Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: edukacja i kultura.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Strategia rozwoju społeczno-gospodarczego województwa warmińsko-mazurskiego do roku 2025 ze szczególnym uwzględnieniem Ełku, Gołdapi i Olecka Suwałki,
Konferencja Konsultacyjna Umowy Partnerstwa
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc.
Zielona Góra, czerwiec 2014 r.. Założenia RPO-L2020  9 kwietnia 2013 r. Zarząd Województwa Lubuskiego przyjął założenia dla RPO- L2020 na lata
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Turystyka, sport i rekreacja.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Przedsiębiorczość i gospodarka,
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
R EGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO NA LATA G RZEGORZ O RAWIEC D EPARTAMENT P OLITYKI R EGIONALNEJ K IELCE,
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Harmonogram prac nad RPO WD DziałanieTermin I projekt RPO WD października 2013 r. Konsultacje społeczne28 października - 2 grudnia 2013 r.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Projekty strategiczne Łodzi w nowej perspektywie finansowej UE.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Justyna Wieczorkiewicz-Molendo Biuro ZIT WrOF Urząd Miejski Wrocławia Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych /ZIT/ jako nowe rozwiązania dla.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Działania Powiatu Lęborskiego w zakresie pozyskiwania
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół nr 4
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: edukacja i kultura

Plan spotkania  Prezentacja: Omówienie nowego podejścia do finansowania inwestycji w perspektywie (podejście funkcjonalne);  Prezentacja: Perspektywa finansowania działań rozwojowych w latach ;  Prezentacja: Omówienie podstaw współdziałania w ramach projektu „Ostródzko-Iławski Obszar Funkcjonalny”;  Najważniejsze wyzwania stojące przed gminą/miastem w obszarze objętym tematem spotkania – dyskusja;  Możliwości podejmowania współpracy w rozwiązywaniu problemów ważnych dla gminy/miasta w obszarze objętym tematem spotkania – dyskusja;  Wolne wnioski;  Informacje o sposobie przekazywania uwag. 2

Alokacja funduszy na lata

RPO W-M  Projekt RPO Warmia-Mazury alokacja: 1,728 mld EUR  14 celów tematycznych, 12 osi priorytetowych;  Zmiany w sposobie aplikowania o środki – podejście zintegrowane jako nowy typ wsparcia;  Wsparcie zjawisk funkcjonalnych

Obszary strategicznej interwencji (OSI) – które z nich ważna dla OIOF?  − OSI – Aglomeracja Olsztyna,  − OSI – Ośrodki subregionalne,  − OSI – Obszary wymagające restrukturyzacji i rewitalizacji,  − OSI – Nowoczesna wieś,  − OSI – Obszary o słabym dostępie do usług publicznych,  − OSI – Obszary peryferyzacji społeczno- gospodarczej,  − OSI - Obszary przygraniczne,  − OSI - Obszary o ekstremalnie niskiej dostępności komunikacyjnej,  − OSI - Tygrys warmińsko-mazurski. 5

Projekt zintegrowany  Należy spodziewać się preferencji w finansowaniu przedsięwzięć opartych o współpracę podmiotów, np. JST i realizujących element zintegrowanej strategii rozwoju  Wiązka zadań, realizowanych w różnych obszarach tematycznych i przez różnych partnerów;  Zadania dotyczą jednego obszaru i kierują się na wykorzystanie jego endogenicznych potencjałów;  Cel zbieżny z celami Strategii Województwa;  Wspierany poprzez zintegrowane zarządzanie. 6

Projekt zintegrowany w RPO Warmii i Mazur  Na dzień dzisiejszy podejście zintegrowane w RPO odnosi się wprost tylko do inwestycji zintegrowanych dla Olsztyna, Ełku i Elbląga,  Wedle informacji Departamentu Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego jednak:  1. NIEKTÓRE DZIAŁANIA BĘDĄ DOSTĘPNE TYLKO DLA PROJEKTÓW REALIZOWANYCH W PARTNERSTWIE;  2. W DZIAŁANIACH NIEZAREZERWOWANYCH DLA PARTNERST PODEJŚCIE ZINTEGROWANE WYRAZI SIĘ W PREFERENCJACH PUNKTOWYCH 7

Charakterystyka Projektu  Projekt „Ostródzko-Iławski Obszar Funkcjonalny”;  Współfinansowany jest ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego;  Czas trwania projektu: styczeń 2014-kwiecień 2016;  Całkowity koszt projektu: zł, w tym dofinansowanie: (85%) 8

