Stowarzyszenie Turystyczne Gmin Gór Sowich Bielawa, Dzierżoniów, Nowa Ruda, Pieszyce, Stoszowice, Walim ul. Kościuszki 2, 58-250 Pieszyce, tel. : 74 645-22-88.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Tak było kiedyś.... ŚLĄSKA PODRÓŻ W CZASIE Szlakiem Zabytków Techniki spod Silesia City Center.
AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA ZIELONY PIERŚCIEŃ TARNOWA
Śląski System Informacji Turystycznej
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
Kreacja i promocja nowej marki regionu
Puszcza Biała jako produkt ekoturystyczny
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Konserwacja i renowacja zabytków Katedry pw. Wniebowzięcia NMP i św
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
BEZPIECZEŃSTWO. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
Kotlina Dobrego Światła i Smaku. Cel projektu Promocja najnowocześniejszych metod oświetlania środowiska człowieka, Promocja Polskiej kuchni i zdrowego.
Celem KONKURSU jest wyłonienie i wypromowanie produktów, miejsc lub przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem.
1 Projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach w ramach Priorytetu VI PO KL Rynek pracy otwarty dla wszystkich Okres realizacji:
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Województwo pomorskie –
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wydział Rozwoju i Promocji Miasta Urząd Miasta Bolesławiec Informacja o wykonaniu budżetu za 2012 r.
Lokalna Grupa Działania na terenie 7 Gmin
-Rok założenia – Lokalizacja – w centrum miasta, naprzeciwko Domu Rodzinnego Jana Pawła II, w budynku Muzeum Miejskiego - Godziny pracy: w sezonie.
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Konferencja Jeziora między Brdą a Wdą – człowiek i środowisko Charzykowy, 24 maja 2013r.
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
Rozwój turystyki a programy unijne w latach 2007 – 2013.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Promocja terenów inwestycyjnych
Stowarzyszenie Ostrzeszowska Lokalna Grupa Działania Prezentacja funkcjonowania Ostrzeszowskiej Lokalnej Grupy Działania w II schemacie Pilotażowego Programu.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Projekt „Moja firma w mojej gminie”
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Wgminie w gminie Walim Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich na lata 2007 – 2013 w Podregionie Północnym województwa łódzkiego.
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
– budowa infrastruktury na szlaku Łyny
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
PROW 2007 – 2013 PODSUMOWANIE w LGD „Qwsi”. Nabory ogłoszone przez LGD „Qwsi”  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” w okresie programowania 2007 – 2013 ogłosiło.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
1. Departament Funduszy Europejskich Wrocław, lipiec 2014.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

Stowarzyszenie Turystyczne Gmin Gór Sowich Bielawa, Dzierżoniów, Nowa Ruda, Pieszyce, Stoszowice, Walim ul. Kościuszki 2, 58-250 Pieszyce, tel. : 74 645-22-88 fax: 74 645-33-88 e- mail : inkubator@barl-bielawa.pl

„Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” to projekt , którego realizacja rozpoczęta została w 2009 r.

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” W 2009 roku STGGS przygotowało wniosek na realizację projektu promocyjnego: Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. Do projektu w charakterze partnera dołączyła Gmina Głuszyca. 6 stycznia 2010r. Stowarzyszenie złożyło wniosek do Urzędu Marszałkowskiego w ramach Działania 6.4 -”Turystyka kulturowa”. Założeniem głównym projektu było wypromowanie produktu turystycznego pod nazwą „Góry Sowie” .

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Cele projektu: - Celem ogólnym Projektu jest bardziej efektywne wykorzystanie obiektów dziedzictwa kulturowego Subregionu Sowiogórskiego, dzięki zwiększeniu rozpoznawalności oferty turystyki kulturowej i marki Góry Sowie wśród potencjalnych turystów, co wiązać się będzie ze zwiększeniem liczby turystów przyjeżdżających spoza regionu

