POLISH INFORMATION AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
FUNDUSZE UNIJNE JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA REWITALIZACJI OBSZARÓW MIEJSKICH Malwina Wrotniak MKN Bankier.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Współczesne czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. Polish Information and Foreign Investment Agency Offset i inwestycje zagraniczne jako szansa.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Wsparcie przygotowania terenów inwestycyjnych Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych.
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
Pomorski Klaster ICT - sukces w praktyce
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Poznań, WUW, 18 marca 2009.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY
Zarządzanie projektami
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Działania optymalizujące finansowanie, realizację i organizację gminnych zadań - praktyczne rozwiązania XIV Kongres Gmin Wiejskich RP Serock, 15 października.
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji KOORDYNATOR: Maria Szwarc.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
Pozyskiwanie środków na promocję produktów regionalnych Bożena Pietras-Goc FUNDACJA PARTNERSTWO DLA ŚRODOWISKA.
Centrum Inwestora i Eksportera
Wspieranie rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości opiera się w Urzędzie Miasta Krakowa na realizacji zadań ujętych w Krakowskim Programie Wspierania.
Krakowski Park Technologiczny Specjalna Strefa Ekonomiczna Atuty Krakowa i Małopolski dla pozyskiwania inwestycji z sektora SSC & BPO”
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań 1964 i Siła robocza1Bliskość rynku zbytu 2Dogodne powiązania z rynkiem 2Wspieranie działalności 3Możliwości.
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
na rzecz wspierania inwestycji
Strefowy Klaster Edukacyjny.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa Izba Przemysłowo-Handlowa - partnerem dla przedsiębiorstw w kraju i za granicą.
l Idealne miejsce dla Twojego biznesu.
Kompleksowa informacja podstawą do ekspansji zagranicznej Poznań, 26 maja 2015.
POLISH INFORMATION AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY Standardy obsługi inwestora i promocji gminy, przygotowanie oferty inwestycyjnej Joanna Wolff, z-ca dyrektora.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Pomoc publiczna i skutki budżetowe Iwona Chojnowska-Haponik
Doprowadzenie niezbędnej infrastruktury technicznej do terenów inwestycyjnych przy ulicy Stołczyńskiej.
CENTRUM ROZWOJU REGIONALNEGO I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Mirosław Gębski.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Pomoc publiczna Case study Iwona Chojnowska-Haponik
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
Witamy na I forum na rzecz budowy drogi S-74. Forum na rzecz budowy drogi S-74 Dlaczego powstało forum? Celem konferencji jest stworzenie forum wymiany.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
POLISH INFORMATION AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY Współpraca z Regionami Michał Borowski Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego Polska Agencja Informacji.
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
STREFA PRZYSZŁOŚCI -inicjatywy ŁSSE w celu pozyskiwania inwestycji Maciej Rapkiewicz – Prezes Zarządu Konferencja „Promocja atrakcyjności inwestycyjnej.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Nowe kierunki współczesnej dyplomacji – przykłady narzędzi stosowanych przez dyplomację ekonomiczną w promocji i wsparciu polskich przedsiębiorców za granicą.
Zasady budowania oferty inwestycyjnej przez jst
Napływ inwestycji w 2016 roku oraz perspektywy na rok w statystykach PAIiH SA
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Krosno Odrzańskie – miejsce na Twoje inwestycje
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

POLISH INFORMATION AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY Rola PAIiIZ w pozyskiwaniu inwestorów zagranicznych

Agenda Prezentacja PAIiIZ Projekty inwestycyjne w PAIiIZ - najnowsze obserwacje Proces obsługi projektu w PAIiIZ Wizyta inwestora w regionie – uwagi praktyczne Wyznaczniki idealnej działki i lokalizacji Opracowanie strategii przyciągania inwestorów zagranicznych

Priorytety Agencji – geograficzne i sektorowe Priorytety geograficzne: USA, Brazylia Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Indie, Korea, Chiny, Japonia, kraje arabskie Priorytetowe sektory: motoryzacyjny lotniczy elektroniczny/ ICT centra usługowe/ R&D biotechnologiczny energie odnawialne O wyborze priorytetów decydowały: wysoka innowacyjność globalna cyrkulacja BIZ głównie w tych sektorach

