BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Advertisements

PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Marketing Usług - WYKŁAD
6. Strategie zarządzania
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Procesy informacyjne w zarządzaniu
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
zarządzanie produkcją
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
badania rynku turystycznego
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Metody badawcze w socjologii
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
MARKETING STRATEGICZNY
Katedra Marketingu Usług
- instrumenty ewaluacji i monitoringu RSI
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Innowacje w firmach – czy to się opłaca?
Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
Operacyjne sterowanie produkcją
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
7/1/ Projektowanie Aplikacji Komputerowych Piotr Górczyński Cykl życia systemu.
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
1 Dodatkowe slajdy prof.nadzw.dr hab. Zofia Zymonik (Koszty jakości)
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Badania marketingowe - wprowadzenie Paweł Gałka Konsultacje: poniedziałek p. 216 godz.:
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU Michał Wyrzykowski

STRESZCZENIE   W prezentacji przedstawię zagadnienie badania rozwoju nowego produktu. Zwrócę szczególnie uwagę na różnorodne rozumienie pojęcia ,, nowy produkt" i na przebieg procesu rozwoju nowego produktu ze szczególnym uwzględnieniem korzyści jakie osiągają przedsiębiorstwa stosujące strategię rozwoju nowego produktu.

WPROWADZENIE W badaniach nowych produktów głównymi problemami badawczymi są weryfikacja koncepcji nowego produktu oraz ocena jego akceptacji przez nabywców. Punktem wyjścia do badań nowego produktu ma być poznanie procesu jego rozwoju i związanych z nim problemów decyzyjnych.

PROCES TEN OBEJMUJE: poszukiwanie pomysłów selekcje pomysłów prototyp testowanie prototypu analizę finansową komercjalizację ocenę

Cały proces rozwoju nowego produktu to nieustające badania różnych aspektów problemów decyzyjnych związanych z właściwym rozwojem i wprowadzeniem produktu na rynek. Wprowadzanie nowych produktów przez przedsiębiorstwo na rynek jest koniecznością, wynikającą chociażby z postępującego na wszystkich rynkach procesu skracania cyklów życia produktów, w związku z szybkim postępem technologicznym.

Przedsiębiorstwa stosujące strategię rozwoju nowego produktu osiągają wymierne korzyści, gdyż te produkty: zapewniają większy wzrost sprzedaży przynoszą zyski z tytułu zostania liderem na rynku zapewniają rozwój przedsiębiorstwa pozwalają na gromadzenie doświadczeń dzięki ciągłemu wprowadzaniu nowości są trudniejsze do naśladownictwa

METODYKA BADAŃ

PRZEDMIOT I CEL BADAŃ     PRZEDMIOTEM BADANIA JEST ROZWÓJ NOWEGO PRODUKTU, JEGO POJAWIENIE SIĘ NA RYNKU I TAK ZWANY CYKL ŻYCIA PRODUKTU

METODY, TECHNIKI I NARZĘDZIA BADAWCZE     Aby przeprowadzić badania rozwoju nowego produktu konieczne jest zastosowanie różnych metod i technik badawczych. Należą do nich:   - badania jakościowe (służą do zbierania danych wyrażających subiektywne odczucia, np. ekspertów)   - badania ilościowe (służą m.in. do planowanie marketingowego) oraz wywiady, sondaże, obserwacje, eksperymenty.

Podczas całego cyklu życia produktu na rynku, czyli na etapie wzrostu, dojrzałości i spadku w badaniach nowego produktu wykorzystywane są głównie metody zbierania danych( metody sieciowe, monitoring i obserwacja).  

STUDIUM PRZYPADKU NA PRZYKŁADZIE NOWEJ LAMPY GÓRNICZEJ TYPU ŚWIT-14 FIRMY ELEKTROMETAL SA.

STRESZCZENIE Ciągłe prace nad unowocześnieniem oświetlenia górniczego związane są z ostrymi wymaganiami. Badania i prace nad tym produktem doprowadziły do powstania nowego wyrobu z lepszymi, innowacyjnymi parametrami. Droga od poszukiwania pomysłu do prześledzenia życia nowego produktu jest procesem długim i złożonym

SŁOWA KLUCZOWE oświetlenie górnicze energooszczędność ognioszczelna lampa ergonomia produktu życie nowego produktu (lampy)

OPIS PRZYPADKU         Przystępując do badania nowego produktu rozpoznano wymagania rynku i zapotrzebowanie składane przez kopalnie. Badania prowadzone były przez dział marketingu wespół z kadrą techniczną. Na etapie poszukiwania pomysłów zastosowano metodę badań jakościowych, a następnie szczegółową analizę zebranych danych. Po analizie i selekcji pomysłów opracowany został prototyp lampy. Produkt miał poprawiać bezpieczeństwo i komfort pracy górników. W tym celu wykonano konstrukcję wzorcową, dzięki czemu dopracowano wszystkie szczegóły przedsięwzięcia. Kolejno prototyp został poddany licznym testom. Testy badały wykorzystanie nowoczesnych diod LED z soczewkami kierunkowymi.

Kolejnymi krokami w badaniach nad nowym produktem były: analiza ekonomiczna przedsięwzięcia segmentacja nabywców analiza SWOT ustalenie strategii cenowej przeprowadzenie strategii dystrybucji i promocji kontrola efektywności działań marketingowych. Mimo zaakceptowania produktu przez rynek firma utrzymuje na wysokim poziomie wydatki na reklamę i pozostałe działania promocyjne.

PYTANIA I ZADANIA KONTROLNE 1. Jakie są etapy rozwoju nowego produktu? 2. Dlaczego koniecznością jest wprowadzenie nowego produktu na rynek? 3. Na czym polega strategia nowego produktu? 4. Wybór metod badawczych do badania nowego produktu. 5. Zastosowanie badań marketingowych produktu od cyklu innowacyjnego poprzez cykl rynkowy.  

BIBLIOGRAFIA   1. Andruszkiewicz K., (red.), Marketing, Dom Organizatora, Toruń 2011. 2. Kochanowski J., Podstawy zarządzania marketingiem, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2003. 3. Mazurek- Łopacińska K., Sobocińska M., (red.), Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011. 4. Michalski E., Marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. 5. Sikora M., Nowoczesne oświetlenie górnicze, ,, Napędy i sterowanie" nr 7/8 2014, s.51 6. Sojkin B., Zarządzanie produktem, PWE, Warszawa 2003. 7. http://www.elektrometal.com.pl/pl/ognioszczelna-lampa-%C5%9Bcianowa-0

DZIĘKUJĘ!