Cele szczegółowe (rezultaty) Projektu to: Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Cele szczegółowe (rezultaty) Projektu to: - Wzrost liczby turystów korzystających rocznie z oferowanych produktów turystycznych: turystyki kulturowej w Subregionie Sowiogórskim - Zmiana wizerunku regionu postrzeganego nadal przez dużą część społeczeństwa jako regionu poprzemysłowego (włókiennictwo, górnictwo) i przełamanie związanych z tym dotychczasowych barier mentalnych, dzięki czemu Subregion Gór Sowich będzie postrzegany przez turystów jako obszar przyjazny turystom, oferujący atrakcyjne i markowe produkty turystyczne z zakresu turystyki kulturowej

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Wykreowanie w świadomości turystów jednoznacznego skojarzenia Subregionu Gór Sowich z markowym produktem jakim są Góry Sowie i bogactwem atrakcji za zakresu turystyki kulturowej opartej o dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska Umocnienie pozycji i wzrost prestiżu Subregionu, jako wyśmienitego miejsca do uprawiania turystki kulturowej Upowszechnienie i promocja dziedzictwa kulturowego regionu Sowiogórskiego wśród turystów spoza tego regionu Wzrost zainteresowania formą turystyki kulturowej i jej popularyzacja jako formy spędzania czasu wolnego przez dzieci, młodzież oraz osoby dorosłe

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” - Ożywienie i zróżnicowanie funkcji kulturotwórczej obiektów dziedzictwa kulturowego - Wzrost motywacji do otwierania nowych placówek kulturalnych dla szerszego grona odbiorców z różnych kręgów społecznych - Wzrost zainteresowania także innymi formami turystyki, w tym turystyki aktywnej, dla uprawiania której region stwarza także wyjątkowo dogodne warunki - Wzrost prestiżu i znaczenia Beneficjenta i Partnerów Projektu, jako podmiotów będących inicjatorami i realizatorami skutecznych działań przyczyniających się do promocji markowego produktu Góry Sowie, a tym samym do rozwoju turystyki kulturowej w regionie i zwiększenia napływu turystów

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” - Stały rozwój oferty z zakresu turystyki kulturowej, dla sprostania oczekiwaniom turystów i postrzegania przez nich regionu, jako obszaru do którego warto powracać, tak by za każdym razem odkrywać jego kolejne walory godne polecenia kolejnym turystom - Aktywizacja gospodarczej grup przedsiębiorców świadczących usługi w sektorze turystycznym - tworzenie klimatu sprzyjającego rozwojowi handlu i usług związanych z sektorem turystycznym - Zwiększenie atrakcyjności regionu dla inwestorów i grup przedsiębiorców świadczących usługi w sektorze turystycznym - podmioty gospodarcze wraz ze wzrostem napływu turystów spoza regionu będą się rozwijać i tworzyć nowe miejsca pracy, dzięki czemu zwiększy się atrakcyjność regionu także dla jego mieszkańców, którzy nie będą musieli szukać pracy poza miejscem zamieszkania

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” - Wzrost dochodów z turystyki w budżetach Gmin będących partnerami Projektu oraz budżetach instytucji kultury i przedsiębiorców prywatnych - Zwiększenie atrakcyjności regionu jako miejsca zamieszkania - Podmioty gospodarcze rozwijając się, będą tworzyć nowe miejsca pracy, dzięki czemu mieszkańcy regionu nie będą musieli szukać pracy poza miejscem zamieszkania. Ponadto infrastruktura turystyczna i rekreacyjna jest jednym z czynników, które decydują o atrakcyjności regionu jako miejsca do osiedlania się. Dobra jakość infrastruktury wpłynie też bezpośrednio na jakość życia mieszkańców.

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” - Aktywizacja podmiotów społecznych odpowiedzialnych za organizację i realizację działań promujących Miasto i Region, - Pozyskanie środków finansowych, odpowiednich do podjęcia i przeprowadzenia koniecznych działań promocyjnych na skalę, która w dłuższej perspektywie przyniesie oczekiwane efekty w postaci zwiększonego zainteresowania naszym Regionem turystów z pozostałych części kraju oraz zagranicznych.

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Główną grupą docelową projektu byli i są przyjezdni spoza regionu – głównie turyści weekendowi. Projekt zawiera szereg działań promocyjnych, które promują zarówno Góry Sowie jak i obiekty dziedzictwa kulturowego w naszym regionie. Projekt, a dokładnie jego rzeczowa realizacja zakończyła się w dniu 30.04.2011 a całkowite rozliczenie finansowe projektu nastąpiło w czerwcu 2012 roku. W wyniku przeprowadzonych działań przetargowych i pokontrolnych projekt zamknął się kwotą : 518 907,56 PLN, a wartość dofinansowania wyniosła : 321 782,86 PLN.