Projekty inwestycyjne – najnowsze obserwacje Spadek liczby obsługiwanych projektów Niższe parametry projektów (nakłady inwestycyjne, zatrudnienie) Wzrost zainteresowania inwestorów ofertami typu brownfield „Ciche” procesy realokacji produkcji Firmy z sektorów szczególnie dotkniętych przez kryzys nie rezygnują z inwestycji (minimalizacja kosztów) Niesłabnące zainteresowanie inwestycjami w sektorze BPO Działania i zamierzenia protekcjonistyczne państw UE Niesymetryczne pobudzanie popytu w wybranych branżach (dopłaty do zakupu nowych pojazdów) M&A – wzrost liczby ofert z Polski oraz zainteresowania inwestorów zagranicznych

PAIiIZ PROMOCJA POLSKI Współpraca z polskimi ambasadami Punkt informacyjny i kontaktowy Grupa Project Managerów INFORMACJA Klimat Inwestycyjny System zachęt USŁUGI Sieć Centrów Obsługi Inwestora PAIiIZ Statystyki sektorowe Potencjalni partnerzy Współpraca ze Specjalnymi Strefami Ekonomicznymi Wizyty lokalizacyjne Opieka poinwestycyjna

PAIiIZ źródłem informacji Why Poland?

Miasta (BPO) DRR COI Gminy SSE Inwestor DIZ Procedura współpracy i obsługi inwestora zagranicznego Miasta (BPO) DRR COI Gminy SSE Inwestor Bazy ofert PAIiIZ Zgłoszenie zapotrzebowania Pakiet ofert DIZ

Pierwszy kontakt z inwestorem Pismo do PAIiIZ z zapytaniem o możliwości inwestycyjne / odpowiedź 2) Wysłanie Application Form (parametry inwestycji) Dyrektor DIZ ocenia rodzaj zapytania (handlowe, inwestycyjne, pytanie z firm konsultingowych, inne), decyduje o dalszym trybie postępowania poprzez dekretację zapytania na właściwego pracownika Departamentu (PM). Dyrektor DIZ wyznacza osobę odpowiedzialną za dekretowanie zapytań inwestycyjnych w sytuacji, kiedy sam jest nieobecny w Agencji.

Zbieranie informacji o projekcie i dla projektu 3) Identyfikacja projektu  obsługa bezpośrednich inwestycji zagranicznych  projekty produkcyjne i usługowe  wartość inwestycji nie mniejsza niż 10 mln EUR  zatrudnienie nie mniejsze niż 100 osób 4) Wyszukiwanie ofert lokalizacyjnych Nie zajmujemy się: -inw. Portfelowymi Prywatyzayjnymi Joint-venture Poszukiwaniem poddostawców Projekty typu „pozostałe”, o wartości inwestycji poniżej 10 mln EUR, są przekazywane za pośrednictwem DWR do COI. W wyjątkowych przypadkach, np. projektów spełniających kryteria sektorowe, będą one pozostawione do obsługi przez DIZ. Przygotowując oferty lokalizacyjne, PM składa zapotrzebowanie na lokalizacje w formie formularza aplikacyjnego (Zlecenie wyszukania lokalizacji), zawierającego podstawowe informacje na temat projektu (bez podawania nazwy inwestora) oraz szczegółowe kryteria wyboru lokalizacji wskazane przez inwestora. Dalsza współpraca z DWR w zakresie doboru potencjalnych lokalizacji opisana jest w odrębnej procedurze (Zasady współpracy DIZ – DWR). PM zobowiązany jest przesłać wszystkie oferty zaproponowane przez DWR spełniające kryteria. W przypadku odrzucenia którejś z ofert lokalizacji, PM zobowiązany jest przekazać stosowną informację z wyjaśnieniem powodów jej odrzucenia w formie pisemnej do Kierownictwa DWR z kopią do Kierownictwa DIZ

Selekcja 5) Selekcja ofert lokalizacyjnych przez inwestora 6) Wizytacja działek (inwestor/PAIiIZ/SSE/władze lokalne/pozostali)

