Analiza porównawcza ankiet przeprowadzonych wśród uczniów gimnazjum na początku i po zakończeniu projektu edukacyjnego „Bliższa Ojczyzna” STYCZEŃ oraz MAJ 2011
Cel analizy porównawczej ankiet: Sprawdzenie, czy wzrosła znajomość historii, atrakcji własnej miejscowości i wszystkich wsi gminy Rudziniec uczniów gimnazjum biorących udział w projekcie. Ustalenie, jakie miejscowości zostały odwiedzone przez uczniów w czasie trwania projektu. Sprawdzenie znajomości zasad projektu. Ocena projektu.
przed projektem klasapytanietaknienie wiem 1a Czy podoba Ci się pomysł projektu?1362 Czy znasz zasady projektu?1317 1b Czy podoba Ci się pomysł projektu?1506 Czy znasz zasady projektu?795 1c Czy podoba Ci się pomysł projektu?846 Czy znasz zasady projektu?1143 2a Czy podoba Ci się pomysł projektu?9152 Czy znasz zasady projektu?1763 2b Czy podoba Ci się pomysł projektu?6125 Czy znasz zasady projektu?9104 2c Czy podoba Ci się pomysł projektu?858 Czy znasz zasady projektu?983 2d Czy podoba Ci się pomysł projektu?1175 Czy znasz zasady projektu?1616 3a Czy podoba Ci się pomysł projektu?983 Czy znasz zasady projektu?1505 3b Czy podoba Ci się pomysł projektu?1234 Czy znasz zasady projektu?1333 3c Czy podoba Ci się pomysł projektu?4107 Czy znasz zasady projektu?5106 3d Czy podoba Ci się pomysł projektu?8124 Czy znasz zasady projektu?996 po projekcie taknienie wiem
WNIOSKI: cel projektu został osiągnięty – uczniowie w ankietach przyznali się do większej niż przed projektem znajomości swoich rodzinnych miejscowości, ich HISTORII i atrakcji jak również do większej znajomości historii i atrakcji pozostałych miejscowości gminy. W dalszym ciągu najmniej znanymi miejscowościami dla uczniów są Słupsko, Widów, Niekarmia oraz Ligota Łabędzka WIĘKSZOŚCI UCZNIÓW PODOBAŁ SIĘ UDZIAŁ W PROJEKCIE (wzrost z 43% na 67%) (22 % uczniów stwierdziło, że pomysł projektu im się NIE PODOBAŁ). Najmniejszym zainteresowaniem projekt cieszył się w klasach drugich, natomiast klasy pierwsze przyjęły go z największym entuzjazmem zdecydowanie poprawiła się znajomość zasad projektu (z 52% na 81%), chociaż po zakończeniu projektu nadal prawie 9% uczniów przyznawała się do nieznajomości tych zasad