Promowana miejsca i obiekty w ramach projektu: Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Promowana miejsca i obiekty w ramach projektu: Sztolnie Walimskie Zamek w Owieśnie Wieża widokowa na Wielkiej Sowie

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Wieża widokowa na Kalenicy Kościoły w Pieszycach Twierdza Srebrna Góra

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Muzeum Ziemi Sowiogórskiej w Ludwikowicach Kł. Domek Myśliwski w Jodłowniku Kościół WNMP wraz z wieżą widokową w Bielawie

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Kościół św. Piotra i Pawła w Bożkowie Zamek Grodno Podziemne miasto Osówka Pozostałości Zamku Rogowiec

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Produktami a zarazem narzędziami / nośnikami informacji były : Tablice na ulotki - Rozmieściliśmy na terenie Gór Sowich (w hotelach, pensjonatach, centrach informacji turystycznej itp.) 70 tablic informacyjnych na których prezentuje także wydrukowane w ramach projektu materiały promocyjne. Małe ulotki – Prezentujące 14 różnych atrakcji Gór Sowich, wymiar 74x98, druk w ilości 1 mln egzemplarzy

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Duże ulotki DL - prezentujące 14 różnych atrakcji Gór Sowich w formacie 3x1/3 A4, Ulotka zawierająca szczegółowe informacje o obiektach dziedzictwa kulturowego, fotografie. Krótkie informacje w języku angielskim, niemieckim oraz czeskim. Druk w ilości 140 tysięcy egzemplarzy. Informatory z mapą DL – W 5 różnych wersjach. Druk łączny w ilości 100 tysięcy egzemplarzy Wymiary 3x1/ 3A4, każdy w nakładzie 20 tysięcy egzemplarzy. - Informator zawierający mapę Gór Sowich z naniesionymi atrakcjami i proponowaną trasą zwiedzania, - Informator zawierający bazę hotelową, - Informator zawierający bazę gastronomiczną, - Informator zawierający Kalendarz Imprez, - Informator zawierający możliwości alternatywnego spędzania czasu poza zwiedzaniem. .

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Folder - 20 stronicowy, promujący Góry Sowie jako produkt turystyczny, oferujący olbrzymią gamę zabytków wielu kultur obecnych przez wieki na tym obszarze w formacie A4. Druk w ilości 7 tysięcy egzemplarzy. Film promocyjny w TV - dwukrotna emisja filmu na antenie sieci telewizji lokalnych (VECTRA), która swoim zasięgiem objęła ok. 300 miejscowości i około 2 mln. mieszkańców z ukierunkowaniem na województwa dolnośląskie, poznańskie i śląskie Film promocyjny – rozpowszechniony na 7 tys. płytach DVD

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Spot radiowy - dwukrotnie w styczniu i w kwietniu 2011 roku w cyklach dwutygodniowych prezentowane były krótkie spoty radiowe (zimowy i wiosenny) w Polskim Radiu Wrocław, Radiu Eska Poznań oraz Radio Plus Katowice Reklama na środkach masowego transportu - całoroczna reklama cało pojazdowa na autobusach komunikacji miejskiej aglomeracji Poznańskiej, Wrocławskiej i Katowickiej.

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Tablice wielkoformatowe czyli Billboardy - - Miasto Wrocław - 7 billboardów (4 na trasach wylotowych i 3 w centrum) - Miasto Poznań - 7 billboardów (4 na trasach wylotowych i 3 w centrum) - Miasta Katowice-Chorzów - 6 billboardów (po dwa na trasach wylotowych i po jednym w centrum)

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Reklama prasowa - artykuły w dziennikach : Gazeta Wrocławska, Głos wielkopolski, Dziennik Zachodni. Zamieszczaliśmy je w dodatkach turystycznych przez 4 kolejne tygodnie Serwis www. gorysowie.org -

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” „Rowerownik” – wydany jako dodatek do Gazety Wyborczej, który był sygnowany przez Maję Włoszczowską

