Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DZIENNIKARSTWO MODOWE

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DZIENNIKARSTWO MODOWE"— Zapis prezentacji:

1 DZIENNIKARSTWO MODOWE

2 Dziennikarz – osoba zajmująca się przygotowywaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu. Pierwotnie termin ten oznaczał osobę piszącą teksty w gazetach, wraz z rozwojem środków przekazu objął także osoby zajmujące się przygotowywaniem materiałów w radiu, telewizji i internecie. Dziennikarstwo – działalność polegająca na zbieraniu i upublicznianiu za pomocą środków masowej komunikacji informacji o wydarzeniach, ludziach oraz problemach. Dziennikarstwo można podzielić na: profesjonalne (wykonywane przez dziennikarzy) oraz nieprofesjonalne, prasowe (poprzez prasę), agencyjne (zob. agencja prasowa), radiowe, telewizyjne i internetowe (poprzez tzw. media elektroniczne); komercyjne (realizowane dla zysku właściciela mediów) oraz niekomercyjne (dla organizacji państwowych, społecznych, religijnych oraz innych non-profit); lokalne, krajowe i międzynarodowe; polityczne, gospodarcze, sportowe, kulturalne i inne specjalne.

3

4 Fashion Journalism (dziennikarstwo mody i stylu)

5 1. Charakterystyka specjalności
Poza kształtowaniem warsztatu dziennikarskiego (prasowego, radiowego, telewizyjnego i internetowego) studenci tej specjalności zdobywają szeroką wiedzę z zakresu nurtów w modzie i wzornictwie, fotografii mody, zjawisk kulturowych kształtujących style i trendy mody, a także kryteriów wartościowania i oceny całokształtu tych zjawisk. Studia wdrażają w umiejętność opracowywania i redagowania tekstów prasowych i online, organizacji i przygotowania zdjęciowych sesji modowych, stylizacji i wizażu, planowania poszczególnych eventów w świecie mody. Studenci mają okazję wyrobić w sobie wrażliwość na sztukę, świadomość związków pomiędzy kulturą wysoka a popularną. Praktyki zawodowe i staże realizowane są ww. współpracujących z Uczelnią mediach modowych (np. lula.pl, groszki.pl, szafa.pl, ) lub wyznaczających trendy na rynku firmach (Deni Cler, Clarena, Orsay). 2. Wybrane przedmioty specjalnościowe historia ubioru nurty współczesnego wzornictwa rynek mediów lifestylowych na świecie rynek mediów lifestylowych w Polsce podstawy projektowania ubioru fotografia mody warsztaty stylizacji i wizażu

6 3. Kariera: 4. Warunki przyjęcia
Absolwenci specjalności znajdą zatrudnienie na stanowiskach: dziennikarz mody, krytyk mody, manager mody, manager gwiazd, producent wydarzeń mody, producent sesji, specjalista od promocji mody, stylista i wizażysta. Będą przygotowani do podjęcia pracy w mediach modowych, działach PR firm związanych z modą, agencjach modelek, firmach zajmujących się kreowaniem wizerunku etc. 4. Warunki przyjęcia Decyduje kolejność zgłoszeń. Nie decyduje rodzaj przedmiotów zdawanych na maturze.

7

8

9 WYKONAŁA: Ewelina Barwacz kl. 4 TZA.


Pobierz ppt "DZIENNIKARSTWO MODOWE"

Podobne prezentacje


Reklamy Google