TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Praca dyplomowa inżynierska
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 Rekrutacja na rok szkolny 2013 / 2014 Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy lecz dla życia.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Kierunki kształcenia  Technik Górnictwa Podziemnego  Górnik Eksploatacji Podziemnej.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Technologia informacyjna
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
FUNDACJA STEFANKA PRZY SP 143
Zapis prezentacji:

TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska

Wdrożenie programu  Program realizowaliśmy w roku szkolnym 2013/2014  Realizacja obejmowała następujące przedmioty: fizyka, zajęcia techniczne i informatyka  Zajęcia odbywały się w: Społecznym Gimnazjum nr 1 Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Warszawie

Działania przedwdrożeniowe Przed wdrożeniem programu zorganizowaliśmy:  Prezentację dla rodziców uczniów  Prezentację dla uczniów połączoną z zaprezentowaniem skryptów i materiałów pomocniczych  Ankietę dotyczącą oczekiwań związanych z udziałem w projekcie.

Działania przedwdrożeniowe Udział w pilotażowym wdrożeniu programu będzie dla Ciebie:

Działania przedwdrożeniowe Jak oceniasz materiały zaprezentowane podczas promocji programu:

W ramach realizacji programu przeprowadziliśmy zajęcia zgodnie z programem nauczania, wykorzystując przygotowane przez zespół materiały. Przeprowadziliśmy zajęcia z fizyki, informatyki i zajęć technicznych Realizacja programu

Celem wdrażania programu był wzrost jakości nauczania w szkołach gimnazjalnych. Dla sprawdzenia przyrostu wiedzy uczniów przeprowadziliśmy badanie diagnozujące we wrześniu 2013 r. i badanie sprawdzające w czerwcu 2014 r. Zarówno test diagnozujący, jak i sprawdzający zawierał 17 pytań. W teście przeważały pytania zamknięte. Po zakończeniu realizacji programu dokonaliśmy analizy porównawczej.

Realizacja programu Zajęcia były realizowane nie tylko w szkole. Część zajęć była przeprowadzona poza szkołą. Przykładem takich zajęć mogą być doświadczenia fizyczne realizowane w Muzeum Techniki w Warszawie.

Realizacja programu W opinii uczniów najbardziej interesującą częścią programu były zajęcia z robotyki.

Realizacja programu Do realizacji programu zostały zakupione m.in. zestaw LEGO pozwalające jak najlepiej zrealizować moduł Robotyki.

Realizacja programu W ramach zajęć TECH-INFO uczniowie budowali proste pojazdy.

Realizacja programu Uczniowie zmieniali rodzaj ogumienia, liczbę kół, montowali gąsienice, stosowali ogumienie mieszane.

Realizacja programu Testowali przyczepność pojazdów, który będą ciągnąć lub pchać ciężary, wykonali testowe rzuty, zmieniali długość ramienia, prędkość ruchu ramienia i wysokość podstawy.

Realizacja programu W ramach zajęć odbyły się zawody na najsilniejszy pojazd. Uczniowie poznawali siłę swoich pojazdów zależności od zastosowanego ogumienia, liczby kół, gąsienic oraz środka ciężkości.

Realizacja programu Zajęcia z Robotyki realizowane były w pracowni informatycznej naszej szkoły.

O pracowni Pracownia komputerowa w naszej szkole nie jest zbyt duża, jednak dzięki małym grupom zajęcia przebiegały sprawnie i były lubiane przez uczniów.

Nasze roboty

Wyniki badania Analiza porównawcza wykazała przyrost wiedzy dla większości pytań, wyniósł on od 2 do 62 procent. W przypadku pytania dotyczącego wymiarowania uczniowie nie odpowiedzieli poprawnie na pytanie, zarówno w badaniu diagnozującym, jak i sprawdzającym. Badanie diagnozujące pokazało braki w wiedzy uczniów dotyczącej przepisów ruchu drogowego i czytania instrukcji obsługi urządzeń technicznych. Dzięki zajęciom uczniowie zdobyli wiedzę potrzebną do lepszego funkcjonowania w szybko zmieniającym się świecie.

Wyniki badania klasa II Ga

Wyniki badania klasa II Gb

Edukacyjna Wartość Dodana W Społecznym Gimnazjum nr 1 STO na 24 uczniów biorących udział w realizacji programu 20 uzyskało przyrost wiedzy potwierdzony wynikiem badania. Przyrost wiedzy i umiejętności został wyliczony dla każdego ucznia i zawiera się w przedziale +1 ÷ +15, zaś wynik średni wartości EWD wynosi + 6, co stanowi 15% punktów możliwych do zdobycia w teście. Wynik dwóch uczniów był nieznacznie niższy niż podczas badania we wrześniu.

EWD dla klasy II Ga SG nr 1

EWD dla klasy II Gb SG nr 1

Zalety współpracy Zajęcia były realizowane w szkole publicznej i w szkole społecznej. Takie rozwiązanie daje możliwość wzajemnego uzupełniania się i wymiany doświadczeń. W sytuacjach awaryjnych istnieje możliwość oddelegowania nauczyciela do drugiej szkoły realizującej program.

Mocne strony projektu  Stworzyliśmy dodatkowe materiały dydaktyczne dla nauczycieli i uczniów.  Program rozwija wiedzę i umiejętności techniczne uczniów.  Poprzez konstruowanie robotów i programowanie ich, uczniowie w ciekawy sposób poznali zasady projektowania inżynierskiego.  Program zawiera przykłady praktycznych i użytecznych zastosowań nowych technologii w codziennym życiu.  Dzięki programowi TECH-INFO uczniowie uczą się pracy zespołowej i współdziałania.  Stosowanie technologii informacyjnej pozwoliło na nowoczesne wykorzystanie wybranych technik artystycznych.  Program pokazał praktyczne zastosowania praw fizyki w przyrządach i urządzeniach technicznych.

Wnioski  Warto rozważyć możliwość podziału klas na grupy podczas zajęć z robotyki oraz podczas doświadczeń z fizyki w przypadku dużych klas (w szkołach publicznych). Nie zawsze jest to możliwe, ale jeśli jest taka możliwość, wskazane byłoby to rozważyć.  Wskazane byłoby uzupełnienie materiału z informatyki. Zarówno w części dotyczącej prezentacji multimedialnych, jak i fotografii cyfrowej.  W miarę możliwości można zwiększyć liczbę godzin z zakresu robotyki, ponieważ uczniowie wykazują duże zainteresowanie tymi zagadnieniami.