządzaniu oświatą (część II)
Zapis prezentacji:

Konsument

Konsumenci jako komunikatywna publiczność rynkowa Komunikatywna publiczność rynkowa przy pomocy środków przekazu, czyli czasopism, targów, wystaw i programów konsumenckich prezentuje swe wymagania wobec producentów. Pojęcie to zostało stworzone i wprowadzone przez Eugena Buβa. Przyjął on 2 założenia, na bazie których zbudował nowy model rynku. Pierwsze z założeń dotyczy zaufania i integracji, które zachodzą na rynku między przedsiębiorstwem a publicznością rynkową. Drugie zaś związane jest z pełnioną przez dane przedsiębiorstwo funkcją, polegającą na łączeniu się z konsumentami.

Podstawowe prawa konsumentów 1.Prawo do ochrony zdrowia i bezpieczeństwa 2.Odpowiedzialność za produkt 3.Bezpieczeństwo produktu 4.Ochrona konsumenta przed informacją naruszającą jego prywatność 5.Prawo do informacji 6.Ochrona konsumenta przed uciążliwą reklamą 7.Informacje na temat żywności 8.Prawo do ochrony interesu ekonomicznego 9.Zakaz informacji wprowadzającej w błąd 10.Prawo do reprezentacji swoich interesów

Do ich kompetencji KONSUMENTA należy: 1.Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów. 2.Wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów. 3.Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów. 4.Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi. 5.Wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

Decyzje konsumenta Założenia: 1.Konsument podejmuje decyzje racjonalne. 2,Konsument w swoich decyzjach kieruje się własnym interesem. 3.Spośród koszyków dóbr osiągalnych konsument wybiera koszyk dający mu największą satysfakcję. 4.Przy danym ograniczeniu budżetowym konsument stara się osiągnąć maksymalny możliwy poziom użyteczności. 5.Konsument jest świadomy swoich postaw, motywów i potrzeb oraz ma do nich introspekcyjny dostęp.

Zasady zakupów w Internecie

1. Sprawdź dane kontaktowe i wiarygodność przedsiębiorcy. 2 1. Sprawdź dane kontaktowe i wiarygodność przedsiębiorcy. 2.Nie klikaj odnośników w e-mailach - możesz paść ofiarą oszustwa. 3.Wybieraj sklepy z certyfikatami zaufania, szukaj opinii o sprzedawcy. 4. Sprawdź bezpieczeństwo płatności. 5. Sprawdź koszty i czas dostawy zamówionego towaru. 6. Nie bój się składać reklamacji. 7. Zachowaj korespondencję ze sprzedawcą. 8. Możesz zwrócić towar w ciągu 10 dni bez ponoszenia kosztów.

Obowiązki sprzedawcy 1. Podawać w czytelny sposób cenę oferowanego towaru 2.W szczególnych przypadkach , gdy towar sprzedawany jest na raty lub na zamówienie lub za cenę powyżej dwóch tysięcy złotych, sprzedawca ma obowiązek potwierdzić na piśmie wszystkie istotne warunki umowy. Całkowitą cenę , rodzaj towaru i jego ilość . 3. Towar przeznaczony do sprzedaży powinien mieć czytelny opis w języku polskim . W szczególności musi zawierać nazwę towaru producenta i importera oraz kraju pochodzenia . Ważne są atesty wymagane certyfikaty 4. Sprzedawca ma obowiązek przekazać zakupiony towar razem z jego wyposażeniem i dokumentacją w języku polskim 5. na żądanie klienta , sprzedający musi wyjaśnić znaczenie poszczególnych punktów umowy 6.Punkt sprzedaży musi spełnić warunki umożliwiające kupującemu wybór towaru sprawdzenie jego działania jakość i kompletność wyposażenia .

Obowiązki konsumentów Konsument posiada nie tylko określona prawa ale także obowiązki. Jednak nie wszyscy konsumenci wiedzą o swoich obowiązkach dlatego ich nie przestrzegają.

Racjonalne myślenie Budowa gwarancji Obowiązki konsumentów 3. Najważniejsze obowiązki : Racjonalne myślenie Budowa gwarancji Obowiązki konsumentów

Przykładowa reklamacja wadliwego przedmiotu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) – polski urząd antymonopolowy, obsługujący Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który jest centralnym organem administracji państwowej (rządowej), działający na podstawie ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów Agnieszka Wojtczak Adres do korespondencji: ul. Słowackiego 10 , 56-400 Oleśnica Tel.: 3140157 Fax: 3140110 Miejsce urzędowania: Starostwo Powiatowe w Oleśnicy pokój nr 212 ( I piętro ) Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów.

Do kompetencji rzecznika konsumentów należy: - zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów, - składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, - występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów, - współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Państwowej oraz organizacjami konsumenckimi.

Wykonali : Aleksandra Adamska Dominik Suchecki Dawid Świder Albert Poliszczuk Jakub Drozdel