Aleksandra Popławska Marta Pawłowska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
PODEJMOWANIE DECYZJI STRATEGICZNYCH
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
MARKETING STRATEGICZNY
Podstawy wyboru strategii marketingowej
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Analiza SWOT… a po co mi to? (cz.2)
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
Analiza SWOT… a po co mi to?
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Szkolenia, Coaching, PR.
1.
Diagnoza społeczności lokalnych. Każdy zespól wybiera jedną grupę docelową: 1)Władze gminy, urzędnicy. np. Wójt, Sołtys, Radny, Urzędnik itd 2) Osoby.
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Czym jest wizja? Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości placówki wykreowanym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą.
Elementy składowe Biznes Planu
POJĘCIE MARKETINGU. MARKETING jest to proces społeczno-gospodarczy mający na celu poznanie przyszłej struktury popytu na produkty lub usługi oraz zaspokojenie.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Brzesko, 27 maja 2013 r.  Zapoznanie uczestników szkolenia z podstawowymi założeniami związanymi z marketingiem ich placówki edukacyjnej.  Nabycie.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Segmentacja rynku.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Zarządzanie strategiczne 7
Firmy globalne.
Funkcja planowania.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Aleksandra Popławska Marta Pawłowska Strategia organizacji

2 Strategie Pojęcie Teorie Jako plan Prognozowanie SWOT Jako proces Niepełna racjonalność Metafora garncarza Utrwalanie strategii Jako pozycja Model 5 sił Jako zasób Teoria zasobowa Budowa strategii 2

Czym jest strategia? proces tworzenia specyficznego, perspektywicznego, planu działania, wzorzec działania, ciąg decyzji, określonych zachowań w pewnym przedziale czasu, określenie głównych, długofalowych celów firmy, proces samoidentyfikacji organizacji poprzez określenie jego misji, celu i ich konsekwentną realizację, sposób dochodzenia do pożądanej pozycji konkurencyjnej / rynkowej 3

Teorie strategii: Teoria strategii jako planu długookresowego Teoria strategii jako procesu (ewolucji) Teoria strategii jako pozycja konkurencyjna Teoria zasobów i dynamicznych umiejętności 4

Strategia jako plan długookresowy Podstawowe założenia: • efektem procesu planowania powinna być gotowa do wdrożenia strategia – dokument, który mówi, co, kto i jak ma zrobić • organizacje dzięki budowaniu planów strategicznych mogą i powinny swoją przyszłość kształtować w racjonalny i uporządkowany sposób • w tworzeniu strategii najbardziej się liczy perspektywa prezesa firmy („głównego stratega”) lub szerzej –naczelnego kierownictwa • budowanie strategii jest zdyscyplinowanym, formalnym procesem łączącym analizę otoczenia i diagnozę stanu organizacji (SWOT) 5

Analiza strategiczna SWOT Technika analityczna SWOT polega na posegregowaniu posiadanych informacji o danej sprawie na cztery grupy (cztery kategorie czynników strategicznych): S (Strengths) – mocne strony: wszystko to co stanowi atut, przewagę, zaletę analizowanego obiektu, W (Weaknesses) – słabe strony: wszystko to co stanowi słabość, barierę, wadę analizowanego obiektu, O (Opportunities) – szanse: wszystko to co stwarza dla analizowanego obiektu szansę korzystnej zmiany, T (Threats) – zagrożenia: wszystko to co stwarza dla analizowanego obiektu niebezpieczeństwo zmiany niekorzystnej. 6

Strategia jako proces (ewolucja) Główne założenia: Koncentracja na procesie powstawania powtarzalnych wzorców decyzji i działań w zachowaniu organizacji Proces budowy strategii nie jest w pełni racjonalny, a zdyscyplinowany i formalny obraz planowania jest zwykłą idealizacją Realna strategia jest wypadkową strategii zamierzonej i samorzutnej (metafora stratega – garncarza) Działania samorzutne i zamierzone tworzą z czasem spójny wzorzec decyzji i działań 7

Proces powstawania strategii organizacyjnej w teorii ewolucyjnej 8

Strategia jako pozycja konkurencyjna punktem wyjścia do budowy i analizy strategii jest otoczenie organizacji; strategie należy formułować zawsze pod kątem konkurencji; istnieją dwie bazowe strategie do budowania przewagi konkurencyjnej na rynku: minimalizacja kosztów i zróżnicowanie oferty produktów lub usług; przewaga kosztowa jest najbardziej fundamentalną przewagą konkurencją; strategia zróżnicowania wyrobów w większym stopniu niż strategia przewagi kosztowej ogranicza swobodę konkurencyjną organizacji, ale utrudnia atak konkurencji; 9

Model 5 sił Portera 10

Strategia jako zasób Kluczowe zasoby i umiejętności są nierównomiernie rozlokowane na rynku i mają ograniczoną mobilność Istnieje bezpośrednia zależność pomiędzy zasobami firmy, przewagą konkurencyjną oraz uzyskiwaną efektywnością W warunkach dużej zmienności i złożoności rynków nawet cenne, rzadkie i trudne do imitacji zasoby nie wystarczają, by zbudować przewagę 11

Budowa strategii 12

Strategia marketingowa Marketing – jest to proces społeczno- gospodarczy polegający na rozumieniu, kształtowaniu i dostarczaniu wartości pozwalającej zaspokoić potrzeby określonej grupy nabywców w sposób tworzący wzajemną satysfakcję 13

Korzyści produktowe Korzyści usługowe Wartość oferty Korzyści pracowników Wartość dla klienta Korzyści wizerunkowe Cena Koszty oferty Koszty zakupu Koszty użytkowania 14

Strategia obsługi rynku Segmentacja rynku Wybór rynku docelowego Pozycjonowanie oferty 15

KRZYŻÓWKA N A B Y W C Y U M I E J Ę T N O Ś C I M A R K E T I N G C T H R E A T S D O M E N A Z A S Ó B P O R T E R K W I Z J A N G A R N C A R Z A 16

Benchmarking - Jest to metoda polegająca na wyborze wzorcowego konkurenta, porównywania z nim własnej organizacji i dostosowania jego podejścia do warunków działania firmy. Za firmę wzorcową uznaje się tę, która osiąga dużo lepsze wyniki niż analizowane przedsiębiorstwo. Przy czym istota polega nie na znajdowaniu i przenoszeniu gotowych wzorców, lecz na sposobie dochodzenia do najlepszych rozwiązań. 17

Dziękujemy za uwagę! 18