Projekt: „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna” Zakładanym rezultatem projektu w tzw. krótkim okresie był wyraźny wzrost odwiedzin Gór Sowich przez turystów zewnętrznych, szczególnie z obszarów objętych Kampanią Promocyjną. Liczyliśmy również na większe zainteresowanie mieszkańców naszego regionu uprawiających turystykę pieszą, rowerową, ceniących sobie krótkie weekendowe wypady w góry, ale także prezentowaliśmy w materiałach promocyjnych ofertę dla osób lubiących narciarstwo, wspinaczkę, jazdę konną, bungie a nawet golfa. Projekt zakładał wzrost liczby turystów o ok. 4%. Rokiem bazowym był rok 2008 z liczbą 202 950 zwiedzających na 6-iu objętych badaniem biletowanych atrakcjach kulturowych w Regionie. Badaniem, od zakończenia rzeczowego projektu jest objęty przedział czasowy od V 2011 do końca roku 2012.

Dziękuję za uwagę ! www.gorysowie.org opracowanie : Ireneusz Rogalski

Stowarzyszenie Turystyczne Gmin Gór Sowich Co zrobiliśmy, czym się zajmujemy ?

STGGS Stowarzyszenie Turystyczne Gmin Gór Sowich zostało zarejestrowane w Rejestrze Stowarzyszeń Sądu Wojewódzkiego w Wałbrzychu z/s w Świdnicy 6 października 1997 roku, a działalność swoją rozpoczęło 15 stycznia 1998 roku. W skład Stowarzyszenia wchodzą gminy : Bielawa, Dzierżoniów, Nowa Ruda, Pieszyce, Stoszowice oraz Walim.

STGGS

W roku 2012 Stowarzyszenie zakończyło realizację dużego projektu, który miał na celu przyciągnięcie turystów tzw. weekendowych z terenów województw: Dolnośląskiego, Wielkopolskiego oraz Śląskiego pod nazwą : „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno – informacyjna”. Na cele Kampanii promocyjnej Stowarzyszenie wykonało poniższe logo, które przewijało się we wszystkich materiałach projektu.

Co zrobiliśmy ? Zakończyliśmy realizację Projektu ”Góry Sowie, dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno-informacyjna”. Uczestniczymy jako Stowarzyszenie w „Turystycznej Majówce” we Wrocławiu przy Rynku Głównym w roku 2011 i 2012 Uczestniczyliśmy w Targach Turystycznych w Hali Orbita w kwietniu 2011.

Co zrobiliśmy ? Zgłosiliśmy Projekt „Góry Sowie – dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno - informacyjna” do Ogólnopolskiego Konkursu pn. Polska Pięknieje – 7 cudów funduszy europejskich. Wydaliśmy Kalendarz Imprez na rok 2012

Co zrobiliśmy ? Wiosną 2012 wydaliśmy film promocyjny o Górach Sowich w trzech wersjach językowych: czeskim, niemieckim i angielskim, w nakładzie 4 000 sztuk. Wykonujemy systematycznie dodruk materiałów promocyjnych dla kontynuacji projektu ”Góry Sowie, dziedzictwo wielokulturowej historii Dolnego Śląska – kampania promocyjno-informacyjna”

Co zrobiliśmy ? Złożyliśmy do Ministerstwa Sportu i Turystyki projekt dotyczący kompleksowego odnowienia oznakowania szlaków turystycznych w Górach Sowich (niestety projekt nasz nie uzyskał wymaganej ilości pkt. a więc nie otrzymaliśmy dofinansowania) Ponieważ nie udało się uzyskać dotacji z Ministerstwa Zarząd zdecydował że Stowarzyszenie w ramach środków własnych odnowi zniszczone szlaki turystyczne. W związku z tym w marcu 2012 roku podpisaliśmy Umowę z Panem Mirosławem Gondkowskim, licencjonowanym znakarzem PTTK o kompleksowym odnowieniu szlaków turystycznych w Górach Sowich.

