NARADA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIEGO sierpień 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
"Nowoczesny Nauczyciel
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
NARADA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIEGO sierpień 2013.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Edukacja dla bezpieczeństwa
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
1 KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO Uwagi Gdańsk, sierpnia 2010 roku KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ale (a może przede wszystkim)
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
PEDAGOG SZKOLNY.
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kuratorium Oświaty w Kielcach
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Przykładowy model podziału środków
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

NARADA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIEGO sierpień 2014

INNE ZADANIA WYNIKAJĄCE Z USTAWY O SYSTEMIE OŚWIATY zrealizowane przez Kuratorium Oświaty w Szczecinie w roku szkolnym 2013/2014

1. Konkursy organizowane przez ZKO Konkursy przedmiotowe organizowane przez Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów – 11 liczba uczestników: - etap rejonowy – etap wojewódzki liczba laureatów – 282

2. Konkursy, olimpiady i zawody organizowane w porozumieniu z innymi instytucjami Lp.NAZWA KONKURSU LICZBA UCZESTNIKÓW 1 „Losy bliskich i dalekich” 11 2 „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego” 77 3 Olimpiada „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego” 39 4XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 38 zespołów 2-os 5Wojewódzkie Zawody Strzeleckie „O srebrne muszkiety”35 6 XXXVI Wojewódzkie Zawody Sprawnościowo-Obronne „Sprawni jak żołnierze 2012” 27 7 III edycja Konkurs MEN „Mam 6 lat” dla uczniów klas I - III, rad rodziców z przedszkoli i szkół podstawowych 17 RR 126 uczniów 8 25 lat działalności Senatu RP w wolnej Polsce42

3. Inne projekty Uroczysta Gala podsumowująca Konkurs MEN „Mam 6 lat” dla uczniów i rad rodziców w przedszkolach i szkołach podstawowych Edukacja teatralna dla dzieci ze środowisk o utrudnionym dostępie do ośrodków kultury wspólnie z teatrem Pleciuga (30 uczestników) Liczba form objętych patronatem Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty Patronaty

5. Program wykorzystania środków na dofinansowanie doskonalenia nauczycieli w roku 2013 PlacówkaTemat Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Zachodniopomorskie Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej ul. Hoża 6, Szczecin Wdrażanie do praktyki szkolnej zalecanych warunków i sposobów realizacji podstawy programowej sprzyjających osiąganiu zamierzonych efektów edukacyjnych IV etapu edukacyjnego. Wdrażanie do praktyki szkolnej zalecanych warunków i sposobów realizacji podstawy programowej sprzyjających osiąganiu zamierzonych efektów edukacyjnych szkolnictwa zawodowego. Indywidualizacja kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na I i II etapie edukacyjnym w kontekście rozporządzenia w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu i szkole. Indywidualizacja kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na III i IV etapie edukacyjnym w kontekście rozporządzenia w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu i szkole. Poprawa jakości kształcenia w szkole podstawowej w oparciu o analizę wyników sprawdzianu z uwzględnieniem organizacji pracy szkoły, działań nauczyciela i ucznia. Poprawa jakości kształcenia w szkole w oparciu o analizę wyników egzaminu maturalnego z uwzględnieniem organizacji pracy szkoły, działań nauczyciela i ucznia. Poprawa jakości kształcenia w szkole zawodowej w oparciu o analizę wyników egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe z uwzględnieniem organizacji pracy szkoły, działań nauczyciela i ucznia.

Centrum Edukacji Nauczycieli ul. Ruszczyca 16, Koszalin Indywidualizacja kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na I etapie edukacyjnym w kontekście rozporządzenia w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu i szkole. Diagnozowanie objawów specyficznych trudności w uczeniu się oraz wspieranie potrzeb ucznia na I etapie edukacyjnym. Metody i sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, opisanych w podstawie programowej edukacji wczesnoszkolnej. Warsztat pracy nauczyciela pracującego w świetlicy. Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa dziecka w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczeń przejawiający zaburzenia zachowania w szkole masowej – diagnoza, plan pracy, współpraca ze środowiskiem. Niepowodzenia szkolne – diagnoza, planowanie programu oddziaływań, ewaluacja skuteczności podjętych działań. Poprawa jakości kształcenia w gimnazjum w oparciu o analizę wyników egzaminu gimnazjalnego z uwzględnieniem organizacji pracy szkoły, działań nauczyciela i ucznia. Procedura postępowania w sytuacjach kryzysowych i wykorzystanie wsparcia zewnętrznych instytucji specjalistycznych jako element działań podejmowanych w celu zapewnienia bezpieczeństwa w szkole.