Zachęty inwestycyjne 7) Opracowanie pakietu zachęt inwestycyjnych Zwolnienie z CIT w SSE Zwolnienie z RET Instrumenty Rynku Pracy Fundusze unijne 2007-13 System wsparcia bezpośredniego dla dużych inwestycji 50% 40% 40% till 2010 30% as of 2011 Warszawa City 30 % W przypadku małych przedsiębiorstw maksymalny poziom wsparcia może być podwyższony o dodatkowe 20%, w przypadku średnich przedsiębiorstw o dodatkowe 10%. The maximum aid for large investments (initial investment with eligible expenditures above EUR 50 million) is reduced according to following scale: Maximum aid amount for large investment = maximum regional aid intensity x (50 + 0.5B + 0.34C) B= the portion between EUR 50 and 100 m (=B) C=the portion over EUR 100 m (=C) Aby ubiegać się o wsparcie z tytułu kosztów nowej inwestycji, firma musi podjąć się realizacji: • przedsięwzięć z obszarów priorytetowych o wartości co najmniej 160 mln zł i tworzących minimum 50 nowych miejsc pracy, • o ile projekt nie zalicza się do żadnego z ww. sektorów – „znaczącej” nowej inwestycji produkcyjnej o kosztach kwalifikujących się do objęcia pomocą, wynoszących co najmniej 1 mld zł i tworzącej co najmniej 500 nowych miejsc pracy. Z kolei do ubiegania się o wsparcie z tytułu kosztów tworzenia nowych miejsc pracy uprawnia: • realizacja nowej inwestycji produkcyjnej w sektorach priorytetowych, tworzącej co najmniej 250 nowych miejsc pracy o minimalnych całkowitych kosztach inwestycji 40 mln zł, • o ile projekt nie zalicza się do żadnego z ww. sektorów – realizacja „znaczącej” nowej inwestycji produkcyjnej, tworzącej co najmniej 500 nowych miejsc pracy o minimalnych całkowitych kosztach inwestycji 1 mld zł, • realizacja nowej inwestycji w sektorze nowoczesnych usług, tworzącej co najmniej 250 nowych miejsc pracy, • realizacja nowej inwestycji w dziedzinie działalności badawczo–rozwojowej, tworzącej co najmniej 35 nowych miejsc pracy dla osób z wyższym wykształceniem, o minimalnych całkowitych kosztach inwestycji 3 mln zł.

Decyzja 8) Ulokowanie inwestycji w Polsce Zakłady LG. Philips w Kobierzycach PM powinien monitorować dalsze działania inwestora w Polsce, udzielając mu koniecznego wsparcia i ułatwiając kontakty z urzędami centralnymi i samorządowymi, partnerami PAIiIZ, poddostawcami itp. W przypadku negatywnej decyzji inwestora, PM zobowiązany jest szczegółowo zbadać jej przyczyny i sformułować wnioski w postaci Raportu zamknięcia.

Sektory priorytetowe 9) Sektory priorytetowe  przygotowanie dossier projektu dla Międzyresortowego Zespołu ds. Inwestycji Zagranicznych

Rozważanie inwestycji Proces inwestycyjny Oferta Agencji Rozważanie inwestycji Strategiczne decyzje korporacyjne dotyczące nowych inwestycji, kierunek inwestycji promocja gospodarcza Polski przez kampanie promocyjne, seminaria inwestycyjne, warsztaty, study tours marketing inwestycyjny, wizyty firm współpraca z ambasadami RP za granicą Długa lista krajów Analiza makroekonomicznych, społecznych i politycznych warunków, ogólna analiza prawna i finansowa w tym dot. systemu wsparcia inwestorów, misje rozpoznawcze wsparcie project managerów wizyty lokalizacyjne dla inwestorów dostarczanie danych makroekonomicznych i sektorowych, informacja o zachętach inwestycyjnych oferowanych centralnie i lokalnie, Specjalne Strefy Ekonomiczne (SSE), fundusze UE Krótka lista Krótka lista krajów, wybór lokalizacji, szczegółowe analizy prawne i finansowe, analiza systemu zachęt inwestycyjnych, negocjacje z władzami centralnymi i lokalnymi, znajdowanie potencjalnych partnerów wsparcie przy ubieganiu się o dofinansowanie rządowe inwestycji współpraca z SSE Bazy danych dostawców i partnerów biznesowych sieć regionalnych centrów obsługi inwestorów baza danych nieruchomości wsparcie poinwestycyjne rzecznik praw inwestorów zagranicznych decyzja inwestycyjna

