Zasady promocji projektów realizowanych w ramach Programu IW INTERREG III A Czechy – Polska Bielsko - Biała, 10 marca 2006 r. Szkolenie finansowane ze.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Szkolenie dla beneficjentów dotacji
Przypomnienie podstawowych zasad oznakowania projektów w ramach POKL
Człowiek – najlepsza inwestycja
w zakresie działań informacyjno - promocyjnych
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska-Rzeczpospolita Polska Rola Instytucji Regionalnych – możliwości nawiązywania współpracy.
Wymogi dotyczące promocji projektów dofinansowanych ze środków
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Oznakowanie projektów
„Alpejsko-Karpacki Most Współpracy”
MAPA WSPARCIA REGIONALNEGO
BIURO ZARZĄDZANIA FUNDUSZAMI EUROPEJSKIMI ŚWIĘTOKRZYSKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO Oddział Integracji Europejskiej, Współpracy z Zagranicą i Promocji „Zasady.
Znakowanie tablic informacyjnych,
I Mazowieckie Forum dobrych praktyk dla rozwoju Mazowsza 12 października 2010r. Warszawa hala widowiskowo – sportowa TORWAR Pokażmy razem, jak twoje działania.
Propozycja Komisji dotycząca nowych rozporządzeń
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO.
INFORMACJA I PROMOCJA PROJEKTÓW W RAMACH RPO WP NA LATA
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
Jak promować projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Promocja unijnego źródła dofinansowania projektów.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Patrycja Drzał Pracownik Działu Priorytetów RPO nr 3, 4, 9 oraz ZPORR
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Legnica, 24 czerwca 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 9-10 października.
1 PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ RZECZPOSPOLITA POLSKA – REPUBLIKA SŁOWACKA 2007 – najczęstsze błędy Szkolenie współfinansowane.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
1 Dokumentowanie działań w programach rozwojowych w ramach projektu "Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej". Projekt dofinansowany ze środków Unii.
Informacja i promocja Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
-zadania i obowiązki projektodawców
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Regionalny Plan Działań Informacyjnych i Promocyjnych Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) dla Województwa Małopolskiego na.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
Alpejsko-Karpacki Most Współpracy
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
NIEZBĘDNIK DLA BENEFICJENTÓW LGD STOBRAWSKI ZIELONY SZLAK prow
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
„Alpy Karpatom” 2011 – 2016 Szkolenie dla beneficjentów dotacji Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu.
03 czerwca 2015 r. Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
11 grudnia 2015 Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Informacja i promocja Agnieszka Srokosz, WST PWT PL-SK.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Promocja i informacja Poznań, r.. Podstawy prawne Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego.
Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita "J-elita" Księga znaku logotypu.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Księgi wizualizacji znaku PROW
Wsparcie dotacyjne w ramach
Szkolenie dla partnerów KSOW
Zapis prezentacji:

Zasady promocji projektów realizowanych w ramach Programu IW INTERREG III A Czechy – Polska Bielsko - Biała, 10 marca 2006 r. Szkolenie finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Programu INTERREG III A Czechy – Polska

Podstawa prawna Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1159/2000 w sprawie prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących pomocy udzielanej z funduszy strukturalnych

CELE: Ogólne: - zwiększanie świadomości społecznej - przejrzystości w odniesieniu do działań Unii Europejskiej - tworzenie spójnego obrazu pomocy udzielanej na terenie państw członkowskich Na poziomie programu: - rozpowszechnianie „dobrych praktyk”, zastosowanych działań oraz osiągniętych rezultatów - zwiększenie przejrzystości wykorzystania środków publicznych

Informowanie o projekcie jest równie ważne jak zarządzanie projektem !!! W budżecie projektu – specjalna linia dla działań informacyjno-promocyjnych

Umowa nr o dofinansowanie Projektu w ramach Programu INTERREG III A (z wyłączeniem projektów wsparcia mikroprojektów i pomocy technicznej) § 15. Beneficjent końcowy jest zobowiązany do: 1) zapewnienia informowania społeczeństwa o finansowaniu realizacji Projektu przez Unię Europejską, zgodnie z wymogami, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1159/2000 z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących pomocy udzielanej z funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 130 z r.), oraz wytycznymi Instytucji Zarządzającej / Krajowej); 2) zamieszczenia we wszystkich dokumentach, które przygotowuje w związku z realizacją Projektu, informacji o udziale Funduszu we współfinansowaniu Projektu oraz logo Programu.