Centrum Edukacji Nauczycieli ul. Ruszczyca 16, Koszalin Mediacje w szkole jako sposób rozwiązywania konfliktów. Planowanie ewaluacji wewnętrznej jako elementu strategii rozwoju szkoły i konstruowanie narzędzi. Projektowanie multimedialnych materiałów dydaktycznych. Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Sowińskiego Szczecin Uczeń przejawiający zaburzenia zachowania w szkole masowej – diagnoza, plan pracy, współpraca ze środowiskiem. Od konfliktu do porozumienia – zarządzanie konfliktem w szkole (w tym także konflikty na linii rodzice a szkoła). Planowanie ewaluacji wewnętrznej jako elementu strategii rozwoju przedszkola i konstruowanie narzędzi. Projektowanie multimedialnych materiałów dydaktycznych. Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny u. Potulicka Szczecin Diagnozowanie objawów specyficznych trudności w uczeniu się oraz wspieranie potrzeb ucznia na I etapie edukacyjnym Praca w grupach zróżnicowanych wiekowo w szkole, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci pięcio- i sześcioletnich Niepowodzenia szkolne - diagnoza, i planowanie programu oddziaływań, ewaluacja skuteczności podjętych działań

Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli CREATIVE Platforma Szkoleniowo Doradcza al. Niepodległości Sopot Metody i sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, opisanych w podstawie programowej edukacji wczesnoszkolnej Procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i wykorzystanie wsparcia zewnętrznych instytucji specjalistycznych jako element działań podejmowanych w celu zapewnienia bezpieczeństwa w szkole Instytut Badań w Oświacie Sp. Z o.o. ul. M. Reja 13/ Sopot „Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez bezpieczeństwa wszystko jest niczym” (K. Neyman) - budowanie poczucia bezpieczeństwa uczniów w środowisku szkolnym Ogólna liczba przeszkolonych nauczycieli

6. Program poprawy efektywności kształcenia zlecone przez Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2013 – 2014 na lata TYP SZKOŁYRODZAJ EGZAMINUZAKRES OGÓLNA LICZBA SZKÓŁ SZKOŁA PODSTAWOWA SPRAWDZIAN PO VI KLASIE 18 GIMNAZJUM CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA JĘZYK POLSKI2 HISTOIA7 CZĘŚĆ MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA MATEMATYKA7 PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE7 OGÓŁEM 41

ZAKOŃCZENIE W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 REALIZACJI 3-LETNICH PROGRAMÓW POPRAWY EFEKTYNOŚCI KSZTAŁCENIA TYP SZKOŁYRODZAJ EGZAMINU OGÓLNA LICZBA SZKÓŁ SZKOŁA PODSTAWOWA SPRAWDZIAN PO VI KLASIE16 GIMNAZJUM CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA19 CZĘŚĆ MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA19 OGÓŁEM54 Wnioski:  W 3 szkołach podstawowych zaobserwowano brak poprawy efektów kształcenia.  Ze względu brak informacji z OKE do dnia r. nie dokonano pełnej analizy efektów kształcenia w gimnazjach.

7. Wypoczynek dzieci i młodzieży w województwie zachodniopomorskim zachodniopomorskim Liczba form wypoczynku zarejestrowanych przez organizatorów z woj. zachodniopomorskiego Liczba uczestników Liczba form zorganizowanych na terenie woj. zachodniopomorskiego Liczba uczestników Liczba kontroli wypoczynku przeprowadzonych przez pracowników KO 712 (26,8%)