Jak zachęcić osoby z niepełnosprawnością do mówienia o swoich potrzebach oraz korzystania ze wsparcia BON dr Mirosław Rutkowski Uniwersytet Jana Kochanowskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Strategia rozwoju Uniwersytetu Opolskiego w latach
Prezentacja wyników badań
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Pełnosprawny Student VI
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Świadomość niepełnosprawności a rozszerzanie partycypacji.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Ogólnopolski Tydzień Kariery w Kielcach 5 – 9 X 2009 Kielce,
Praktyki zagraniczne IAESTE
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
KONFERENCJA „PEŁNOSPRAWNY STUDENT”
Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Miejski Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
Instytut Spraw Publicznych
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Pełnosprawny Student VIII
Obowiązki uczelni w zakresie dostępności serwisów internetowych Piotr Witek Utilitia.pl Ten utwór jest dostępny na licencji Creative.
Wsparcie osób nieposiadających orzeczenia Kontekst prawny Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Pełnosprawny Student VIII Kraków,
Dostępność przestrzeni publicznej dla osób słabosłyszących w odniesieniu do konwencji ONZ o prawach osób słabosłyszących Krzysztof Wostal Polska Fundacja.
Wspieramy budowanie marki
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
„Monitoring obywatelski Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami” Anna Rdest Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego Pełnosprawny Student VIII Kraków,
SPORT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. ASYSTENT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. Projekt zwiększenia dotacji na zadania związane z kształceniem osób z niepełnosprawnościami Aleksander.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Kielce, 25 października 2018 r. (UKJK)
Pełnosprawny Student III
Punkt Informacyjno – Konsultacyjny dla studentów niepełnosprawnych
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Jak zachęcić osoby z niepełnosprawnością do mówienia o swoich potrzebach oraz korzystania ze wsparcia BON dr Mirosław Rutkowski Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach Pełnosprawny Student VIII Kraków, października 2014 r.

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach najmłodszy uniwersytet w Polsce, będący zarazem największym ośrodkiem akademickim w regionie świętokrzyskim … z 45 letnią tradycją na 7 wydziałach, które oferują kształcenie na 34 kierunkach w ramach blisko 150 specjalności - studiuje ponad 15 tysięcy studentów studenci z orzeczoną niepełnosprawnością stanowią 400 osobowa grupę (2,7% ogółu studentów)  przy malejącej liczbie studentów wzrasta odsetek osób z niepełnosprawnościami uczestniczących w studiowaniu

Uniwersyteckie Centrum Wsparcia i Rehabilitacji - struktura odpowiadająca za koordynowanie działań w ramach tworzenia warunków do studiowania dla osób z niepełnosprawnościami w UJK strategii rozwoju  uwzględnione w strategii rozwoju Uniwersytetu procedurach jakości  zakotwiczone w procedurach jakości kształcenia

Uniwersyteckie Centrum Wsparcia i Rehabilitacji Umożliwienie studentom z niepełnosprawnościami równego dostępu do oferty dydaktycznej Uczelni Udzielanie wszechstronnej pomocy dla studentów, którzy znaleźli się w trudnej życiowej sytuacji lub z innych powodów potrzebują pomocy oraz konsultacji specjalistów Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych(BON) Punkt Interwencji Kryzysowej (PIK (PIK)

Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych (BON) w UJK:  standardowe działania z wykorzystaniem środków dotacji podmiotowej dla studentów z orzeczoną niepełnosprawnością  działania konsultacyjno-doradcze, interwencyjne i wspierające dla studentów z niepełnosprawnościami nie posiadających orzeczeń

PROMOCJA I INFORMACJA BON - podstawa zachęty do mówienia o szczególnych potrzebach  OBECNOŚĆ I PARTYCYPACJA  BUDOWANIE ZASIĘGU  TARGETOWANIE

 OBECNOŚĆ I PARTYCYPACJA  konsultacje z kandydatami na studia – antycypowanie potrzeb  informacja na Inauguracji Roku Akademickiego na poszczególnych wydziałach Uniwersytetu  udział w Dniach Otwartych Uczelni, Święcie Patrona  kampanie wspierające osoby z niepełnosprawnością w sytuacjach kryzysowych  coroczne spotkania studentów ze szczególnymi potrzebami rozpoczynających studiowanie - z prorektorem ds. dydaktycznych i studenckich oraz osobami odpowiadającymi za działania wspierające)  współorganizowanie konferencji związanych z problematyką niepełnosprawności

 BUDOWANIE ZASIĘGU  witryna internetowa  informacje w dziekanatach  wykorzystanie możliwości systemu wirtualnej uczelni  prasa lokalna, radio i telewizja  informacja na spotkaniach w szkołach ponadgimnazjalnych  współpraca ze stowarzyszeniami zrzeszającymi osoby z niepełnosprawnościami oraz innymi organizacjami i instytucjami  współpraca z BON innych ośrodków akademickich

 TARGETOWANIE  diagnoza i aktualizacja specyficznych potrzeb studentów budzenie świadomości potrzeb, dostosowywanie studiowania,  propozycje kierowane do studenckich grup docelowych alternatywne zajęcia z wychowania fizycznego, lektoraty, zajęcia z zakresu orientacji przestrzennej tłumaczenie na język migowy,  spotkania i szkolenia dla nauczycieli akademickich i pracowników administracji  współpraca z Akademickim Biurem Karier i koordynatorami praktyk studenckich, dyrektorami instytutów i dziekanami ds. dydaktycznych

EFEKTYWNE REALIZOWANIE ZADAŃ - uwiarygodnienie misji BON UJK  Rzecznictwo  Upowszechnianie formalno-prawnych aspektów studiowania wśród studentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz pracowników Uniwersytetu (konsultacje indywidualne i grupowe)  Partycypacja w tworzeniu wewnętrznych aktów normatywnych (prezentacja potrzeb studentów z niepełnosprawnościami na posiedzeniach Komisji Senackich oraz Senatu Uniwersytetu)  Propagowanie i stosowanie rozwiązań, metod i środków wspomagających funkcjonowanie osób ze zróżnicowanymi potrzebami w procesie studiowania  Prezentowanie dobrych praktyk i skutecznych rozwiązań z zakresu stwarzania warunków do studiowania osób z niepełnosprawnościami na spotkaniach z pracownikami  Monitoring i ocena efektywności działań

Konsekwencja w stosowaniu zasad równego dostępu do studiowania - drogą do budowania zaufania i otwartym mówieniu o potrzebach  Zachowanie tajemnicy danych osobowych – danych wrażliwych  Optymalizacja anonimowości  Pomoc  Indywidualizacja  Racjonalne dostosowanie studiowania – korzystanie z zasobów i ich budowanie

By pozostać sobą i mieć satysfakcję ze studiowania -zamiast konkluzji To bring your whole self to work – w naszej akademickiej społeczności

Dziękuję za uwagę Dane kontaktowe dr Mirosław Rutkowski Uniwersyteckie Centrum Wsparcia i Rehabilitacji UNIWERSYTET JANA KOCHANOWSKIEGO w Kielcach ul. Śląska 11A; Kielce; tel.(41) Projekt współfinansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Patroni medialni: Partner: