Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Podstawowe informacje
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Podziel się sukcesem! Upowszechnianie i wykorzystywanie rezultatów projektów w programie Erasmus+
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach

Promocja a upowszechnianie PROMOCJA I INFORMACJA – działania zmierzające do upowszechniania informacji o projekcie, o tym że jest realizowany. Przedmiotem NIE SĄ REZULTATY lecz informacje, idee, wartości. UPOWSZECHNIANIE REZULTATÓW – planowy proces mający na celu przekazywanie informacji na temat rezultatów projektu i możliwościach ich wykorzystania odpowiednim osobom i instytucjom.

REZULTATY - efekty działań realizowanych w ramach projektów Rezultaty projektów REZULTATY - efekty działań realizowanych w ramach projektów Rezultaty twarde Rezultaty miękkie Produkty

REZULTATY MIĘKKIE nabycie nowych umiejętności zawodowych rozwój umiejętności pracy w zespole przełamanie bariery językowej zwiększenie motywacji do doskonalenia zawodowego wzrost kompetencji międzykulturowych podniesienie jakości oferty edukacyjnej placówki rozwój kompetencji związanych z zarządzaniem projektem

REZULTATY TWARDE podniesienie poziomu j. angielskiego z B1 na B2 uzyskanie nowych uprawnień w określonym zakresie nawiązanie współpracy z określonymi podmiotami wdrożenie nowych rozwiązań w zarządzaniu placówką wdrożenie nowych metod w nauczaniu wprowadzenie nowej formy zajęć pozalekcyjnych

PRODUKTY prezentacje publikacje raporty konspekty zajęć materiały instrukcyjne dot. nowych technik i metod kształcenia zalecenia dla przełożonych, władz lokalnych i oświatowych

Wykorzystanie rezultatów i waloryzacja Wykorzystywanie rezultatów projektu – to planowy proces mający na celu przekonanie użytkowników końcowych do przyjęcia i zastosowania wyników projektu Waloryzacja – upowszechnianie i wykorzystywanie rezultatów Cel waloryzacji – wzmocnienie wartości osiąganych rezultatów poprzez upowszechnienie i wykorzystywanie oraz wprowadzenie ich na trwałe do praktyki edukacyjnej

Czym nie jest upowszechnianie? umieszczeniem czegokolwiek na stronie internetowej, wierząc, że użytkownicy jakoś dowiedzą się, że można to na niej znaleźć wysłaniem informacji prasowej do mediów z nadzieją, że zostanie wykorzystana w przekazie medialnym wydrukowaniem raportu w dużym nakładzie z założeniem, że ludzie sami przyjdą i będą o niego pytać

Strategia upowszechniania Jakie są CELE upowszechniania (wskaźniki)? CO będziemy upowszechniać i wykorzystywać? DO KOGO należy skierować przekaz? JAKIE metody upowszechniania zastosować? KTO będzie odpowiedzialny za realizację działań? KIEDY (na którym etapie projektu) upowszechniać? Jakie ZASOBY jesteśmy w stanie przeznaczyć na ten cel? JAK MIERZYĆ efekty upowszechniania?

Cele upowszechniania – reguła SMART KONKRETNE (Specific, simple) – jednoznacznie sformułowane i nie pozostawiające miejsca na luźną interpretację MIERZALNE (Measurable) – każdy cel musi mieć swój wskaźnik, na podstawie którego będzie określona jego realizacja OSIĄGALNE (Attainable) – możliwe do wykonania lub urzeczywistnienia przy dostępnych zasobach ISTOTNE (Relevant) – cele mają określoną wartość dla projektu OKREŚLONE W CZASIE (Timebound) – powinien zostać określony horyzont czasowy, jakiego dotyczy wskaźnik, jak również częstotliwość jego pomiaru

Co i w jaki sposób upowszechniamy? Produkty – kontakty osobiste, strona internetowa, konferencje i seminaria, wysyłka Przyrost wiedzy i umiejętności zawodowych uczestników – prezentacje na radzie pedagogicznej, lekcje pokazowe, seminaria i konferencje, artykuły w prasie branżowej, kontakty osobiste Zmiana postaw uczestników, rozwój umiejętności miękkich – Internet, kontakty osobiste, konferencje i seminaria, artykuły Wzrost kompetencji w dziedzinie zarządzania projektami mobilności – Internet, kontakty osobiste, seminaria i konferencje

Grupy docelowe upowszechniania Adresaci upowszechniania: osoby, które nie miały możliwości bezpośrednio uczestniczyć w mobilności zagranicznej Kto może być zainteresowany? Kto może odnieść korzyści z ich wykorzystania? Kadra edukacyjna/dyrekcja/pracownicy w danej instytucji Nauczyciele i dyrektorzy innych placówek Rodzice Władze lokalne, regionalne, krajowe Kuratoria oświaty Stowarzyszenia i fundacje

Kto upowszechnia? Konieczność ustalenia kto jest odpowiedzialny za poszczególne działania upowszechniające – podział zadań Jakie osoby i instytucje spośród głównych interesariuszy projekt mogą nam pomóc upowszechniać jego rezultaty?

Zasoby potrzebne do upowszechniania upowszechnianie wymaga zarówno czasu, jak i przeznaczenia określonych zasobów finansowych i ludzkich na działania z nim związane każde z działań upowszechniających należy odpowiednio wycenić i zapewnić na nie środki w budżecie wkład pracy osób zaangażowanych w działania powinien być oszacowany i wpisany do planu pracy oraz do budżetu projektu

Mierzenie efektów upowszechniania wybranie sposobu, w jaki będziemy mierzyć jakość i efektywność działań upowszechniających ustalenie, jaki stopień osiągnięcia celów upowszechniania możemy uznać za zadowalający RODZAJE WSKAŹNIKÓW ILOŚCIOWE JAKOŚCIOWE Liczba uczestników konferencji Opinie uczestników na temat Liczba instytucji, które otrzymały publikację działań upowszechniających Liczba pobrań dokumentów i ich użyteczności

Trwałość projektu Co na trwałe zmienił projekt w Państwa szkole/środowisku? W jaki sposób zamierzają Państwo zapewnić trwałość projektu i jego rezultatów, także po jego zakończeniu?

przykłady publikacje konferencje strona internetowa prezentacje