Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, r. KONFERENCJA.
Przegląd wytycznych i zalecanych rozwiązań wykorzystania oceny ryzyka w ustawodawstwie Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych Na podstawie informacji.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
zarządzanie produkcją
ul. Portowa 4A Krzyż Wielkopolskim Zespół konsultantów: Michał Kłos
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Charakterystyka finansów publicznych
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Wsparcie na wdrożenie CSR
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Rola inteligentnych specjalizacji (IS) w kształtowaniu konkurencyjności regionów Joanna Oberbek spotkanie PGKK, Gdańsk 21 października.
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Inwestycje w polityce społecznej a idea kosztów zaniechania prof. SGH dr hab. Piotr Błędowski, Szkoła Główna Handlowa Projekt innowacyjny współfinansowany.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
PRZEWODNIK DLA FIRMY. Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Co to jest polityka Rozróżniamy kilka definicji słowa ,,Polityka’’:
Spróbujmy się zrozumieć Inaczej mówimy, tak samo pracujemy Głusi w pracy Korzyści dla pracodawcy – pozafinansowe.
Corporate Social Responsibility
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Inwestycje polskich przedsiębiorstw i gmin
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Zapis prezentacji:

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw Katarzyna Jagoda

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw Corporate Social Responsibility: Polega na podejmowaniu przez kierownictwo firmy takich działań i decyzji, które nie tylko generują zyski ale także uwzględniają interes społeczny i kwestie ochrony środowiska.

Na podstawie powyższej definicji możemy wskazać dwa aspekty społecznej odpowiedzialności: Powstrzymanie się od szkodliwych społecznie działań, które mogą przynieść zyski dla firmie. Podejmowanie takich działań, które skierowane są na zapobieganie i likwidowanie różnych negatywnych zjawisk społecznych.

Istnieją cztery postawy Społecznej odpowiedzialność przedsiębiorstw: postawa oporu- kiedy organizacja nie angażuje się w społeczną działalność, a dodatkowo wypiera się od odpowiedzialności. społecznego obowiązku- organizacja opiera się na wykonaniu działań wynikających tylko z obowiązków ekonomicznych i prawnych

społecznej reakcji- organizacja bierze na siebie obowiązki prawne i etyczne. W niektórych sytuacjach podejmuje działalność społeczną. społecznego wkładu- jest to najwyższy poziom odpowiedzialności, kiedy to organizacja czuje się w pełni odpowiedzialna i zaangażowana w pracę na rzecz społeczeństwa

Możemy podzielić Społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstwa na: Wewnętrzną- czyli stosowanie zasady odpowiedzialności w przedsiębiorstwie w obrębie struktury organizacji np. bezpieczeństwo i higiena pracy, odpowiednie zarządzanie surowcami czy odpadami Zewnętrzną – czyli zaangażowanie się przedsiębiorstwa w działalność po za strukturą organizacji np. pomoc w organizacji akcji charytatywnych

Na zewnętrzną odpowiedzialność przedsiębiorstw składają się m.in.: stosunek do klientów, stosunek do inwestorów, stosunek do władz, dbanie o środowisko naturalne, wpływ na lokalną społeczność.

Stosowanie CSR może przynieść następujące korzyści: przyciąganie nowych klientów lepsze utrzymywania klientów, zmniejszenie wydatków operacyjnych, większą motywację do pracy pracowników, większe zaangażowanie pracowników w życie firmy, większą wydajność pracowników i przedsiębiorstwa, wzrost sprzedaży, poprawę jakości produktów i usług, wzmocnienie renomy przedsiębiorstwa pozytywny odbiór marki

Najczęściej przedsiębiorstwa angażują się społecznie poprzez organizację, wsparcie i uczestnictwo w różnego rodzaju akcjach społecznych z różnego zakresu m.in.: sportu, kultury, ochrony środowiska. W dużej mierze są to przedsięwzięcia jednorazowe, ponieważ tylko firmy o dużym kapitale mogą pozwolić sobie na większą działalność społeczną. Niestety nadal wiele firmy nie wpisuję na stałe działalności na rzecz społeczeństwa w swoją strategię.

Podsumowanie W obecnych czasach istnieje wiele organizacji, które posiadają do dyspozycji ogromny kapitał i zasoby, w związku z tym odnajdują także wewnętrzną potrzebę dzielenia się z innymi oraz realizacji innych celów niż tylko tych nastawionych na zysk. Zwiększona zostaje świadomość liderów biznesu w zakresie odpowiedzialności także za innych. Wiele organizacji zaczęło stawiać sobie cele związane z wywieraniem pozytywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo. Powstaje przekonanie, że działalność społeczna przynosi nie tylko korzyści dla innych ale także korzyści w zakresie podstawowej działalności firmy.

Bibliografia Rybiak M., Społeczna odpowiedzialność biznesu – idea i rzeczywistość, Gospodarka Narodowa 3/2001, Wyd. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2001 Grzegorzewska - Ramocka E., Cele społeczne przedsiębiorstwa, a kierunki inwestowania, Handel Wewnętrzny. Marketing - Rynek - Przedsiębiorstwo 4-5/2001, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa 2001 Rojek - Nowosielka M., Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 2006 r.

KONIEC DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!!!