Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
© SMWI, 2006 Konferencja UNDERSTAND, Poznań, czerwca 2006 Znaczenie badań nad rozwojem społeczeństwa informacyjnego w nowych regionach UE – perspektywa.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Miejski Obszar Funkcjonalny
innowacyjna wielkopolska
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Plany transportowe w świetle doświadczeń wybranych krajów UE
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
ŚRODOWISKO A ZDROWIE Program Wieloletni.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
KIERUNKI POLITYKI REGIONALNEJ W POLSCE
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Wrzesień 2006 r. kwiecień 2006.
Polityka przestrzenna Wielkopolski w zakresie zwartości zabudowy
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Czytelność układu linii
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Planowanie i wdrażanie inteligentnych systemów transportowych w Polsce
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc.
Regionalne Obserwatorium Terytorialne Województwa Łódzkiego
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Przedsiębiorczość i gospodarka,
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Zmiany w Planie działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Radziejowice, 17 czerwca 2015 r. Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju.
PROJEKTY NA RZECZ RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ ZE ŚRODKÓW PO INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO października 2015 r.
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
IV Konferencja Koleje Samorządowe Szanse i zagrożenia Łódź r ROLA WSPÓŁPRACY KOLEI SAMORZĄDOWYCH W ODPOWIEDZI NA ZAGROŻENIA PŁYNĄCE Z RYNKU.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Warunki wstępne (ex ante) stan
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice, 30 maja 2014 r.

Wprowadzenie KRAKOWICE – fikcja, czy konieczność? Zacieśnianie współpracy między ośrodkami Ogromny potencjał Koncepcja stworzenia megapolis źródło:

Współpraca ponadregionalna Strategia Rozwoju Polski Południowej (kwiecień 2013) Na poziomie krajowym – tzw. strategia ponadregionalna (styczeń 2014) Powołanie Rady Koordynującej (luty 2014) Opracowanie listy wspólnych projektów, o które będą aplikowały województwa Rola funduszy UE (promujących projekty ponadregionalne)

Obsługa transportowa obszaru Silny nacisk na rozwój transportu zbiorowego (zwłaszcza kolej) Programy zachęcania do korzystania z niezmotoryzowanych środków przemieszczania się Ograniczanie roli samochodu w obsłudze transportowej

Współpraca międzyregionalna Obszary „przygraniczne”

Integracja obszarów Integracja planowania przestrzennego obszarów położonych wzdłuż linii kolejowej i układu drogowego, z polaryzacją zabudowy przy przystankach kolejowych i węzłach przesiadkowych System parkingów Park&Ride Działania dotyczące wdrożenia wspólnego biletu kolejowego i autobusowego

Plany transportowe Rola planów transportowych na poziomie województwa Woj. śląskie i małopolskie mają takie dokumenty

Dostępne bazy danych Badania zachowań komunikacyjnych w województwie Badania lokalne Pomiary natężenia ruchu / potoków pasażerskich Modele transportowe ze szczególnym uwzględnieniem obszarów na granicy województw

Spójność podejmowanych działań Zgodność polityk i strategii transportowych –Na poziomie województwa: Zgodność planów transportowych –Na poziomie lokalnym Zgodność zamierzeń inwestycyjnych Synergia działań źródło:

Koncepcja platformy informacyjnej Poziom –Użytkowników (linie, sieć transportowa, rozkłady jazdy, taryfy itp.) –Zarządców Spójność działań Działanie ponadlokalne Zaproszenie do współpracy władze gmin i powiatów Wymiana doświadczeń Dostęp do badań i analiz prowadzonych na poziomie lokalnym

Koncepcja platformy informacyjnej Korelacja platformy z dostępną bazą danych i funkcjonującymi już inicjatywami (np. Śląski Klaster ICT) Wymiana informacji o zamierzeniach inwestycyjnych i działaniach analitycznych Organizacja szkoleń i seminariów tematycznych …

Proponowany zakres szkoleń Podstawy planowania przestrzennego (w tym efekt „urban sprawl”) Modele transportowe miast – cel i zasady tworzenia Przykłady poprawnych i negatywnych rozwiązań urbanistycznych i transportowych – wpływ na kongestię ruchu Dokumenty planistyczne dot. zagospodarowania przestrzennego i transportu – możliwości zastosowania w celu realizacji rozwiązań spełniających postulatu zrównoważonej mobilności mieszkańców Audyty, ze względu na cele klastra

Proponowana struktura platformy informacyjnej Wspólny projekt szkół wyższych (ze śląska i małopolski) Finansowanie ze środków zewnętrznych Grant badawczy: Platforma informacyjne integrujące systemy transportowe Śląska i Małopolski

Dziękuję za uwagę!