System informacji oświatowej po dwóch latach Andrzej Urmański, główny specjalista w DKZU MEN
Elementy systemu, które będą podlegać ocenie Porównywalność danych Kompletność danych Funkcjonalność systemu Przejrzystość instrukcji Jakość weryfikacji danych
Porównywalność danych Uczniowie gimnazjów 2006/2007 Rodzaj szkoły SIO / wg stanu na / GUS /wg stanu na / Różnica % Dzieci i młodzież ,9% Specjalne ,7% Dorośli ,5% RAZEM ,9%
Kompletność danych Na poziomie 99,1% - braki występują przede wszystkim w szkołach policealnych bez uprawnień szkół publicznych
Ocena funkcjonalności systemu Ocena programu do gromadzenia danych: -Poruszanie się po programie -„Widzialność” tabel -Czytelność tabel -Kontrola zgodności danych między różnymi tabelami
Przejrzystość instrukcji Układ instrukcji Jasność sformułowań Odwołania do aktów prawnych
Jakość weryfikacji danych Na poziomie szkoły Na poziomie jst Na poziomie kuratorium Na poziomie MEN