Atrakcyjność inwestycyjna Polski 7% 8% 9% 10% 11% 12% 16% 18% Czech Republic Poland Italy Bulgaria Spain UK Hungary Romania France Russia Germany What matters  Ranking of the selection criteria: Transparency and stability of political,legal and regulatory environment 54% Transport and logistic infrastructures 54% Telecommunication infrastructures 51% Potential productivity increase 49% Labor costs 47% Corporate taxation 46% Local labor skills level 45% The country or region's domestic market 39% Flexibility of labor legislation 38% Źródło: Ernst & Young’s 2008 European attractiveness survey

Atrakcyjność inwestycyjna regionów Polski 2008 Inwestycje w usługi Inwestycje w przemysł Źródło: IBNGR, 2008

Wyznaczniki idealnej działki Fizyczny kształt działki – regularny kształt, obszar płaski, niezalesiony i niezabudowany Status prawny nieruchomości – uregulowana struktura własności: idealnie gdy jest jeden właściciel, ew. notarialne poświadczenie zamiaru sprzedaży za określoną cenę przez wielu właścicieli MPZP: ważny MPZP Sąsiedztwo działki – obszar oddalony od zabudowań mieszkalnych, zakładów ekologicznie uciążliwych oraz obszarów przyrodniczych szczególnie chronionych Infrastruktura techniczna – bezpośredni bądź bliski dostęp do wszystkich mediów Pozostała infrastruktura – dostęp do sieci drogowej (ew. kolejowej) Uregulowana kwestia transportu publicznego Ulgi i zachęty – zwolnienie z podatku od nieruchomości

Wizyta inwestora w regionie – uwagi praktyczne (I) Ustalenie celu wizyty oraz identyfikacja potrzeb inwestora w zakresie niezbędnych informacji, Zgromadzenie podstawowych informacji o firmie, jej przedstawicielach, kulturze z której się wywodzą itp., Przygotowanie programu wizyty: Wyznaczenie i poinformowanie o celu, planowanych tematach rozmów niezbędnych osób, Ustalenie kolejności zdarzeń oraz właściwego czasu i sposobu ich realizacji np. trasy przejazdu, Przygotowanie zaplecza infrastrukturalnego: sala spotkań, rzutnik, środki transportu itp. Określenie sposobu rozmieszczenia uczestników spotkania, Uwzględnienie przerw w przypadku dłuższych spotkań oraz odpowiedniego czasu na posiłki,

Wizyta inwestora w regionie – uwagi praktyczne (II) Zebranie informacji o umiejętnościach językowych gości oraz ewentualnie - zapewnienie obsługi fachowego tłumacza, Przedstawienie aktualnych informacji na temat: Lokalnego rynku pracy (struktura demograficzna lokalnego społeczeństwa, średnia płaca, wykształcenie pracowników), Oferowanej działki (struktura własnościowa, status geodezyjny, uzbrojenie terenu, połączenia komunikacyjne, cena itp.) Podmiotów gospodarczych działających w okolicy – zwłaszcza zagranicznych (wizytacja zakładu), Lokalnej oferty edukacyjnej, Planowanych inwestycji infrastrukturalnych, Wszystkich innych aspektów, które mogą przekonać inwestora do lokalizacji w gminie.

