Struktura projekturozporządzenia w sprawiepodstawy programowejkształcenia w zawodach Warszawa 15.07.2011 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związek Rzemiosła Polskiego Zespół Oświaty Zawodowej i Problematyki Społecznej Zmiany w systemie edukacji – szkolenie i potwierdzanie kwalifikacji.
Advertisements

Dokąd zmierzasz, uczniu?” Elżbieta Lesińska, Andrzej Kobylec
Projekt nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Opracowanie programów nauczania wg nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Projekt nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach.
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
Wyniki egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe 2010/2011.
Publikacje zawodowe WSiP 2013
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Zmiany w szkolnictwie zawodowym wprowadzane od września 2012 r.
Modyfikacja Mariola Przybylska
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym
Jakość, atrakcyjność i elastyczność kształcenia zawodowego Witold Woźniak Kraków, 21 marca 2013.
Technik leśnik po zmianach w oświacie
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Przedmiotowy program nauczania dla zawodu
Zsg.wroclaw.pl Kwalifikacyjne kursy zawodowe ( KKZ ) T.6 Sporządzanie potraw i napojów. T.15 Organizacja żywienia i usług gastronomicznych.
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE
Technik Organizacji Reklamy
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Rozporządzenie MEN z 7 lutego 2012 roku Pojawia się tam zapis język obcy ukierunkowany zawodowo- Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów Efekty.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
Modernizacja egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe –
1 Modernizacja egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe – egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie od roku szkolnego 2012/2013.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Kurs kwalifikacyjny w ZSEiO Olesno. Kwalifikacyjny kurs zawodowy to pozaszkolna forma kształcenia ustawicznego, której program nauczania uwzględnia podstawę
Projekty zmian w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe
„Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo”
Zasady realizacji kwalifikacyjnych kursów zawodowych na przykładzie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk” w Nowej Soli Zielona Góra.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE zmiany
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Klasyfikacja zawodów „szkolnych” w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Łódź, 19 marca 2015 r. DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej
Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej Technik Ekonomista
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Co dalej…..
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
KWALIFIKACYJNY KURS ZAWODOWY
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Anna Opłocka. Główne przesłanki modernizacji kształcenia zawodowego. Globalizacja Zmiany technologiczne Zmiany demograficzne Zmiany na rynku pracy Konieczność.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2011 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz.U. z 2012 r. poz. 7 ze zm.)
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
1 Rafał Juszkiewicz kontakt: Oferta zawodowa WSiP – 170 publikacji do nowej podstawy programowej (NPP) 7 kluczowych branż: ekonomiczna.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych na rzecz rynku pracy Schemat: Podnoszenie.
REFORMA EDUKACJI przedmioty zawodowe
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Spotkanie z pracodawcami
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Wdrażanie podstawy programowej kształcenia w zawodach technicznych
Podstawy programowe dotyczące kształcenia zawodowego w świetle nowych zawodów wprowadzonych w klasyfikacji zawodów MEN od roku szkolnego 2017/2018.
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
Program nauczania dla zawodu
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Struktura projekturozporządzenia w sprawiepodstawy programowejkształcenia w zawodach Warszawa r.

Nawigacja po prezentacji Struktura projektu kliknięcie na podkreślony tekst, powoduje przejście do innego slajdu o określonej linkiem tematyce kliknięcie na przycisk, powoduje przejście do poprzednio wyświetlanego slajdu kliknięcie na przycisk, powoduje przejście do slajdu z dodatkowymi informacjami oraz możliwości zakończenia pokazu Zakończ pokaz

Struktura projektu rozporządzenia TREŚĆ ROZPORZĄDZENIA ZAŁĄCZNIK NR 1 ZAŁĄCZNIK NR 2 ZAŁĄCZNIK NR 3 PROJEKT rozporządzenia w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach ujętych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego PROJEKT rozporządzenia w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach ujętych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego

Struktura rozporządzenia – Załącznik nr 1 Ogólne cele i zadania kształcenia zawodowego Nazwy obszarów kształcenia Struktura podstawy programowej kształcenia w zawodzieStruktura podstawy programowej kształcenia w zawodzie Planowanie kształcenia zawodowego

Struktura rozporządzenia – Załącznik nr 1 Ogólne cele i zadania kształcenia zawodowego

Struktura rozporządzenia – Załącznik nr 1 Nazwy obszarów kształcenia

Struktura rozporządzenia – Załącznik nr 1 Struktura podstawy programowej kształcenia w zawodzie

Struktura rozporządzenia – Załącznik nr 1 Planowanie kształcenia zawodowego

Struktura rozporządzenia – Załącznik nr 2 Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów Efekty kształcenia wspólne dla zawodów z obszaru kształcenia Cele kształcenia w zawodzie Efekty kształcenia, w tym nazwy kwalifikacji wyodrębnionych w zawodzie Warunki realizacji kształcenia w zawodzie Możliwości uzyskiwania dodatkowych kwalifikacji w ramach obszaru kształcenia, określonego w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego Efekty kształcenia Uporządkowane według : Obszarów kształcenia Typów szkół: ZSZ, T, SP Symboli cyfrowych zawodów

Struktura rozporządzenia – Załącznik nr 2 Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów opisano w następujących zakresach: (BHP) bezpieczeństwo i higiena pracy (PDG) podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej (JOZ) język obcy wspomagający kształcenie zawodowe (KPS) kompetencje personalne i społeczne (OMZ) organizacja pracy w małych zespołach (dotyczy tylko technikum i szkoły policealnej)

Struktura rozporządzenia – Załącznik nr 2 Efekty kształcenia wspólne dla zawodów z obszaru kształcenia

Struktura rozporządzenia – Załącznik nr 2 Struktura podstawy programowej kształcenia w zawodzie

Struktura rozporządzenia – Załącznik nr 3 Tabela 1. Powiązania kwalifikacji z zawodami i efektami kształcenia Tabela 1. Powiązania kwalifikacji z zawodami i efektami kształcenia w poszczególnych obszarach kształcenia Nazwa obszaru kształcenia Kod kwalifikacji (zał. 3) Nazwa kwalifikacji (zał.3) Symbol cyfrowy zawodu (zał. 2) Nazwa zawodu, w którym wyodrębniono kwalifikację (zał. 2) Efekty kształcenia wspólne dla zawodów (po uwzględnieniu BHP, PDG, JOZ i KPS) (zał.2) Efekty kształcenia właściwe dla kwalifikacji Efekty kształcenia właściwe dla kwalifikacji wyodrębnionych w zawodach (II.C) Obszary kształcenia Kod i nazwa kwalifikacji

Struktura rozporządzenia – Załącznik nr 3 Tabela 1. Powiązania kwalifikacji z zawodami i efektami kształcenia

Struktura rozporządzenia – Załącznik nr 3 Efekty kształcenia właściwe dla kwalifikacji

Zakończ pokaz