Etapy projektowania OF 9  Dofinansowanie w ramach Mechanizmu EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego;  Analiza, diagnoza sytuacji obszaru funkcjonalnego;  Konsultacje społeczne;  Opracowanie Strategii;  Wdrażanie Strategii:  Opracowanie dokumentacji wykonawczej objętej dofinansowaniem;  Wdrażanie Strategii poprzez politykę inwestycyjną oraz działania operacyjne Partnerów;  Zarządzenie wdrażaniem Strategii służące zacieśnianiu współpracy między Partnerami.

Produkty i Rezultaty Projektu  Rezultatami będą:  Podniesienie kompetencji organizacyjnych wynikające ze współpracy i wymiany doświadczeń;  Możliwość aplikowania o współfinansowanie preferujące podejście zintegrowane;  Możliwość realizowania przedsięwzięć rozwojowych 10  Produktami będą:  Powstanie partnerstwa między JST;  Strategia Rozwoju Obszaru Funkcjonalnego;  Dokumenty planistyczne;  Koncepcje;  Dokumentacje techniczne;  Dokumentacje środowiskowe;  Strona internetowa;  Perspektywicznie – zrealizowane projekty inwestycyjne i społeczne

Obszary współdziałania - propozycje  Wychowanie i edukacja,  Pomoc społeczna,  Promocja, kultura, sport i turystyka,  Gospodarka komunalna,  Rozwój gospodarczy i rynek pracy,  Transport i komunikacja,  Planowanie przestrzenne,  Inwestycje,  Organizacja i administracja. 11 poziom kompetencji JST czyli: co jednostki samorządowe mogą zgodnie z ustawami o samorządzie?

Poziomy współdziałania w ramach OIOF 12

Obszary tematyczne  Konsultacje na etapie analizy podzielone zostały w każdej z gmin na pięć obszarów tematycznych: 1. Zagospodarowanie przestrzenne, ochrona środowiska; 2. Turystyka, sport i rekreacja; 3. Przedsiębiorczość i gospodarka, ekonomia społeczna; 4. Edukacja i kultura; 5. Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc społeczna. 13

Infrastruktura edukacyjna - żłobki  Dostępność;  Jakość oferty;  Potrzeby i możliwości rozwoju;  Możliwości współdziałania gmin. 14

Infrastruktura edukacyjna – przedszkola  Dostępność;  Jakość oferty;  Potrzeby i możliwości rozwoju;  Możliwości współdziałania gmin. 15

Szkolnictwo podstawowe  Dostępność;  Jakość infrastruktury edukacyjnej  Jakość oferty placówek edukacyjnych;  Potrzeby i możliwości racjonalizacji systemu szkół;  Podnoszenie jakości kształcenia;  Możliwości współpracy gmin w zakresie podnoszenia jakości kształcenia. 16

Gimnazja  Dostępność;  Jakość infrastruktury edukacyjnej  Jakość oferty placówek edukacyjnych;  Potrzeby i możliwości racjonalizacji systemu szkół;  Podnoszenie jakości kształcenia;  Możliwości współpracy gmin w zakresie podnoszenia jakości kształcenia. 17

Szkolnictwo ponadgimnazjalne  Dostępność;  Jakość infrastruktury edukacyjnej  Jakość oferty placówek edukacyjnych;  Dopasowanie oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy;  Współdziałanie ze środowiskiem przedsiębiorców;  Możliwości współpracy gmin i powiatów w podnoszeniu jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych. 18

Możliwości budowy wspólnej polityki oświatowej  Współdziałanie właścicieli szkół na poziomie ponadgminnym;  Oddziaływanie na organizację procesu kształcenia;  Wspólne przedsięwzięcia „miękkie”;  Inne (jakie?) obszary. 19

Możliwości zwiększania przywiązania młodych ludzi do mikroregionu  Czy istnieją pomysły na powstrzymanie migracji młodych ludzi?  Programy stypendialne;  Projekty edukacyjne. 20

Promocja i wykorzystanie obiektów kulturalnych na terenie OIOF  Wspólne działania – obecne praktyki współdziałania;  Specjalizacja placówek kulturalnych w OIOF;  Możliwości koncentracji wybranych funkcji kulturalnych dzięki współpracy;  Typy planowanych działań „miękkich” 21