METODY PRACY O metodzie 1. Charakterystyka podejścia 2 Metoda bezpośrednia Wielozmysłowość Strukturalność Sekwencyjność Powtarzalność Kumulacyjność.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Jakie strategie podczas czytania polskiego hipertekstu stosują uczący się języka polskiego jako obcego?
Pomoc dla dzieci z trudnościami w uczeniu się i nie tylko…
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
ENCYKLOPEDIE I SŁOWNIKI
Zespół Szkół Specjalnych Nr 23 im. J. Korczaka w Częstochowie.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Posiedzenie Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi
Nauczanie języka obcego uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (ze szczególnym uwzględnieniem niepełnosprawności intelektualnej) dr Małgorzata.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
logopedyczny-prezentacja
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
z Oddziałami Integracyjnymi
Dydaktyka ogólna.
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z elementami terapii pedagogicznej
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Dysleksja i trudności szkolne
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Trening metodą Warnkego
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Idea oceniania kształtującego
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Umiejętność obserwacji.
NAUCZANIE DWUJĘZYCZNE
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk
(terapia czytelnicza)
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Ewa Domagała –Zyśk, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Informator dla rodziców
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
INFORMACJE DLA RODZICÓW
DYSLEKSJA.
METODA DOBREGO STARTU.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
EGZAMIN MATURALNY 2018r..
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Obserwacja wybranych uczniów
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA)
Zapis prezentacji:

METODY PRACY O metodzie 1

Charakterystyka podejścia 2 Metoda bezpośrednia Wielozmysłowość Strukturalność Sekwencyjność Powtarzalność Kumulacyjność

Instrukcja bezpośrednia 3 Jasne i zrozumiałe objaśnianie, które eliminuje nieporozumienia i błędne interpretacje, co znacząco wpływa na tempo uczenia się Odejście od podejścia naturalnego do nauczania języków obcych

VAKT 4 Uaktywnienie 4 kanałów zmysłowych:  V – wzrokowy  A – słuchowy  K – kinestetyczny  T – dotykowy Im więcej kanałów kojarzeniowych jest otwartych tym większa szansa na kojarzenie i integrowanie wzrokowych i dźwiękowych cech słów i ich znaczenia

Metoda "małych kroków" Materiał jest podzielony na małe, łatwo przyswajalne części, a co ważne są one dostosowane do możliwości percepcyjnych uczniów ze specyficznymi trudnościami 5

Sekwencyjność Stosowanie utrwalonych elementów przy wprowadzaniu nowych elementów Łatwiejsze i prostsze elementy języka wprowadzane są przed strukturami bardziej złożonymi. 6

Kumulacja Utrwalony materiał to baza, do której dodawane są nowe elementy 7

Powtarzalność Overlearning – w celu osiągnięcia automatyzacji 8

Kompensacyjna działalność Zaangażowanie różnych modalności to otwarcie możliwości dla kompensacyjnej działalności sprawniejszych kanałów 9

Korekcja 10 Z jednej strony usprawnienie zaburzonych funkcji np. w przypadku zaburzeń słuchowo-językowych stosuje się specjalny trening świadomości fonologicznej w języku angielskim co pozytywnie wpływa na przetwarzanie słuchowe angielskojęzycznego materiału.

Kompensacja 11 Z drugiej zaś strony wykorzystanie terapeutycznego elementu kompensacyjnego przez ćwiczenie kanałów niezaburzonych, dzięki czemu mogą się one stać wsparciem dla funkcji zaburzonych lub też je zastąpić.

ZAŚWIADCZENIE O DYSLEKSJI = SKIEROWANIE DO DODATKOWEJ PRACY Dostosowanie wymagań nie jest obniżeniem wymagań 12

Zrozumienie problemu może być ważniejsze od strategii 13

Zaburzenia emocjonalne 14 Mimo, że zaburzenia emocjonalne są wtórne w stosunku do dysleksji rozwojowej (nie są jej przyczyną, ale raczej jej skutkiem) to doświadczenie porażki szkolnej może w znacznym stopniu przyczynić się do eskalacji problemu, uzupełniając go o zaburzenia zachowania