Wizyta inwestora w regionie – uwagi praktyczne (III) Przekonaj inwestora, że może Ci ufać i robić z tobą interesy Uwzględnij kontekst kulturowy Najważniejsze porozumienia ustne potwierdzaj na piśmie Bądź przyjazny i profesjonalny, uśmiechaj się, krótko omów tematy nie związane z biznesem Zawsze bądź punktualny, nie pozwalaj na żadne zakłócenia spotkań Ubieraj się odpowiednio (elegancko) Spotykaj się w odpowiednich warunkach Słuchaj uważnie i rób notatki (lub miej kogoś, kto je robi) Nie zapraszaj zbyt wielu ludzi na spotkanie, chyba, że powinni być obecni Wprowadź sprawdzone standardy zachowania przy obsłudze obcokrajowców

Opracowanie strategii przyciągania inwestorów zagranicznych ANALIZA STRATEGIA NARZĘDZIA PROMOCJA Poznanie własnych możliwości (analiza SWOT) Diagnoza sytuacji Analizy szczegółowe: rynku pracy (zasobność, koszty, profile kształcenia), porównawcza analiza kosztów utworzenia firmy, rynku dostępnych nieruchomości – działek, budynków, powierzchni biurowej infrastruktury transportowej infrastruktury gospodarczej i społecznej Jakość życia Analiza budżetu pod kątem planowanych działań Źródło: IBNGR

Wpływ władz samorządowych na czynniki decydujące o wyborze danej lokalizacji Wpływ władz samorządowych na dany czynnik wysoki Niski/a korzystne położenie podaż siły roboczej połączenia komunikacyjne fachowa siła robocza obiekty produkcyjne i biurowe wcześniejsza współpraca inwestora z polskimi partnerami bliskość granic duży rynek zbytu w regionie mała konkurencja ze strony firm lokalnych podaż i dostęp do surowców ceny surowców telekomunikacja lokalne zachęty podatkowe doświadczenia innych spółek jakość obsługi w urzędzie stosunek władz lokalnych do BIZ Waga dla inwestora infrastruktura techniczna nastawienie mieszkańców do inwestycji zagranicznych

Opracowanie strategii przyciągania inwestorów zagranicznych ANALIZA STRATEGIA NARZĘDZIA PROMOCJA Stworzenie strategii przyciągania inwestycji i określenie możliwości finansowych dla jej realizacji Zdefiniowanie inwestora: jakiego typu, dla jakiej lokalizacji, jakiej wielkości? Inspirowanie i wspieranie tworzenia klastrów np. w branży budowlanej, rolno-spożywczej, mlecznej Efektywna polityka zatrudnienia jako element strategii aktywizacja i uelastycznienie siły roboczej kształcenie ukierunkowane na potrzeby potencjalnych inwestorów Rozwój infrastruktury technicznej i transportowej przy maksymalnym wykorzystaniu funduszy UE Źródło: IBNGR

Opracowanie strategii przyciągania inwestorów zagranicznych ANALIZA STRATEGIA NARZĘDZIA PROMOCJA Stworzenie regionalnych i lokalnych instrumentów przyciągania inwestycji Przygotowanie terenów inwestycyjnych wraz z odpowiednią infrastrukturą (niezbędne wydatki poprzedzające pozyskanie inwestora) Wspieranie tworzenia parków przemysłowych i technologicznych Opracowanie profesjonalnych ofert inwestycyjnych. Lokalne Centrum Obsługi Inwestora - lokalny one-stop-shop - profesjonalna obsługa inwestora. Zwolnienia z podatków i opłat lokalnych. System zachęt i ulg zależnych od samorządu. Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Źródło: IBNGR

Opracowanie strategii przyciągania inwestorów zagranicznych ANALIZA STRATEGIA NARZĘDZIA PROMOCJA Dobrze zaplanowana i ukierunkowana promocja Zaprojektowanie kampanii promocyjnej (ogólnej) konferencje, seminaria własne i zewnętrzne, wystawy, publikacje kampanie medialne promowanie marki regionu Marketing inwestycyjny Organizacja misji inwestycyjnych na rynki zewnętrzne Organizacja i obsługa misji przyjazdowych Źródło: IBNGR

Podsumowanie Czy warto zabiegać o inwestycje? Czy opłaca się udzielać inwestorom zwolnień podatkowych, wypłacać granty? Co zyskuje państwo, a co jednostki samorządu terytorialnego?

Zapraszamy do współpracy e-mail: post@paiz.gov.pl 00-585 Warszawa, ul. Bagatela 12 tel. (+48 22) 334 98 00, fax (+48 22) 334 99 99 e-mail: post@paiz.gov.pl