Jak i co oznaczać w projektach realizowanych w ramach Programu INTERREG III A Czechy – Polska? Wszystkie materiały informacyjne i promocyjne, także dokumenty, stosowane podczas realizacji projektu współfinansowanego ze środków unijnych powinny być odpowiednio oznaczone: 1. logo Unii Europejskiej 2 logo programu Czechy – Polska 3 tekst opisujący zaangażowane środki

1 Logo Unii Europejskiej Logo do pobrania ze strony: sources/graph/embleme_en.htm Obowiązujące wersje kolorystyczne: - niebieskie tło i żółte gwiazdy - białe tło i czarne gwiazdy - niebieskie tło i białe gwiazdy

Czego nie robić? 1. Umieszczać logo na agresywnym tle 2. Deformować logo

Czego nie robić? ingerować w układ elementów logotypu: Odwrotnie zamieszczać logo Zmieniać układ gwiazd Zmieniać pozycje gwiazd w obwodzie koła

. 2 Logo programu ze strony www programu gdzie znajdują się również: Wytyczne dla beneficjentów Programów Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A w Polsce - wersja z dnia 22 czerwca 2005 r. Księga tożsamości znaku Logotypy dla poszczególnych programów UWAGA: Zamieszczane symbole (logo Unii oraz logo programu) powinny być porównywalnej wielkości Zamieszczane symbole (logo Unii oraz logo programu) powinny być albo pełnobrawne albo monochroamtyczne

3. Tekst opisujący zaangażowane środki Przykładowe teksty Projekt (publikacja; inwestycja) współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Projekt (publikacja; inwestycja) współfinansowany ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) w ramach programu INTERREG III A Czechy – Polska UWAGA: UWAGA: nie należy używać skrótów UE, EFRR - nie są one powszechnie znane

Działania informacyjne i promocyjne Dla inwestycji infrastrukturalnych: - -tablice reklamowe ustawione w terenie - -tablice informacyjne ustawione w terenie - stałe tablice pamiątkowe dla inwestycji dostępnych dla ogółu społeczeństwa (zastępują tablice reklamowe w ciągu 6 miesięcy od zakończenia prac inwestycyjnych) Dla projektów miękkich: - środki mające na celu uświadomienie zainteresowanym, że podjęte działania są współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (np. plakaty, certyfikaty, narzędzia komunikacji audiowizualnej)

Narzędzia informacji i promocji Tablice reklamowe z informacją o zakresie realizowanego projektu i wsparciu ze środków Unii Europejskiej (projekty powyżej 3 mln euro) – montaż przy rozpoczęciu projektu, wielkość – min. 2 m x 2,5 m – co najmniej 25% całej powierzchni poświęcone informacjom o zaangażowaniu środków Unii Europejskiej – logo unii oraz logo programu – tekst: inwestycja współfinansowany ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) w ramach programu INTERREG III A Czechy – Polska – rozmiar czcionki: informacja o środkach unijnych czcionką nie mniejszą niż informacja o środkach krajowych (rodzaj czcionek dowolny)

Tablica informacyjna – projekty infrastrukturalne poniżej 3 mln euro – układ tablicy jak dla billboardu – nie mniejsza niż 70 cm x 90 cm (polskie prawo budowlane) – napisy umieszczane w sposób czytelny i trwały Tablice pamiątkowe – stałe tablice w miejscach powszechnie dostępnych, cel: trwała informacja o wsparciu inwestycji z środków unijnych – zakres zamieszczanych informacji podobnie jak dla tablic informacyjnych – napisy umieszczane w sposób czytelny i trwały

Publikacje, broszury, ulotki, plakaty - logo Unii Europejskiej oraz programu - tekst: Publikacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) w ramach programu INTERREG III A Czechy – Polska - informacja na okładce – stronie tytułowej - w przypadku ulotek trójstronnie łamanych – ostatnia strona – poświęcona informacją teleadresowym Korespondencja i dokumenty używane w trakcie realizacji projektu, zaproszenia, certyfikaty, umowy, ogłoszenia, materiały konferencyjne, materiały prasowe, banery, bazy danych – informacje dotyczące źródeł finansowania oraz logo Unii Europejskiej i programu zamieszczane w miejscu widocznym w sposób czytelny Prezentacje – logotypy wpisane we wzorzec prezentacji

Strona internetowa (podstrony) - wzmianka o współfinansowaniu ze środków unijnych – Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej - logotypy Unii Europejskiej oraz programu - odsyłacze do oficjalnych stron Unii Europejskiej ( - -odsyłacze do oficjalnych stron programu (strona sekretariatu technicznego oraz instytucji krajowej Konferencje, seminaria, szkolenia, targi, wystawy - dodatkowo (poza przedstawionym wcześniej wyglądem publikacji i materiałów pomocniczych - banery) wskazane jest użycie flagi Unii oraz logotypu programu

Uwagi ogólne: 1) Wszystkie wydarzenia związane z realizacją projektu (etapów projektu) powinny zostać podane do wiadomości możliwie najszerszemu kręgowi osób. 2)Należy przechowywać materiały związane z realizacją projektu np.: - -Ankiety ewaluacyjne ze szkoleń - -Zdjęcia ze szkoleń, warsztatów, konferencji, - -Listy obecności na szkoleniach itp

Dziękuję za uwagę