HISTORIA. MAGISTRA VITAE EST Z tą starą sentencją, którą możesz przeczytać na logo naszego Instytutu, trudno się nie zgodzić. Bez niej pozbawieni bylibyśmy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzic jako doradca zawodowy
Advertisements

,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
UNIWERSYTECIE MIKOŁAJA KOPERNIKA
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Założenia nowego programu studiów II stopnia przygotowanego przez Komisję ds. Planów Studiów i Programów Kształcenia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu.
INSTYTUT EKONOMICZNY PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W NOWYM SĄCZU Instytut Ekonomiczny PWSZ w Nowym.
Specjalizacja logopedyczna
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Harmonogram prac Do 28 lutego 2012 – każdy Instytut, w ramach prac Zespołu ds. Jakości Kształcenia, opracowuje opis efektów.
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Dlaczego warto studiować socjologię mediów w APS?
Język francuski na świecie
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
Turystyka Historyczna specjalność kierunku HISTORIA.
HUMANISTYKA W SZKOLE. POLONISTYCZNO – HISTORYCZNE STUDIA NAUCZYCIELSKIE STUDIA LICENCJACKIE (I STOPNIA)
Język francuski na świecie
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie Wydział Stosowanych Nauk Społecznych.
ŹRÓDŁO: ALINA BOROWSKA „KSZTAŁCENIE DLA PRZYSZŁOŚCI” WYDAWNICTWO AKADEMICKIE „ŻAK” WARSZAWA 2004 ZNACZENIE ZAWODU WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
DZIENNIKARSTWO MODOWE
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI INSTYTUT HISTORYCZNY SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH DOKUMENTALISTYKA.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Specjalizacja logopedyczna. LLLLogopedia jest dziedziną wiedzy (nauką i pragmatyką dydaktyczną) o kształtowaniu prawidłowej mowy, usuwaniu wad wymowy.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Specjalność: Specjalista Bankowy Katedra Bankowości i Rynków Finansowych Katowice,
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
Polonistyczno-filozoficzne studia nauczycielskie studia licencjackie (I stopnia)
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
I stopień Ekonomia Finanse i rachunkowość Międzynarodowe stosunki gospodarcze Zarządzanie Program of Bachelor Studies in International Business II stopień.
Studia miejskie i regionalne
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
Studiuj Zarządzanie – to praca z ludźmi
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
RACHUNKOWOŚĆ I REWIZJA FINANSOWA
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Edukacja Fizyczna w Późnej Dorosłości specjalność na kierunku Wychowanie Fizyczne studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne.
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Edytorstwo naukowe.
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

HISTORIA

MAGISTRA VITAE EST Z tą starą sentencją, którą możesz przeczytać na logo naszego Instytutu, trudno się nie zgodzić. Bez niej pozbawieni bylibyśmy tożsamości, trudno byłoby nam zrozumieć teraźniejszość, unikać błędów, szacować wiarygodność, weryfikować źródła, rozpoznawać symbole, oceniać wieloaspektowo… Bez historii byłoby trudno żyć. H ISTORIA JEST NAUCZYCIELKĄ ŻYCIA … my dodamy: najlepszą…

HISTORIA Cele kształcenia na kierunku historia Zasadniczym celem kształcenia na studiach historycznych jest przygotowanie absolwenta do podejmowania różnych zawodów i ról społecznych wymagających ogólnych kwalifikacji i umiejętności dynamicznego dostosowywania się do zadań zawodowych. Studia historyczne w swym założeniu mają u absolwenta wyrobić krytyczny stosunek do literatury naukowej, do poznawanych faktów oraz wyzwolić umiejętność poprawnego rozumienia i odtwarzania dziejów m.in. poprzez opanowanie warsztatu pracy historyka. Dzięki studiom historycznym studenci wyrabiają u siebie określone umiejętności, np.: wyszukiwania informacji, panowania nad dużą ilością danych, samodzielności pracy, pisania, dyscypliny, krytycyzmu czy też wrażliwości na odmienności kulturowe. Studia historyczne wdrażają studenta do samodzielnego przygotowywania prac naukowych.

HISTORIA Program studiów kształtowany jest wielowariantowo, dostosowany do standardów europejskich i umożliwia studiowanie przedmiotów, które szczególnie interesują. Absolwent posiada ogólne wykształcenie humanistyczne oraz wszechstronną wiedzę w zakresie historii Polski i historii powszechnej. Rozumie i umie analizować zjawiska i procesy historyczne w skali globalnej, państwowej, regionalnej i lokalnej.

HISTORIA Program studiów przewiduje osiągnięcie przez absolwenta kompetencji językowych zgodnie z kryteriami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Uzupełnieniem programu kształcenia jest blok treści do wyboru w formie wykładów monograficznych oraz przedmiotów do wyboru i specjalizacyjnych, których tematyczna różnorodność pozwala studentowi na planowanie ścieżki własnego rozwoju intelektualnego oraz poszerzanie zainteresowań. Ulubioną formą zajęć są objazdy naukowe, pozwalające zobaczyć miejsca, o których wcześniej jedynie czytało się, skonfrontować swoje wyobrażenia z rzeczywistością, dotrzeć tam, gdzie w innym przypadku nigdy by się nie trafiło…

HISTORIA Możliwości zatrudnienia Absolwent studiów I stopnia otrzymuje tytuł licencjata. Absolwent studiów II stopnia otrzymuje tytuł magistra. Absolwent studiów historycznych jest przygotowany do pracy w placówkach muzealnych, oświatowych, kulturalnych oraz szkolnictwie – po ukończeniu specjalności nauczycielskiej (zgodnie ze standardami kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela). Oferta podjęcia pracy przez absolwenta poszerza się w istotnym zakresie dzięki uczestnictwu w zajęciach specjalizacyjnych w trakcie trwania studiów. Może zdobywać węższe kwalifikacje praktyczne w toku pracy w instytucjach kultury, wydawnictwach, redakcjach czasopism, środkach masowego przekazu.

HISTORIA Ukończenie studiów daje możliwości zatrudnienia wszędzie tam, gdzie wymagana jest od pracownika sprawność w kontaktach interpersonalnych, umie- jętność analitycznego i kreatywego myślenia w roz- wiązywaniu problemów zawodowych, łatwość dos- tosowywania się do nowych sytuacji i ról zawo- dowych, umiejętność argumentacji, przekonywania, negocjowania itp. Absolwent może również podejmować samodzielną działalność gospodarczą i prowadzić ją w wybranej przez siebie dziedzinie.

HISTORIA Studenci studiów II stopnia, oprócz studiowania przedmiotów przewidzianych standardem kształcenia na specjalności ogólnohistorycznej, mają możliwość wyboru specjalności: Archiwistyczną, Zarządzanie Informacją Naukową, Edytorstwo tekstów, które znacząco poszerzają spektrum możliwości zatrudnienia.

Studiowanie to nie tylko zdobywanie wiedzy i kolejnych zaliczeń oraz zdawanie egzaminów. W kołach naukowych istnieje możliwość poszerzenia umiejętności, zdobycia pierwszych doświadczeń w pracy naukowej, poprawienia warsztatu a nawet publikacji. Przedstawienie własnego dzieła i konfrontacja z innymi twórcami może być frapującym początkiem budowania własnej kariery. HISTORIA

ZAPRASZAMY