ZESPÓŁ SZKÓL SPECJALNYCH nr 8 w TYCHACH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
ZSOiZ. Udział w licznych projektach finansowanych przez: FRSE (Fundusz Rozwoju Systemu Edukacji) Projekty finansowane przez FRSE realizujemy w ramach.
compulsory full-time education
Zespół Szkół Gastronomicznych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego1 Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Techniczne Zakłady Naukowe
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

ZESPÓŁ SZKÓL SPECJALNYCH nr 8 w TYCHACH Projekty realizowane w Zespole Szkół Specjalnych nr 8 współfinansowane przez Unię Europejską w latach 2004-2014.

WDROŻONE PROJEKTY UE W CIĄGU 10 LAT 1 Program „Uczenie się przez całe życie” - Leonardo da Vinci 5 Programów POKL 9.1.2, Comenius

Czechy, Niemcy, Finlandia, Belgia lata 2004 - 2007 14 tyś. euro „We are the champions”- Jesteśmy mistrzami. Sport w edukacji. Edukacja w sporcie. 78 uczniów 25 nauczycieli Uczniowie poznali dyscypliny sportowe i mistrzów sportu w różnych krajach. Poznali kulturę i historie szkół partnerskich. udział nauczycieli w całorocznym kursie języka angielskiego. "Comenius plus Olimpiada to wspólna zabawa"; "Sport w przeszłości", "Sport szansą na pokój i tolerancję", Czechy, Niemcy, Finlandia, Belgia

Wizyta w Parlamencie w zaprzyjaźnionej Brukseli.

„Jeszcze wszystko będzie możliwe” styczeń 2011-grudzień 2012 103 tyś euro „Jeszcze wszystko będzie możliwe” 131 uczniów 26 nauczycieli Podniesienie jakości i atrakcyjności nauczania , wdrożenie nowych metod nauczania Webquest i Metody Projektu,; Podniesienie jakości i efektywności kształcenia; -rozwijanie zainteresowań uczniów. Rozwijanie kompetencji kluczowych. Wyzwalanie inicjatyw w różnych zakresach życia społecznego. Pozyskano materiały dydaktyczne, pomoce dydaktyczne, multimedialne na łączną kwotę 170 000 zł 6 wycieczek poznawczych

rok szkolny 2011/12 oraz 2012/13 4 tyś euro 2 nauczycieli 7 uczniów „Uwaga sposób na sukces” 2 nauczycieli 7 uczniów stworzenia szans uczniom na poprawę koncentracji i uwagi słuchowej, szkolenie z metody Tomatisa dla terapeuty pracującego w projekcie, doposażenie klasy objętej projektem w pomoce do logo rytmiki, sfinansowanie terapii metodą Tomatisa oraz zajęć z logo rytmiki Young Digital Planet S.A. z Gdańska oraz Instytut Fizjologii i Patologii słuchu z Warszawy

lata 2012 - 2014 35 tyś euro 12 uczniów 9 nauczycieli Hiszpania „Leonardo da Vinci” – staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo” 12 uczniów 9 nauczycieli to staż zagraniczny skierowany do naszych uczniów- przyszłych kucharzy z Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Celem wyjazdów jest szkolenie i zdobywanie praktycznego doświadczenia zawodowego . Uczniowie w Walencji realizowali praktyki w profesjonalnych restauracjach i kuchniach. Odbyli 8O godzin praktyk w ciągu 12 dni. Uzyskali certyfikaty -europas mobilności. Hiszpania

Callamares encebollados - czyli kalmary na różne sposoby , (specjalność Ewy i Darii)

lata 2012 - 2014 20 tyś euro 50 uczniów 20 nauczycieli „My grandfather had grown up with toys” Mój dziadek dorastał wśród gier, ja dorastałem wśród zabawek 50 uczniów 20 nauczycieli Projekt wielostronny . Tematem przewodnim projektu są tradycyjne gry, zabawy i zabawki naszych dziadków i rodziców, które mogą stanowić alternatywę dla wirtualnego świata. Turcja, Słowacja

„Posłuchaj mnie mamo, posłuchaj mnie tato” styczeń 2014 137 tyś euro „Posłuchaj mnie mamo, posłuchaj mnie tato” Głównymi założeniami projektu jest wspieranie rozwoju i komunikacji uczniów z trudnościami w porozumiewaniu się. W ramach projektu planowany jest zakup specjalistycznego sprzętu wspierającego komunikację, szkolenie dla kadry prowadzącej zajęcia z komunikacji alternatywnej. Projekt zakłada objęcie intensywnymi oddziaływaniami uczniów o trudnościach w czytaniu, czytaniu ze zrozumieniem. 98 uczniów 15 nauczycieli

Podsumowanie wszystkich projektów odbyło się 3430 godzin zajęć Podsumowanie wszystkich projektów pozyskano 313 tyś euro

KORZYŚCI PROJEKTOWE: Wzrost motywacji do nauki Liczne zajęcia dodatkowe Wzrost motywacji do nauki Udział w praktykach zagranicznych Doposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne Prestiż i zwiększenie atrakcyjności szkoły Satysfakcja uczniów, rodziców i opiekunów.

DZIĘKUJE ZA UWAGĘ Hanna Kołodziejczyk