Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
ŚWIATŁO.
Witam Nazywam się Remigiusz Jabłoński. Jestem nauczycielem Specjalistycznego Ogniska Pracy Pozaszkolnej – Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego w.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt reformy programowej
Sposoby wykorzystania sieci
FIZYKA OGÓLNA III, Optyka
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
?.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Multimedialne środowisko nauczania fizyki dla szkół ponadgimnazjalnych
LEKCJA OPTYKI Z WYKORZYSTANIEM BADAŃ WITELONA
O FIZYCE Podstawowe pojęcia.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Oddziaływania w przyrodzie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Źródła energii na świecie
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zagadnienia związane z energetyką jądrową w e-podręcznikach do chemii i do fizyki „Rad wykryłam, lecz nie stworzyłam, więc nie należy do mnie, a jest.
atomowe i molekularne (cząsteczkowe)
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
„Czysta energia w mieście” Konkurs dla szkół podstawowych w ramach konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” – VI edycja 2016.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
mgr Eugeniusz Janeczek
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Konkurs Wydawnictwa Nowa Era PROJEKT Z KLASĄ 2013 r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zapis prezentacji:

Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki , Priorytet IX, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty

 Zapoznanie z podstawowymi pojęciami fizycznymi opisującymi cechy przyrody.  Zapoznanie z podstawowymi metodami i technikami badawczymi służącymi poznawaniu świata przyrody.  Nabycie umiejętności służących do przeprowadzenia prostych eksperymentów fizycznych.

Uczestnik kursu:  Umie zdefiniować podstawowe pojęcia fizyczne dotyczące tematyki objętej programem kursu.  Potrafi rozwiązywać proste zadania rachunkowe pozwalające na obliczenie podstawowych wielkości fizycznych związanych procesami fizycznymi zachodzącymi w przyrodzie.  Potrafi zaplanować eksperyment fizyczny, potrafi go przeprowadzić i zanalizować jego wyniki.  Umie scharakteryzować aktualne obszary badań fizycznych.

Świat oczyma fizyka:  obserwacja, pomiar, eksperyment, metoda naukowa w fizyce,  analiza zjawisk i opis światła z punktu widzenia fizyki i innych nauk przyrodniczych.

Elementy tworzące świat i ich wzajemne oddziaływanie:  elementy fizyki atomowej i jądrowej.  kinetyczno-molekularny model budowy materii. Podstawy hydro i aerostatyki. Fale mechaniczne i ich właściwości.

Równowaga statyczna i dynamiczna w skali makro i mikroskopowej:  podstawowe pojęcia opisujące ruch i jego przyczyny (położenie, prędkość, zmiana prędkości, siła, równowaga sił, typy równowagi - maszyny proste).

Podstawy astronomii:  podstawowe obiekty astronomiczne: gwiazdy, planety, komety, asteroidy, meteory.  planetarny Układ Słoneczny (uzupełnienie treści z geografii).

Fale elektromagnetyczne:  widmo fal elektromagnetycznych (zastosowania),  elementy optyki geometrycznej

 Z laboratorium uczonego do codziennej praktyki – aktualne obszary badań.

 Badanie zjawisk towarzyszących przemianom fazowym substancji.

 Doświadczalne sprawdzanie podstawowych praw aerostatyki i hydrostatyki.  Badanie rozszerzalności cieplnej ciał.

Procesy falowe jako nośniki energii i informacji:  Badanie podstawowych zjawisk falowych dotyczących fal mechanicznych  Badanie właściwości fal elektromagnetycznych (w tym zjawisk optycznych).

 Podstawowe eksperymenty fizyczne związane z klimatem.

Treści programowe realizowane będą w formie:  Wykładu z udziałem środków audiowizualnych.  Pokazów eksperymentów fizycznych.  Samodzielnie zaplanowanych i wykonanych przez uczestników kursu eksperymentów fizycznych.  Pracy własnej uczestników kursu.

Ciekawe źródła internetowe:   old/Content/Chapters/Education/Online Resources/Games-en.html old/Content/Chapters/Education/Online Resources/Games-en.html  

Przydatne podręczniki:  Encyklopedia PWN „Fizyka. Spojrzenie na czas, przestrzeń i materię” – Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002  Stanisław Jaśkowiak „Zbiór zadań i pytań z fizyki z elementami przyrodoznawstwa dla uczniów szkół podstawowych” – Wydawnictwo Pomoce Dydaktyczne, Olsztyn 1996  Hans Jurgen Press „Przez zabawę do nauki” – Wydawnictwo Marba Crown LTD  Stephen Pople, Peter Whitehead „Vademecum ucznia. Fizyka” – Wydawnictwo Delta Świat Książki 1996  A. Mike Mullane „Czy w kosmosie trzeszczy w uszach” – Wydawnictwo Prószyński i S-ka, Warszawa 2003

BIURO PROJEKTU Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p Szczecin tel.: 091/