Co zrobiliśmy ? Nowy blask uzyskały : - szlak żółty – Bielawa (ul. Leśna) – Zimna Polana – PKP Zdrojowisko – 18 km. - szlak żółty – Bystrzyca Górna – Zagórze Śląskie – 11,5 km. - szlak żółty – Walim – Wielka Sowa – 5 km. - szlak żółty – Piława Dolna – Bielawa (ul. Leśna) – 16 km. - szlak zielony – Przełęcz Jugowska – Ludwikowice Kł. – Kozie Siodło – 16 km. - szlak zielony – Świerki Dolne – Wielka Sowa – 11 km. - szlak zielony – Przełęcz Walimska – Walim – 3 km. - szlak czerwony – Jedlina Zdrój – Wielka Sowa – 16,5 km. - szlak czerwony – Wielka Sowa – Przełęcz Jugowska - Przełęcz Woliborska – 15 km. - szlak czerwony – Kuźnica (Rozdroże pod Kokotem) – Bystrzyca Grn. – 17,1 km. - szlak niebieski – Przełęcz Walimska – Zagórze Śl. (Zamek Grodno) – 16 km. - szlak niebieski – Głuszyca (PKP) – Walim – 9,5 km. - szlak czarny – Głuszyca Grn. (PKP) – Walim – Jugowice – 17,3 km. Razem długość szlaków – 171,9 km. !!!

Co zrobiliśmy ?

Co zrobiliśmy ? Konsekwentnie, na odnowionych szlakach turystycznych Stowarzyszenie Turystyczne Gmin Gór Sowich zakupiło i umieściło 64 tablice informacyjne oraz kierunkowe. Miejsca nowych tablic to: - Bystrzyca Górna - Glinno (obok kościoła) - Grządki - Przełęcz Marcowa - Głuszyca PKP - Jugowice - Ludwikowice Kłodzkie - Sokolec - Jugów - Walim (przy sztolni) - Walim (centrum) - Przełęcz Walimska - Kużnica - Rozdroże pod Moszną - Bojanicka Struga

Co zrobiliśmy ? - Zdrojowisko - Zbiornik Lubachów (łącznik szlaku czerwonego z niebieskim) - Piława Dolna - Rozdroże pod Wlk. Sową - Wzgórza Bielawskie - Wrona - (po raz pierwszy w historii został oznaczony najwyższy szczyt Wzgórz Bielawskich oraz poprowadzona do niego odnoga szlaku żółtego). Przykładowe Tablice:

TRASY NARCIARSTWA BIEGOWEGO Odbyliśmy szereg spotkań (w tym jedno w terenie) z Nadleśnictwami Świdnica, Jugów oraz Bardo w sprawie utworzenia i utrzymania przez STGGS pięciu tras do narciarstwa biegowego w sezonie 2012/2013. Obecnie Stowarzyszenie wraz z Nadleśnictwami : przygotowuje treść Porozumienia, którego podpisanie nastąpi niebawem opracowało Regulamin korzystania z tras, Podpisało kolejną umowę z panem Mirosławem Gondkowski na oznakowanie tras do narciarstwa biegowego w terenie oraz na montaż tablic z Regulaminem oraz Mapami Tras, Przygotowuje ulotkę formatu DL z mapami tras wyłania podmiot odpowiedzialny za utworzenie śladu, ratrakowanie oraz utrzymanie tras w okresie od 15.12.2012 do 03.03.2013

TRASY NARCIARSTWA BIEGOWEGO

ZNAKI DROGOWE E22B I E22C Jesteśmy w trakcie opracowania projektów i wniosków do odpowiednich Zarządców Dróg o umieszczeniu stosownych znaków drogowych informujących o kierunku na „Góry Sowie”. Uzyskaliśmy już pozytywną opinię DOT w tej sprawie, a obecnie trwają dalsze ustalenia tak aby już w I kw. 2013 znaki zostały umieszczone w ustalonych miejscach. Nowych znaków pojawi się aż 15 sztuk, przy drogach krajowych nr 8 i 35, oraz przy drogach wojewódzkich nr 382, 381, 379 w takich miejscowościach jak: Łagiewniki, Niemcza, Ząbkowice Śląskie, Kłodzko, Nowa Ruda, Ludwikowice Kłodzkie, Wałbrzych i Świdnica Przykłady :

www.gorysowie.org opracowanie : Ireneusz Rogalski Dziękuję za uwagę ! Naszym partnerem jest BARL sp. z o.o. www.gorysowie.org opracowanie : Ireneusz Rogalski