PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
czyli zostań kowalem swojego losu
Advertisements

Badania operacyjne. Wykład 1
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Poznawanie metody projektu
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
Przedsiębiorca i przedsiębiorczość
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Richard Lucas Komitet Honorowy - Światowy Tydzień Przedsiębiorczości.
Nasza szkoła- nasza klasa
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 11 i 12 Nowa teoria mikroekonomiczna – Koncepcje przedsiębiorstwa i przedsiębiorczości.
Szczecin, 15 września 2008 r. Akademia Młodych Ośrodek Akademicki REJS Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
Miniprzedsiębiorstwo
Organizacja i zarządzanie firmą
PROGRAM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA GIMNAZJÓW
Wyzwania przedsiębiorczości
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Współczesny nauczyciel a idea Janusza Korczaka
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Charakterystyka przedsiębiorcy cz. I
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Na czym polega projekt Młodzi Przedsiębiorczy? Jego celem jest wyposażenie młodych osób w wiedzę i umiejętności niezbędne do założenia i prowadzenia.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
KLOCKOMANIA.
Czym jest doradztwo zawodowe?
Przedsiębiorczość polskiego przedsiębiorcy. Rzeczy najbardziej istotnych nigdy nie wolno zostawiać na łasce rzeczy najmniej istotnych. J. W. Goethe.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROFILAKTYKA.
Moja przedsiębiorczość
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Możliwości finansowania współpracy nauki i biznesu
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Forma Aktywności Społecznej !
Zasady pracy metodą projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorca prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Przedsiębiorczość Ćwiczenia Zajęcia 2.  Metafora - inaczej przenośnia to środek stylistyczny polegający na utworzeniu nowego, innego niż pierwotnie znaczenia.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Menedżer i zarządzanie
PLANOWANIE I PODEJMOWANIE DECYZJI
Bądź jak HIPOLIT POŻYTECZNY OTWARTY PRZEWIDUJĄCY PRZEDSIĘBIORCZY
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

Przedsiębiorczość -   to cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce pojęcie przedsiębiorczość rozumiane jest jako forma pracy lub jako czwarty czynnik produkcji (obok pracy, ziemi i kapitału). Główne cechy przedsiębiorców to przede wszystkim umiejętność dostrzegania potrzeb i doskonalenia pomysłów, zdolności do wykorzystywania nadarzających się okazji oraz gotowość do podejmowania ryzyka.

O przedsiębiorczości można mówić w dwóch wymiarach: 1. Proces (akt tworzenia i budowanie czegoś nowego, nowego przedsiębiorstwa). Przedsiębiorczość to zorganizowany proces działań ukierunkowany w danych warunkach na wykorzystanie nowatorskiego pomysłu w celu generowania korzyści na rynku. W procesie budowania podkreśla się: -umiejętność wykorzystania pomysłów, okazji, -ryzyko (niepewność). 2. Zespół cech opisujących szczególny sposób postępowania człowieka. Przedsiębiorczość wyróżnia się: dynamizmem, aktywnością skłonnością do podejmowania ryzyka umiejętnością przystosowywania się do zmieniających się warunków postrzeganiem szans i ich wykorzystywaniem innowacyjnością i motoryką.

Człowiek przedsiębiorczy Pracowity Lojalny Asertywny Pomysłowy Kreatywny Inteligentny Zaangażowany Człowiek przedsiębiorczy Zorganizowany Uprzejmy Sprytny Odważny Uczciwy

GENEZA Termin "przedsiębiorczość" po raz pierwszy pojawił się na przełomie XVIII i XIX wieku. Początku zainteresowań naukowych i badawczych nad przedsiębiorczością, należy upatrywać w rewolucji przemysłowej oraz pionierach rodzącego się kapitalizmu. Związane to było z tworzeniem się w ówczesnym czasie nowych form gospodarowania, zarządzania oraz ekonomizacją życia społecznego, poprzez odpowiednie wykorzystanie potencjału kapitałowego, technicznego, surowcowego oraz ludzkiego. Alokacji kapitału towarzyszyło spore ryzyko. Wiązało się ono z szansą na szybkie zwielokrotnienie zysku, ale równie często powodowało także upadek i bankructwo. Przedsiębiorczość objaśniona został w dziełach przedstawicieli ekonomicznej i społecznej myśli liberalnej. Za prekursorów uznaje się: A. Smitha, J. B. Saya i J. Schumpetera.

NASZE DZIAŁANIA Udział w kursie dostarczył nam wiele cennej wiedzy, przydatną w życiu codziennym. Posiedliśmy konkretne umiejętności dotyczące np: planowania wycieczki. Wiemy już co oznaczają różne terminy ekonomiczne, takie jak: stopa procentowa czy płynność finansowa.

CO ROBILIŚMY Oprócz wykonywania poszczególnych modułów braliśmy udział w konkursach (np. w konkursie ,, sfotografujcie się przy pracy”, którego rezultaty mogliście już zobaczyć we wcześniejszym wpisie na naszym blogu). Braliśmy udział w dyskusjach na forum i sami zaczynaliśmy nowe wątki. Założyliśmy również własnego bloga i komentowaliśmy poczynania innych.

Jak pracowało nam się w grupie? Nasze największe osiągnięcia? Stwierdzamy, że byliśmy nadzwyczaj zgodną i dobrze zorganizowaną załogą. Trzymaliśmy się ustalonych wcześniej zasad i chętnie wykonywaliśmy nasze zadania. Ważne decyzje podejmowaliśmy razem. W naszym zespole nie pojawiały się konflikty. Praca polegała na wzajemnym pomaganiu sobie. Za największy sukces uznaliśmy wykonanie wszystkich zadań w terminie oraz założenie bloga.

Czego nauczyła nas praca w grupie? Dzięki udziałowi w ,,Młodych Przedsiębiorczy” systematyczności i odpowiedzialności, ponieważ zadania trzeba było wykonywać konkretnie i dokładnie oraz oddawać je w wyznaczonym terminie. Spotykaliśmy się też co tydzień w związku z SKP, więc praca nad modułami stała się dla nas czymś naturalnym. Podjęliśmy się też prowadzenia bloga, a to również zobowiązuje.

Czy było warto? Z całą pewnością mówimy, że tak. Była to wspaniała integracja i nauka przez zabawę. Czekamy na rozpoczęcie drugiej części kursu, a wszystkich tych, którzy nie brali udziału w programie ,, Młodzi Przedsiębiorczy” zachęcamy wzięcia w nim udziału.

NASZ UDZIAŁ W KONKURSACH Na początku grudnia 2014 roku został ogłoszony konkurs dla uczestników programu ,, Młodzi Przedsiębiorczy”. Z wielką chęcią wzięliśmy w nim udział Polegał on na sfotografowaniu swoich działań. Mieliśmy podane dwa tematy do wykonania zdjęć: Młodzi Przedsiębiorczy przy pracy – Zarządzamy swoimi finansami oraz Młodzi Przedsiębiorczy przy pracy – Pracujemy razem na sukces. Wykonaliśmy dwa zdjęcia. Oto jedno z nich:

KONIEC DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Wyk. Grupa Mysłowianie