WWW.STUDIO-ZMIANA.COM. Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Career Coaching jako narzędzie retencji pracowników
Zarządzanie projektami partnerskimi
2009 O co możemy pytać i jakie odpowiedzi uzyskać? Warsztat ewaluacji. Doświadczenia PARP Jacek Pokorski Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości II Regionalna.
Kierowanie twórczością w organizacji
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
1 Zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy Mikołajki, lutego 2010 r. Bartosz Szurmiński – Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji.
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
w edukacji przedszkolnej
OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Napięcie emocjonalne i stres
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zmiana i ryzyko podobieństwa i różnice
Rynek usług medycznych
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
OLSZTYŃSKI BUDŻET OBYWATELSKI. IDEA mieszkańcy i mieszkanki określają cele i sposób wydatkowania określonych kwot Biorą zatem udział w planowaniu wydatków.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Zadawanie pytań.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
w praktyce pedagogicznej
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Co chcieliśmy osiągnąć?
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
dr Inż. Teresa Kupczyk Prorektor ds. naukowo-badawczych Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu Joanna Przemyślańska Włosek Marketing Manager, OTTO Workforce.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
PSYCHOLOGICZNE I PEDAGOGICZNE UWARUNKOWANIA ZMIAN W SYSTEMIE OŚWIATY
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
SKUTECZNY SYSTEM WSPARCIA RODZINY
Co chcieliśmy osiągnąć?
Planowanie Twojego biznesu Forever
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym

Zapis prezentacji:

Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania

Przyczyny porażek: 89 % brak zrozumienia powodów wprowadzenia zmiany, 77 % brak zaangażowania osób do wdrażania zmiany 63 % brak kompetencji do wdrożenia zmiany, 57 % brak zasobów 51 % brak planu… Wg Deloitte Touche 2009

Jak przekonywać ludzi do zmian 4 elementy skutecznej perswazji

Rozpoznanie przyczyn niechęci Jaki jest ich stosunek do „starego”, a jaki do „nowego” Jaki jest ich stosunek do zmian (niezależnie od tego, jakich) Czego się boją w „nowym” Co ich motywuje Jaki jest ich obecny stan emocjonalny, motywacja, postawa

Rozwianie wątpliwości merytorycznych Przewidzenie pytań / wątpliwości i przygotowanie odpowiedzi Dostosowanie przekazu do odbiorcy (np. dużo liczb czy raczej dużo przykładów) Wyjaśnienie przyczyn zmiany (szerszy kontekst) i korzyści jakie przyniesie zmiana

Zapewnienie komfortu emocjonalnego Wybór odpowiedniego miejsca i czasu rozmowy Spokojne i cierpliwe wysłuchanie obaw Zapewnienie rozmówcy, że wątpliwości przed zmianą to coś normalnego Zaangażowanie w proces planowania zmiany – jeśli to możliwe Zaoferowanie szkolenia, wsparcia coachingowego, albo obniżonych wymogów w okresie przejściowym

Pokazanie korzyści / zmotywowanie Przedstawienie zmiany językiem korzyści Zaoferowanie wpływu na zmianę osobom, które motywuje wpływ na decyzje, prestiż lub możliwość konsultowania zmian Dostosowanie motywatorów do potrzeb danej osoby Pokazanie nagrody, która czeka, jeśli rozmówca przyjmie/wdroży zmianę

Co motywuje do pozostania w zmianie? RELACJA::PROCES::ODPOWIEDZIALNOŚĆ::AKTYWNOŚĆ -Dobrowolność – osoby same zgłaszają się do wprowadzania zmian -Dobre wyznaczenie celów (wg życiowych priorytetów, SMART plus); -Ustalenie indywidualnego planu działania wyznaczonego w czasie i podzielonego na etapy (baby steps); Zobowiązanie wobec innej osoby, np. buddy Systematyczność (np. zadania domowe z datą realizacji) Stworzenie małej społeczności osób np. zamknięte grupy na fb) Dostrzeganie sukcesów!!!

Relacja- Skuteczność pytań Proste! Porządkujące myśli! Dotyczą przyszłości; Jeśli przeszłości, to o sukcesy. Nastawione na realizację etapów dużego celu; Dotyczą pozytywnych stron, za szczęście odpowiada – odkrywanie swoich mocnych stron, pielęgnowanie ich i wykorzystywanie; Nie pytają o problemy, tylko o wyzwania; Nastawione na to co, w głowach, a nie tylko na opis wydarzeń; Pozostawiają dowolność :zwłaszcza pytanie c o jeszcze?